کد خبر: 88344
A

شادی خاص از نوع دیاباته/ قلعه نویی حریف استقلال نشد/ عکس

استقلال در فینالی که برای نایب قهرمانی برگزار شد با 10 نفر سپاهان را شکست داد و موقعیت خود در رده دوم جدول را تثبیت کرد.

شادی خاص از نوع دیاباته/  قلعه نویی حریف استقلال نشد/ عکس

 تیم‌های استقلال و سپاهان برای تکیه زدن بر جایگاه دوم با قضاوت بیژن حیدری در استادیوم آزادی به مصاف هم رفتند.

به گزارش دیده بان ایران؛ در نیمه اول دو تیم بیشتر از این‌که به فکر فوتبال باشند به فکر حاشیه و درگیری بودند که نقش اول این درگیری‌ها امید نورافکن بود که به پر و پای وریا غفوری پیچید و کارشان داشت به جاهای باریک می‌کشید که در ادامه آرش رضاوند در دقیقه 44 خطای خشنی روی نورافکن انجام داد تا بیژن حیدری با نشان دادن کارت زرد دوم هافبک استقلال را اخراج و آبی‌پوشان را 10 نفره کند.

در نیمه دوم سپاهان با اضافه کردن علی قربانی به خط حمله خود آهنگ تهاجمی‌تری گرفت و در دقیقه 47 اشتباه مدافعان استقلال باعث شد توپ به محمد محبی برسد و او پاس عرضی برای استفاده کی‌روش استنلی ارسال کرد اما مدافعان استقلال در آستانه دروازه توپ را برگشت دادند.

پس از این حمله سرمربی استقلال بلافاصله مهدی قایدی را بیرون کشید و به جای او محمد دانشگر را به میدان فرستاد تا خط دفاعی خود را مستحکم کند اما ناگهان خط حمله استقلال جان گرفت و پس از یکی، دو حمله در دقیقه 52 شیخ دیاباته در موقعیت تک با تک با پیام نیازمند قرار گرفته بود اما قبل از ضربه زدن، مهاجم خارجی استقلال با شایان مصلح برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد که خودِ دیاباته پشت توپ قرار گرفت و با ضربه‌ای فنی دروازه پیام نیازمند را گشود تا استقلال با یک گل از سپاهان پیش بیفتد.

زردهای دیار زاینده‌رود پس از این گل کمی جلو کشیدند و صاحب یکی، دو موقعیت نصف و نیمه شدند اما این استقلال بود که در دقیقه 66 به گل دوم دست یافت. نفوذ همزمان وریا و دانشگر از راست و پاس کاپیتان آبی‌پوشان به همبازی‌اش، که گفته می‌شد با هم اختلاف دارند و تا دیروز در تمرین استقلال غایب بود، سبب شد دانشگر توپ را برای دیاباته ارسال کند اما در مانه راه توپ به شایان مصلح خورد و کمانه کرد و درون دروازه سپاهان رفت تا استقلال 10 نفره با دوگل پیش بیفتد.

سپاهان که چیزی برای از دست دادن نداشت بی‌محابا جلو کشید و در دقیقه 69 روی یک رفت و برگشت و برگردان نصف و نیمه علی قربانی تا آستانه رسیدن به گل پیش رفت اما عارف غلامی درست روی خط جلوی توپ را گرفت و دیاباته که عقب کشیده بود تا به خط دفاعی تیمش کمک کند، با یک ضربه نهایی توپ را دفع کرد.

در دقیقه 82 سپاهان یکی از دو گل خورده را جبران کرد. پس از گردش توپ در چپ و راست زمین، علی قربانی با یک پاس نرم و زمینی رو به عقب برای محمد محبی موقعیت ایجاد کرد تا این هافبک ملی‌پوش با ضربه‌ای قاطع از پشت محوطه جریمه تور دروازه استقلال را به لرزه درآورد.

زردهای دیار زاینده‌رود که فاصله را به حداقل رسانده بودند برای رسیدن به گل مساوی حریف 10 نفره خود را محاصره کرده و از همه طرف فشار روی دروازه استقلال را سنگین‌تر کردند و آبی‌ها در این دقایق فقط دفاع می‌کردند تا اندوخته 6 امتیازی خود را حفظ کنند.

دقیقه آخر وقت‌های تلف شده با حملات سپاهان گذشت و حتی علی قربانی یک موقعیت خوب داشت اما دانشگر به موقع توپ را دفع کرد تا استقلال در فینالی که برای نایب قهرمانی برگزار شد با 10 نفر سپاهان را شکست داده و موقعیت خود در رده دوم جدول را تثبیت کند.

وریا غفوری، بهزاد غلامپور (استقلال) امید نورافکن، شایان مصلح (سپاهان) در این بازی از داور کارت زرد گرفتند و آرش رضاوند (44- استقلال) از بازی اخراج شد.

photo_2020-08-01_22-41-24

استقلال تهران: سیدحسین حسینی، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، وریا غفوری، عارف غلامی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی (87- فرشید باقری)، علی کریمی، شیخ دیاباته (73- امیرارسلان مطهری)،  آرش رضاوند و مهدی قایدی (49- محمد دانشگر)

سرمربی: فرهاد مجیدی

سپاهان اصفهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری (71- محمد ایران‌پوریان)، شایان مصلح، محمدرضا مهدی‌زاده، مهدی ترکمان، مهدی کیانی، امید نورافکن (46- علی قربانی)، محمد کریمی (71- ولادمیر کومان)، محمدرضا حسینی، محمد محبی و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

گفتنی است شیخ دیاباته، مهاجم مالیایی تیم فوتبال استقلال تهران در بازی برابر سپاهان اصفهان موفق شد از روی نقطه پنالتی گلزنی کند و در برد تیمش موثر باشد.

تخلیه انرژی از نوع شیخ را در تصویر زیر می‌بینید.

 

34

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر