کد خبر: 87440
A

پرسپولیس با گل آفساید فولاد را برد؟/ کارشناس داوری: می‌دانستم این اشتباهات از سوی داوران رخ دهد

یک کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: زمانی که نعمتی شوت خود را زد، توپ به پای مدافع فولاد خورد و همین اتفاق باعث می‌شود تا تمام گمانه‌زنی‌ها برای آفساید بودن گل از بین برود.

پرسپولیس با گل آفساید فولاد را برد؟/ کارشناس داوری: می‌دانستم این اشتباهات از سوی داوران رخ دهد

به گزارش دیده بان ایران، حیدر سلیمانی در خصوص اینکه فولادی‌ها معتقدند گل پرسپولیس مقابل این تیم در شرایط آفساید به ثمر رسیده است، اظهار داشت: دو حالت وجود دارد که گل را صحیح اعلام می‌کنند؛ اول اینکه مهاجم پرسپولیس در زمانی که تمام فعل‌وانفعالات برای زدن گل از سوی سیامک نعمتی انجام می‌شد کاملا در جای خود ایستاده بود و حرکتی نداشت که بخواهد جلوی دید دروازه‌بان فولاد را بگیرد.

 

گل پرسپولیس صحیح بود


وی افزود: دوم اینکه، زمانی که نعمتی شوت خود را زد، توپ به پای مدافع فولاد خورد و همین اتفاق باعث می‌شود تا تمام گمانه‌زنی‌ها برای آفساید بودن گل از بین برود. حتی اگر توپ به مهاجم پرسپولیس که جلوی دروازه‌بان بود، می‌رسید این توپ آفساید نبود، چون قبل از آن با مدافع فولاد برخورد داشت؛ بنابراین، گل پرسپولیس در این بازی کاملا صحیح بود.

 

می‌دانستم این اشتباهات از سوی داوران رخ دهد


کارشناس داوری فوتبال ایران درباره عملکرد داوران تا اینجای کار و حواشی داوری بازی ذوب‌آهن و ماشین‌سازی، تصریح کرد: من مطمئن بودم که با شروع مجدد بازی‌ها این اشتباهات از سوی داوران رخ دهد. من پیش از شروع مسابقات بار‌ها این هشدار را داده بودم. به هر حال این روز‌ها بازیکنان ناآماده هستند و به نوعی تیم‌ها پشت اعتراض به داور‌ها خوابیده‌اند. با این حال، مسئله مهم این است که داور‌ها هم از آمادگی کامل برخوردار نیستند.

 

کسی به حرف من گوش نکرد


سلیمانی تاکید کرد: من قبل از شروع بازی‌ها چند بار گفتم که داور‌ها را آماده نگه دارید، ولی کسی گوش نکرد. بیشتر اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر در ۲۰ دقیقه پایانی رخ می‌دهد و این هم به خاطر عدم آمادگی داوران است. در همین بازی ذوب‌آهن و ماشین‌سازی، ذوب‌آهن در دقایق پایانی یک گل به ثمر رساند، اما کمک داور آن را مردود اعلام کرد و این هم به خاطر آماده نبودن آن‌ها بود. بخشی از آماده نبودن آن‌ها مربوط به نداشتن تمرکز هم می‌شود. همین اتفاق، باعث شده تا تصمیمات داوران هم تحت‌تاثیر قرار بگیرد.

 

پشت‌پرده‌ای در کار نیست


وی گفت: این چیز‌هایی که در فضای مجازی مبنی بر مسائل پشت‌پرده و این‌ها مطرح می‌شود اصلا درست نیست. من داور بازی ذوب‌آهن و ماشین‌سازی را به خوبی می‌شناسم و او بسیار انسان متشخص و باوقاری است و به هیچ عنوان دنبال این ماجرا‌ها نیست. اشتباهات او به خاطر این است که آمادگی لازم برای قضاوت را مثل خیلی از داور‌های دیگر ندارد. به نظرم در این وضعیت، کمیته داوران هم مقصر است. از نظر من نباید بیژن حیدری برای بازی پرسپولیس و فولاد انتخاب می‌شد. این داور تازه مصدوم شده و مشخص است که آمادگی ندارد، ولی دقیقا او را برای این بازی حساس انتخاب کرده بودند.

 

کمیته داوران باید یک جلسه فوری برگزار کند


کارشناس داوری فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: حیدری هم اشتباهاتی داشت، اما آنقدر زیاد و مشهود نبود. انتقاد من فقط به همین موضوع است. به نظرم برای هفته‌های آینده کمیته داوران باید برای پنج داور یک جلسه فوری برگزار کند و به آن‌ها مشاوره‌های لازم را بدهد تا بتوانند بازی‌ها را مدیریت کنند. ما الان دو دسته تیم داریم؛ اول تیم‌هایی که برای کسب سهمیه آسیایی می‌جنگند و دوم تیم‌هایی که برای بقا تلاش می‌کنند. به همین دلیل، بازی‌ها همه حساس است و کمیته داوران باید روی انتخاب‌های خود تمرکز و داور‌ها را برای این مسابقات آماده کند.

 

منبع: اعتماد انلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر