کد خبر: 8707
A
مهاجم قزوینی تیم سیاه ‌جامگان

فوتبال قزوین نیازمند حمایت های مالی و معنوی است

بازیکن قزوینی باشگاه سیاه جامگان مشهد در لیگ برتر گفت: فوتبال قزوین در 20 سال گذشته هیچ پیشرفتی نداشته و برای رشد و گسترش این رشته علاوه بر برنامه ریزی منسجم، نیازمند حمایت های مالی و معنوی از سوی مسئولان عالی این استان است.

فوتبال قزوین نیازمند حمایت های مالی و معنوی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سعید دقیقی روز سه شنبه  افزود: متاسفانه قزوین طی دو دهه گذشته در ورزش، به ویژه فوتبال شرایط ایده آلی را نداشته تا جایی که هیچ نامی از فوتبال این شهر در سطح کشور به جز چند ستاره، برده نمی شود.
وی با بیان اینکه تیم لیگ برتری پیکان نیز در یک مقطعی، بدون کار کارشناسی شده به این استان منتقل و خیلی زود نیز با سقوط به قعر جدول این رقابت ها دوباره به تهران نقل مکان کرد، ادامه داد: طی مدت یاد شده به غیر از یک نوبت که فوتبال استان توانست سهمیه لیگ دسته یک را کسب کند، فوتبال آن در سطح لیگ های دسته 2 و 3 ادامه حیات داده که امسال نیز همانند سال های گذشته وضعیت نمایندگان استان در این دو لیگ اسفبار است.
دقیقی با اشاره به اینکه مدیران استانی و ورزشی قزوین تلاش زیادی جهت بهبود بخشیدن وضعیت ورزش استان می کنند اما تاکنون ره به جایی نبرده اند، اضافه کرد: امروز بسیاری از رشته های ورزشی در دنیا به یک صنعت تبدیل شده اند و برای همین منظور نیز نیازمند برنامه ریزی های مدون و چند ساله در این رشته ورزشی هستیم.

 استان آذربایجان شرقی با مدیریت موفق در زمینه شهری و ورزشی نمونه شد

فوتبالیست قزوینی حاضر در لیگ برتر در ادامه گفت: استان آذربایجان شرقی را باید در این زمینه، الگوی ورزشی خود قرار دهیم زیرا این منطقه از کشور با همت و تلاش شبانه روزی استاندار، شهرداری و شورای شهر خود توانست با مدیریت موفق و ایجاد وحدت و همدلی در بین دستگاه ها و مردم امسال سه تیم لیگ برتری را داشته و به عنوان شهری پر نشاط، شهر نخستین ها و شهری بدون متکدی در کشور معروفی شود. 


 قزوین ظرفیت بی شماری برای موفقیت ورزش دارد

مهاجم تیم سیاه جامگان مشهد ادامه داد: قزوین با داشتن ظرفیت های متعدد، واحدهای تولیدی و صنعتی بی شمار و نزدیکی به تهران می تواند در شرایط باشگاه داری و تیم داری موفق عمل کند اما متاسفانه به این موضوع تاکنون به صورت ریشه ای و مدیریتی توجه نشده است.
دقیقی، استاندار کنونی قزوین را مدیری پرتلاش و ورزش دوست توصیف کرد و افزود: متاسفانه به دلیل شرایط بد مالی و اقتصادی واحدهای تولیدی و کشاورزی منطقه، استان از توان مالی کمتری برخوردار است و بهترین فرصت در زمان مدیریت های گذشته بود که باید پایگاه های ورزشی از جمله فوتبال، فوتسال، والیبال و کشتی اقدام می شد.

قزوین می تواند به عنوان قطب فوتسال در کشور مطرح شود

دقیقی در ادامه با اشاره به وجود استعدادهای درخشان این منطقه در رشته فوتسال، یادآور شد: بدون شک با وجود بازیکنان خوب و شایسته این رشته، قزوین می تواند به عنوان قطب مهم فوتسال در کشور مطرح شده و شاهد تحولات چشمگیری نیز در این رشته باشیم. 
وی با بیان اینکه فوتبال یک صنعت پر طرفدار و با بیشترین بیننده و هیجان در دنیاز مطرح است، افزود: ما باید الگوهای خوب این رشته را به نمایش بگذاریم تا جامعه ما با فوتبال آشتی کرده و فوتبال استان و کشور به سطح خوبی از پذیرش دست یابد.
دقیقی، به تنها نماینده استان قزوین در لیگ برتر فوتسال کشور اشاره و افزود: تیم طرح و توسعه الوند برای تیم داری در سطح لیگ برتر کمی عجله کرد و بهتر بود آغاز کار خود را از لیگ دسته یک کلید می زد اما با شرایط به وجود آمده باید مسئولان استان و شهرستان البرز نهایت همکاری و همدلی را با این تیم و جوانان آتیه دار آن به عمل آورند.
سعید دقیقی از 18 سالگی وارد دنیای فوتبال حرفه ای در سطح لیگ برتر شد و در دوران ورزشی خود در هر سه رده ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حضوری شایسته داشته است.
وی دارای مدرک کارشناسی صنایع، کارشناس ارشد مدیریت ورزش و اکنون دانشجوی مقطع دکترا می باشد.
 

 

 

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر