کد خبر: 9580
A

فروزان سلیمانی: تیمی برای دفاع از عنوان قهرمانی در آسیا خواهیم ساخت

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت از عنوان قهرمانی آسیا دفاع خواهد کرد.

فروزان سلیمانی: تیمی برای دفاع از عنوان قهرمانی در آسیا خواهیم ساخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تیم‌ ‌ملی فوتسال بانوان سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان قهرمانی را برای نخستین بار از آن خود کرد و بر بام فوتسال قاره کهن قرار گرفت.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتسال بانوان درباره شرایط حال حاضر تیم‌ ‌ملی فوتسال بانوان، بیان‌ کرد: ان‌شاء‌الله تیمی خواهیم ساخت که از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کند. قهرمانی با وجود تیم‌های تایلند و ژاپن ، مخصوصاً تیم تایلند که برنامه‌ریزی های بسیار خوبی را انجام داده است، سخت است اما ما تلاش خود را خواهیم کرد.  علاوه بر این دو تیم، تیم‌های دیگر نیز بیکار ننشسته‌اند، تیم هایی مانند تیم های  شرق آسیا که بسیار سخت و محکم هستند. ان‌شاء‌الله با برنامه‌ریزی های خوب  فدراسیون، حمایت‌های تاج و همکارانش مشکلی از این لحاظ نخواهیم داشت.

او در ادامه درباره مهره‌های اصلی تیم‌ ‌ملی و نفرات جایگزین‌، بیان‌ کرد: از بین 14 ملی‌پوش اصلی که به همراه آنها عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده‌ایم، چند نفری را در اختیار نداریم، اما نفرات جدید را به اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت خواهیم کرد که جایگزین خوبی برای تیم‌ ‌ملی خواهند بود. جوانانی که در لیگ بازی‌های خوبی را از خود ارائه می‌کنند و مطمئن باشید تیم آسیایی سال آینده حتما تغییراتی را در خود خواهد داشت و این جوانان جایگزین‌های خوبی برای تیم‌ ‌ملی خواهند بود. مخصوصا  آنهایی که برای تیم‌ ‌خود در لیگ برتر بازی  و تجربه کسب می‌کنند مدنظر ما هستند.

سلیمانی در ادامه افزود: با پایان لیگ برتر فوتسال کار اصلی ما شروع خواهد شد . همچنین قبل از پایان سال نیز دیدارهای تدارکاتی را مد نظر داریم که برای برگزاری آن مشکلی از سوی  فدراسیون نداریم و اگر  تیم‌هایی که مدنظر ما هستند نیز جواب مثبت بدهند دو دیدار تدارکاتی را برگزار خواهیم کرد.

 او در پاسخ به این سوال که تیم ایران قهرمان قاره کهن است و قطعاً باید شان تیم‌ ‌ملی حفظ شود تا تقاضای ایران برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی رد نشود، پاسخ داد: برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی باید هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد. یکی از این هماهنگی‌ها زمان برگزاری دیدار تدارکاتی است. برای مثال تیم لهستان تقاضای یک دیدار تدارکاتی را با ملی‌پوشان ایران را داده است، اما متاسفانه تاریخی که آنها اعلام کرده‌اند فروردین ماه سال آینده است، درست در زمانی که رقابت‌های لیگ به پایان می‌رسد و بازیکنان  به یک ریکاوری نیاز دارند تا خود را برای شش ماه آینده برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیایی آماده کنند و این ریکاوری حتما برای آنها ضروری است. به همین دلیل ما دیدار تدارکاتی با لهستان را نپذیرفته‌ایم و اعلام کرده‌ایم که اگر این دیدار برای مرداد ماه  باشد مشکلی نخواهیم داشت.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتسال بانوان درباره اهمیت رقابت‌های تدارکاتی بیان‌ کرد: قرار بر این بود آذر ماه اردوی تیم‌ ‌ملی تشکیل شود، اما به دلیل این که ملی‌پوشان درگیر مسابقات لیگ هستند و مسابقات حساس شده بود اردویی تشکیل نشد. در تلاش هستیم دیدار تدارکاتی را  بهمن ماه برگزار کنیم البته اگر تیم‌هایی که مدنظرمان هستند موافقت کنند . پیشنهاد من برای برگزاری دیدار تدارکاتی تیم‌های شرق آسیایی هستند، تیم هایی که در آسیا می‌توانیم رقابت‌های خوبی را با آنها داشته باشیم.

سلیمانی همچنین درباره اهمیت برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان، بیان‌ کرد: ترکیب اصلی تیم‌ ‌ملی از بازیکنان لیگ برتر مخصوصا چند تیم بالای جدول مانند دانشگاه آزاد، ملی حفاری، سپید رود و نفت آبادان است. هر چه لیگ منظم‌تری داشته باشیم به تیم‌ ‌ملی کمک بیشتری خواهد شد و بازیکنان در رقابت‌های لیگ پخته‌تر و آماده‌تر خواهند شد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر