کد خبر: 89801
A

انتقاد شدید مدیرعامل اسبق استقلال به قاضی‌زاده هاشمی/ کاظم اولیایی: در این وضعیت بد اقتصادی چرا مردم را تحریک می کنید؟

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره قراردا مارک ویلموتس گفت: قاضی‌زاده هاشمی دو سال است در فوتبال کولاک می‌کند، قوه قضائیه و مقننه دخالت می‌کنند. این‌ها ذهنیت مردم را آزار می‌دهد. در این وضعیت بد اقتصادی چرا باید مردم را تحریک کنیم؟

انتقاد شدید مدیرعامل اسبق استقلال به قاضی‌زاده هاشمی/ کاظم اولیایی: در این وضعیت بد اقتصادی چرا مردم را تحریک می کنید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ کاظم اولیایی در خصوص اینکه آیا قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی به نفع فوتبال ما است، اظهار داشت:‌ در شرایط عادی نباید نقل و انتقالات را محدود کنیم. باید مربی و بازیکن بروند و بیایند و ارتباطات بین‌المللی را داشته باشیم اما چون تحت تحریم هستیم و نمی‌توانیم به موقع وظایف اجرایی خودمان را در قبال مسائل مالی انجام بدهیم این اتفاق می‌افتد.

 

اولیایی ادامه داد: تمام شکایت‌ها حاکی از این مسأله است. به عنوان مثال در مورد ویلموتس، استراماچونی و ... اگر تعهد مالی به موقع انجام می‌شد کار به اینجا کشیده نمی‌شد. بنابراین استثنائاً نمی‌توانیم از قوانین عادی استفاده کنیم و تا مبادلات ارزی ما به نتیجه برسد این کار خوبی است. شرایط بدی وجود دارد. هر پرونده‌ای به فیفا می‌رود محکوم می‌شویم. آنها اصلا وارد ماهیت پرونده نمی‌شوند و حیثیت ما زیر سوال می‌رود. شرایط بد ارزی اقتضا می‌کند تصمیمی مقطعی بگیریم تا شرایط مجدد انتقال ارز را پیدا کنیم.

 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در مور د اینکه آیا ضعف مدیریت هم در این مساله دخیل است، گفت: البته این مسأله یک بعدی نیست. وقتی می‌خواهیم بررسی کنیم اگر باشگاهی موفق شود مثلا وقتی گل زیاد می‌زنند، یعنی تمام اعضای باشگاه کارشان را درست انجام دادند. بارسلونا ۸ گل خورد آیا فقط دروازه‌بان این تیم مقصر بود؟ نه، مدیریت و ... هم مقصر هستند. در این موارد هم ما مشکل مدیریت، تصمیم‌گیری، اهلیت و ... داریم.

 

اولیایی تصریح کرد: ولی‌ آنچه در محکومیت‌های ما بیشتر به چشم می‌آید این است که تعهدات ارزی را به موقع انجام ندادیم. کیفیت بازیکنان بحث دوم است. بیش از ۹۰ درصد محکومیت ما به خاطر این است که به موقع نتوانستیم به تعهدات ارزی عمل کنیم. مکانیسم فیفا هم آمرانه است. اگر بازیکنی دو ماه حقوقش را دریافت نکند دست روی ماشه می‌رود و ما به کلیه دیون محکوم می‌شویم. اینکه بازیکن یا مربی خوب بوده هم جای بحث دارد.

 

مدیرعامل اسبق استقلال در مورد اینکه ۸ نفر به دادستانی معرفی شده‌اند و قرار است ۲۳۰میلیارد از اموال آنها توقیف شود و ۲۳۰میلیارد هم جزای نقدی بدهند گفت:‌ من از بیانات قاضی‌زاده هاشمی و بازرسی کل کشور متأسفم. آقایان باید کمک کنند این محکومیت را نپذیریم.  این کارها یعنی چه؟ ما دو مرحله فرصت داریم به این رأی اعتراض کنیم. قوه قضائیه و مقننه حرف خودشان را می‌زنند و به دنبال افکار عمومی هستند. چرا از افتخاری جهرمی که از وکلای خوب ما است و در بیشتر موارد برنده بوده استفاده نمی‌کنند؟

 

وی در مورد دخالت بازرسی کل کشور و قوه قضائیه تصریح کرد: آیا بهتر نبود آنها وکلای مناسب به ما معرفی کنند؟ قاضی‌زاده هاشمی دو سال است در فوتبال کولاک می‌کند، قوه قضائیه و مقننه دخالت می‌کنند. این‌ها ذهنیت مردم را آزار می‌دهد. در این وضعیت بد اقتصادی چرا باید مردم را تحریک کنیم؟ من قصد دفاع از فدراسیون فوتبال را ندارم اما باید عادلانه بررسی کنیم. زمانی که قرارداد ویلموتس نوشته شد  چه کسی دستور داد و چه کسی تقصیر داشت؟ ما با چه ارزی قرارداد بستیم؟

 

اولیایی در گفت‌وگو با تهران ورزشی و در مورد اینکه فقط باشگاه استقلال از ۷۵ پرونده ۷۳ پرونده را باخته عنوان کرد: اگر ۷۳ پرونده را باختیم چون نتوانستیم تعهدمان را انجام بدهیم. نهادهای بالادستی باید می‌گفتند ما تحریم هستیم و مشکل بانکی را حل می‌کردند. این مدیریت‌ها را چه کسی انجام می‌دهد؟ مگر کار مجلس غیر از قانون‌گذاری است؟

 

وی در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال پنهان‌کاری کرده، گفت:‌ چرا آن زمان که شفاف نبود نمایندگان مجلس در فراکسیون ورزش و کمیته تربیت بدنی ورود نکردند؟ آیا سازمان بازرسی را گذاشته‌اند که اگر گند کاریی در می‌آید آن را اعلام کند؟ ‌فلسفه وجودی سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر حسن انجام کار است. اگر حسن انجام کار نبوده بازرسی کل کشور کجا بوده است؟

 

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر