کد خبر: 8741
A

فوتبال زنان ایران به یک مربی خارجی سپرده می شود

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال از تلاش ها برای جذب مربی خارجی و معرفی کادر فنی تیم ملی فوتبال زنان تا نیمه نخست دی ماه سال جاری خبر داد.

فوتبال زنان ایران به یک مربی خارجی سپرده می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، لیلا صوفی زاده گفت: جذب مربی خارجی به معنی انکار توانمندی مربیان داخلی نیست و هم اکنون شماری از مربیان ایرانی به عنوان سرمربی هدایت تیم های زیر 14، 16 و 19 سال کشور را به عهده دارند و عملکرد آنان موفقیت آمیز بوده است.


وی با بیان اینکه «نتایج تیم های رده های مختلف سنی فوتبال زنان ایران در برابر حریفان آسیایی نشاندهنده پیشرفت فوتبال بانوان است»، گفت: قطعا در فوتبال زنان نیز می توانیم در تعامل با مربیان داخلی، از تجربه و مدیریت مربی خارجی نیز استفاده کرد تا شرایط بهتری برای آماده سازی تیم ملی فراهم شود.


نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال گفت: مربی خارجی با هدف آماده سازی تیم فوتبال زنان در مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا در سال 2017 استخدام می شود. ضمن آنکه وزارت ورزش و جوانان نیز در خصوص جذب مدیر فنی یا مشاور فنی مرد برای تیم ملی فوتبال بانوان مجوز صادر کرده است و به استناد این مجوز قصد استفاده از توانمندی های یک مربی مرد را در تیم ملی فوتبال بانوان به عنوان مدیر فنی یا مشاور فنی داریم.


وی «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را نخستین گزینه به عنوان مدیر فنی یا مشاور فنی برای تیم فوتبال زنان معرفی کرد و گفت:‌ با توجه به برنامه های فشرده آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران در صورتی که نتوانیم از خدمات «کی روش» استفاده کنیم، از مربیان مرد کشور در این مسئولیت بهره خواهیم برد.
صوفی زاده گفت:‌ با توجه به اینکه هنوز کادر فنی تیم ملی فوتبال بانوان ایران تشکیل نشده است، فعلا در خصوص برنامه های این تیم صحبت نمی کنم.


نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال البته گفت: از هم اکنون مسابقه تدارکاتی با تیم های ملی روسیه و اوکراین برای اسفندماه سال جاری در نظر گرفته شده است و در صورت هماهنگی و آمادگی تیم ملی بانوان ایران این مسابقات برگزار خواهد شد.
وی در خصوص احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی فوتسال زنان نیز گفت:‌ تاکنون در این خصوص هیچ صحبتی نشده است و ما نیز برنامه یا تصمیمی در این خصوص نداریم.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر