کد خبر: 9154
A
ضمن مکاتبه با هیات رئیسه فیبا انجام شد؛

دعوت از نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال برای فینال لیگ بانوان

فدراسیون بسکتبال در راستای رایزنی برای مهیا شدن حضور بین المللی بانوان محجبه، طی نامه ای به فدراسیون جهانی کارشناس فنی این فدراسیون را به تماشای فینال لیگ بانوان کشورمان دعوت کرد.

دعوت از نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال برای فینال لیگ بانوان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بعد از انتخاب مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش، بحث حضور محجبه بانوان بسکتبال در میادین بین المللی و انجام رایزنی های لازم برای تاییدیه فدراسیون جهانی (فیبا) در این زمینه با تاکید وی از سر گرفته شد. حتی وزیر ورزش در این زمینه نامه ای خطاب به موارتوره رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال نوشت، این نامه سه هفته پیش در جریان اجلاس آسیایی که به میزبانی لبنان برگزار شد، توسط محمود مشحون در اختیار وی (رئیس فیبا) گذاشته شد.

رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال پس از دریافت این نامه و طی نشستی که با رئیس فدراسیون ایران داشت، قول داد که در نخستین نشست کمیته فنی فیبا حضور بانوان محجبه بسکتبال ایران در میادین بین المللی را بررسی کند و در این باره به زودی خبرهای خوشی برای زنان ورزش ایران به اطلاع برساند.

اما با تاکید وزیر ورزش مبنی بر ادامه پیگیری های جدی فدراسیون بسکتبال برای نتیجه گیری در این زمینه، این فدراسیون طی هفته های گذشته نیز رایزنی هایی دوباره ای با فیبا داشت و حتی نماینده این فدراسیون را هم به ایران دعوت کرده است.

علی توفیق، دبیر فدراسیون بسکتبال اظهارداشت: بعد از اجلاس آسیایی لبنان، رایزنی های فدراسیون  بسکتبال با فیبا در رابطه با بانوان و مهیا شدن حضور محجبه آنها در میادین بین المللی ادامه پیدا کرد. در این زمینه نامه ای به اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی بسکتبال نوشته و ارسال شد تا تک تک آنها نیز درجریان موضوع باشند و با نگاه مثبت نسبت به بررسی این موضوع و تصمیم گیری در مورد آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در دومین اقدام نامه ای برای رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال ارسال شد. در این نامه درخواست شد تا یکی از کارشناسان فنی فیبا برای تماشای فینال لیگ بانوان ایران که اسفندماه برگزار می شود، به کشورمان سفر کند تا از نزدیک در جریان چگونگی حضور بانوان در زمین مسابقه با پوشش اسلامی قرار بگیرد.

دبیر فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: گزارش این نامه نگاری ها و رایزنی های انجام شده برای وزیر ورزش نیز ارسال شده تا وی هم در جریان موضوع و پیگیری های فدراسیون بسکتبال باشد. همچنین معاونت بانوان وزارت ورزش نیز در جریان موضوع و اقدامات انجام شده قرار گرفته است.

توفیق همچنین به نامه ارسالی فیبا برای مشخص کردن الگوی لباس بانوان اشاره کرد و گفت: فیبا تا پایان ماه دسامبر یعنی ۱۱ دی ماه به بسکتبال ایران فرصت داده تا الگوی لباس بانوان را مشخص و برای این فدراسیون ارسال کنیم. تلاش فدراسیون بسکتبال هم این است تا پیش از اتمام فرصت تعیین شده، الگوی موردنظر که بر گرفته از اتفاقات جدید دنیا و حتی پوشش مورد استفاده بازیکنانی مثل بازیکن مسلمان آمریکا است، برای فیبا ارسال کنیم.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر