کد خبر: 91827
A

10 نکته درباره بازی امشب استقلال - الاهلی

فقط استقلال و پرسپولیس از بین تیمهای ایرانی شانس صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان را دارند.

10 نکته درباره بازی امشب استقلال - الاهلی

به گزارش دیده بان ایران؛ استقلال امشب به مصاف الاهلی می رود و با هر نتیجه ای جز برد، به صف سپاهان و شهر خودرو یعنی حذف شده ها می پیوندد. برد اما استقلال را تبدیل به اولین تیم ایرانی صعودکرده به مرحله بعد خواهد کرد.

1/ استقلال برای بیستمین بار در لیگ قهرمانان برابر تیمهای عربستانی قرار می گیرد. در 19 بازی قبلی، 9 برد برای استقلال و 9 برد برای تیمهای عربستانی ثبت شده و تنها یک بازی برنده نداشته است (تساوی یک بر یک با الاتحاد).

2/ چهارمین رویارویی استقلال و الاهلی در لیگ قهرمانان درحالی امشب رقم می خورد که نتیجه هر 3 بازی قبلی، 2 یک شده است؛ 2 برد برای استقلال و یک برد برای الاهلی. 

3/ هیچکدام از تیمهای استقلال و الاهلی در بازیهای رودرروی شان کلین شیت نکرده اند. فرهاد مجیدی (2 گل)، مهدی سیدصالحی، امیرحسین صادقی و امیرارسلان مطهری، گلزنان استقلال به الاهلی هستند.

4/ در بین بازیکنان استقلال فقط مطهری این فصل موفق به زدن گل در لیگ قهرمانان آسیا شده است. او زننده 67 درصد گلهای استقلال در این بازیهاست.

5/ استقلال با هر نتیجه ای جز یک صفر، برنده بازی امشب شود، صعود می کند. هر نتیجه ای جز برد یعنی وداع استقلال در همین مرحله گروهی. برد یک صفر، استقلال و الشرطه را وارد لابیرنت نمرات منفی انضباطی می کند. الشرطه 8 امتیاز منفی دارد (5 کارت زرد و یک کارت قرمز) و استقلال فعلا 5 امتیاز منفی دارد. هر کارت زرد یک امتیاز منفی و هر کارت قرمز 3 امتیاز منفی دارد.

6/ هیچگاه سابقه نداشته که استقلال در 3 دوره پیاپی در همان مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف شود و به مرحله حذفی نرسد. اگر استقلال امشب موفق به شکست دادن الاهلی نشود، این اتفاق برای اولین بار رقم می خورد.

7/ آمار می گوید احتمال مساوی شدن این بازی خیلی کم است؛ هیچکدام از رویارویی های استقلال و الاهلی مساوی نشده؛ استقلال در 18 رویارویی اخیرش با تیمهای عربستانی مساوی نکرده، فقط یک بازی از 11 رویارویی آخر الاهلی با تیمهای ایرانی، برنده نداشته و 11 سال از آخرین مساوی استقلال با تیمی عربستانی می گذرد.

8/ با هر نتیجه ای که امشب رقم بخورد، صعود الاهلی 6 امتیازی به عنوان تیم اول این گروه قطعی است. استقلال شانس دوم شدن در این گروه را دارد و در این صورت باید در مرحله بعدی با الهلال کرونا زده دیدار کند. 

9/ الاهلی سابقه خوبی برابر تیمهای ایرانی دارد. آنها 11 بار برابر تیمهای ایرانی برنده شده، در 6 بازی شکست خورده اند و 4 دوئل هم مساوی شده است.

10/ دوئل تیمهای ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا با رویارویی امشب استقلال و الاهلی به 110 بازی می رسد. در 109 بازی قبلی، عربستانی ها 45 بار برنده شده اند و 44 برد برای تیمهای ایرانی ثبت شده و 20 بازی هم بدون برنده به پایان رسیده است.

منبع: فوتبالی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر