کد خبر: 90143
A

رویترز: مکرون یک نقشه راه دو صفحه ای برای اصلاحات در لبنان ارائه کرد/پیشنهاد برگزاری انتخابات ظرف یک سال

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نقشه راهی را برای سیاستمداران لبنانی تهیه کرده که شامل اصلاحات سیاسی و اقتصادی برای برون رفت از بحران بی سابقه لبنان و آزادسازی کمک های بین المللی است.

رویترز: مکرون یک نقشه راه دو صفحه ای برای اصلاحات در لبنان ارائه کرد/پیشنهاد برگزاری انتخابات ظرف یک سال

به گزارش سایت دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع سیاسی گفت این نقشه راه دو صفحه ای که توسط سفارت فرانسه در بیروت ارائه شده است، خواستار حسابرسی در بانک مرکزی، تشکیل دولت موقت جهت انجام اصلاحات فوری و برگزاری انتخابات زودهنگام ظرف یک سال است.

این درحالی است که یک مسئول در کاخ الیزه گفته هیچ سندی به مسئولان لبنانی ارائه نشده است. وزیر امور خارجه فرانسه از هر گونه اظهار نظر در این مورد اجتناب کرده است.

این سند، اولویت تشکیل فوری دولت برای جلوگیری از خلا قدرت که باعث عمیق تر شدن بحران در لبنان خواهد شد را مطرح کرده است.

کمک های انسان دوستانه و مقابله با کووید ۱۹، بازسازی بندر بیروت، اصلاحات سیاسی و اجتماعی و در انتها، برگزاری اتخابات زودهنگام، چهار موردی هستند که در این سند به آنها اشاره شده است. پارلمان لبنان هم می بایست در دوره گذار، قوانین لازم برای انجام اصلاحات تصویب کند.

این سند همچنین پیشنهاد می کند که فرانسه نقش مهمی در بازسازی بندر بیروت و همچنین در بهبود سیستم بهداشتی ایفا کند، متخصصان وزارت خزانه داری و بانک فرانسه را برای انجام حسابرسی امور مالی عمومی بفرستد و در سازماندهی انتخابات زودهنگام در کنار اتحادیه اروپا کمک کند.

رئیس جمهور ماکرون که دو روز بعد از انفجار به بیروت سفر کرد، اول سپتامبر به لبنان سفر خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر