کد خبر: 9000
A
کیانوش رستمی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

دوپینگ رقیبان من در سال 2012 اثبات شد / مدال برنز من نقره شد

بعد از اعلام و قطعی شدن دوپینگ های سازمان یافته و متعدد چند کشور در رشته های مختلف از جمله دو و میدانی و وزنه برداری، امیدهای زیادی برای تبدیل و ارتقا عناوین دو وزنه بردار ایران در المپیک ۲۰1۲ لندن حاصل شد که البته نهایتا صعود رتبه کاروان ورزشی ایران در المپیک دوره قبل را هم به دنبال خواهد داشت.

دوپینگ رقیبان من در سال 2012 اثبات شد / مدال برنز من نقره شد

به گزارش پایگاه  خبری و تحلیلی دیده بان ایران، بعد از اعلام و قطعی شدن دوپینگ های سازمان یافته و متعدد چند کشور در رشته های مختلف از جمله دو و میدانی و وزنه برداری، امیدهای زیادی برای تبدیل و ارتقا عناوین دو وزنه بردار ایران در المپیک ۲۰1۲ لندن حاصل شد که البته نهایتا صعود رتبه کاروان ورزشی ایران در المپیک دوره قبل را هم به دنبال خواهد داشت.

خبر دوپینگ رقبای « کیانوش رستمی » و « سعید محمد پور »، ملی پوشان دسته ٨٥ و ٩٤ کیلوگرم کشورمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن، خبر مسرت بخشی هم برای وزنه برداری و هم برای کاروان ورزش ایران بود. چرا که هم یک طلا و یک نقره ارزشمند به جامعه وزنه برداری کشورمان تقدیم می کند و هم با این دو نشان طلا عنوان هفدهمی کاروان ایران در جدول توزیع مدال ها ارتقا می یابد و کاروان ورزش کشورمان احتمالا با دو‌ پله صعود در رتبه پانزدهم بازی های المپیک قرار می گیرد که عنوانی تاریخی برای ورزش ایران محسوب می‌شود. 

بر این اساس، کمیته ملی المپیک ایران بعد از انتشار این اخبار، نامه نگاری و پیگیری های خود را از نهادهای بین المللی ورزش به ویژه کمیته بین المللی المپیک(IOC) و دادگاه عالی ورزش (CAS) آغاز کرد و با ارسال نامه های مختلف،  خواستار مشخص شدن وضعیت دو قهرمان کشورمان و همچنین جایگاه ایران در جدول رده بندی توزیع مدال ها در المپیک لندن شد. بر این اساس و پس از پیگیری های فراوان، بالاخره کمیته بین المللی المپیک٬ نظر نهایی خود را در مورد دو قهرمان وزنه برداری ایران اعلام کرد. به این ترتیب، مدال برنز کیانوش رستمی به نشان نقره و عنوان پنجمی محمدپور به مدال طلا تبدیل شدند.

پس از اعلام این خبر با کیانوش رستمی تماس گرفتیم که وی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، اظهار داشت: من قبلا هم خبرهایی در این باره شنیده بودم. امروز هم خبر نظر نهایی I.O.C را شنیدم و بسیار خوشحال شدم.

وی افزود: البته هنوز به طور رسما به فدراسیون وزنه‌برداری و کمیته ملی المپیک کشورمان اعلام نشده، اما مطمئنم که این کار هم به زودی انجام خواهد شد.

قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو در مورد تبدیل شدن عنوان پنجمی سعید محمدپور به مدال طلا نیز خاطر نشان کرد:  خیلی خوشحالم که این مدال به سعید رسید. او حقش بود که حالا به آن رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر