کد خبر: 8710
A

تبریز قطب چوگان کشور خواهد شد

فدراسیون چوگان ایران برای توسعه این رشته بومی و ملی مقدمات احداث زمین چوگان هفت هکتاری در شهر تبریز را فراهم کرد تا این شهر قطب چوگان کشور شود.

تبریز قطب چوگان کشور خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دید بان ایران از پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون چوگان، رشید شه ‌شهی سرپرست هیات چوگان استان آذربایجان شرقی گفت: با مساعدت و همکاری مدیران ورزشی شهر تبریز، زمینی به مساحت حدود هفت هکتار در مجموعه ورزشی یادگار امام برای احداث زمین چوگان شناسایی، نقشه برداری و علامت گذاری شد.
وی با بیان اینکه مقدمات تحویل این زمین انجام شده است، گفت: در روزه های آینده این زمین طی صورت جلسه ای تحویل هیات چوگان استان آذربایجان شرقی خواهد شد.
شه‌شهی با اظهار امیدواری برای سرعت بخشیدن به احداث این مجموعه ورزشی گفت: امیدواریم با همکاری و مساعدت ارگان ‌ها و نهادهای دولتی و شهردار تبریز، این شهر به یکی از قطب های چوگان کشور تبدیل شود.
وی به زیر ساخت های خوب این ورزشگاه به دلیل قرار گرفتن در کنار ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم این زمین را به یکی از نمونه های برتر زمین چوگان در کشور تبدیل کنیم تا سال آینده برای رقابت های مقدماتی جام جهانی چوگان به میزبانی ایران، یکی از این مسابقات در تبریز برگزار شود.
مرحله نهایی رقابت های جام جهانی چوگان به میزبانی کشور استرالیا برگزار خواهد شد و چوگان بازان ایران درصورت صعود از مرحله مقدماتی به این این کشور اعزام خواهند شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر