کد خبر: 92567
A

شکایت النصر از پرسپولیس رد شد؟

پرسش مهم که کلید حل معمای حکم AFC درباره بازیکنان جدید پرسپولیس خواهد بود، این است که پرسپولیس در مهلت یک ماهه برای پرداخت بدهی برانکو، آیا می‌توانست بازیکن جدید بخرد یا خیر؟

 شکایت النصر از پرسپولیس رد شد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ پرسپولیس با پیروزی مقابل النصر به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد اما ساعتی پس از برد شیرین سرخپوشان، رسانه های سعودی از شکایت النصر به AFC در مورد خریدهای جدید پرسپولیس خبر دادند. جایی که مسئولان باشگاه زردپوش اعتقاد داشتند که سرخ ها از نقل و انتقالات محروم هستند و به صورت غیرقانونی 7 بازیکن را بازی داده‌اند.

پرسپولیسی ها چه زمانی قراردادشان را ثبت کردند؟

از صبح روز یکشنبه احتمالا با موجی از تحلیل ها در این باره مواجه بوده‌اید اما شاید با نگاهی به جزئیات این نامه، بتوان پاسخ سوال را گرفت؛ این حکم روز شش آگوست 2020 (16 مرداد 1399) صادر شده اما ابلاغ آن شش روز طول کشیده و روز 12 آگوست (22 مرداد)، آمده که پرسپولیس یک ماه فرصت دارد تا این بدهی را بپردازد. در غیر این صورت از پنجره بعدی نقل و انتقالات محروم خواهد شد. فرصت یک ماهه پرسپولیسی ها در روز 21 شهریور به پایان رسید و در واقع سرخ ها تا روز 20 شهریور فرصت ثبت قراردادهایشان را داشتند. خریدهای جدید تیم پرسپولیس روز 15 شهریور با حضور در هیئت فوتبال تهران قرارداد خود را ثبت کردند.

شکایت النصر عربستان از پرسپولیس رد شد

فرصت یک ماهه؛ امکان خرید بازیکن وجود داشت؟

پرسش کلیدی که معما را حل می‌کند این است که آیا پرسپولیس امکان خرید بازیکن در آن فرصت یک ماهه را داشت؟ در نامه فیفا صراحتا آمده که «اگر در مهلت 30 روزه پرداخت انجام نشود، پنجره بسته خواهد شد.» در واقع پنجره پرسپولیس قبل از تاریخ 21 شهریور بسته نبود و سرخ ها می‌توانستند بازیکن مورد نظر خود را به خدمت بگیرند. در واقع این قسمت نیز ارتباطی به اصل ماجرا ندارد و پرسپولیس پیش از این که پنجره اش بسته شود، خریدهای خود را انجام داده بود.

شکایت النصر عربستان از پرسپولیس رد شد

اگرچه تصمیم گیر اصلی در این باره فیفاست و آن ها حکم نهایی را صادر می‌کنند اما وظیفه بستن پنجره برعهده فدراسیون فوتبال است و این نهاد نیز در ماجرا نقش خود را دارد. حمیرا اسدی عضو کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: «محرومیت پرسپولیس به ما ابلاغ شد و پرسپولیس از پنجره بعدی نقل و انتقالات محروم شد. از آنجایی که ما در میانه یک پنجره بودیم، پرسپولیس قراردادهای خود را به امضا رساند و مشکلی ندارد.» وی افزود: «ضمن این که وقتی باشگاهی از نقل و انتقالات محروم شود، خود به خود سیستم TMS هم بسته خواهد شد و امکان ثبت قرارداد از سوی فیفا هم ناممکن می‌شود.»

بنابراین شواهد حاکی از این است که پرسپولیس مشکلی برای ثبت قرارداد خود نداشته و احتمالا شکایت النصر نیز راه به جایی نخواهد برد اما در نهایت باید منتظر حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

منبع: خبرانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر