کد خبر: 95946
A
اخطار و اولتیماتوم جدی فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو به وزارت ورزش و جوانان چالش جدید بین المللی برای ورزش ایران

رییس ITF خطاب به سلطانی فر: سوء رفتار شما را که ناقض منشور المپیک است به دادگاه CAS و IOC اعلام می کنیم

پروفسور ری یونگ سون ، ریاست فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو (ITF) و همچنین ریاست کمیته بین المللی هنرهای رزمی (IMGC) با ارسال نامه ای هشدارآمیز خطاب به وزیر ورزش و جوانان و رونوشت به رئیس کمیته ملی المپیک، ضمن معرفی مجدد و تاکید بر نماینده رسمی خود در ایران حسین فرید صباغ، بر غیرقابل قبول بودن اقدامات وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد.

رییس ITF خطاب به سلطانی فر:  سوء رفتار شما را که ناقض منشور المپیک است به دادگاه CAS و IOC اعلام می کنیم
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پروفسور ری یونگ سون ، ریاست فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو (ITF) و همچنین  ریاست کمیته بین المللی هنرهای رزمی (IMGC) با ارسال نامه ای هشدارآمیز خطاب به وزیر ورزش و جوانان و رونوشت به رئیس کمیته ملی المپیک، ضمن معرفی مجدد و تاکید بر نماینده رسمی خود در ایران حسین فرید صباغ، بر غیرقابل قبول بودن اقدامات وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد. 
 
 ربنابر این گزارش یاست کمیته بین المللی هنرهای رزمی در نامه هشدار آمیز خود با واگذاری رشته تکوان ـ دو ITF به فدراسیون تکواندو بدلیل مغایرت با اساسنامه فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو مخالفت کرده است.
 
ری یونگ سون در نامه خود در صورت ادامه بی توجهی وزارت ورزش و جوانان علی رغم مکاتبات پیشین، علاوه بر گزارش تخلفات وزارت ورزش و جوانان ایران به ریاست کمیته بین المللی المپیک (تلویحا کمیسیون انظباطی IOC) ، در صورت عدم اقدام موثر در جدایی فوری این رشته از فدراسیون تکواندو و الحاق به یک فدراسیون غیر رزمی با حفظ استقلال ساختاری آن، موضوع را از طریق شکایتی در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مستقر در سوئیس نیز تحت پیگرد جدی قانونی قرار خواهد داد.

 

گفتنی است که فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو (ITF) و فدراسیون جهانی تکواندو (WT) متولی دو رشته ورزشی کاملا متفاوت هستند که در سال 2014 با حمایت، نظارت و پیگیری رئیس کمیته بین المللی المپیک دکتر توماس باخ ، تفاهم همکاری (نه ادغام) بین این دو سازمان به امضا رسید که متعاقب آن با تفسیر ناشیانه در ایران ، پیرو تصمیم شورای ساماندهی سبک های رزمی (که توسط دیوان عدالت اداری غیرقانونی شناخته شده و منحل شد) رشته تکوان ـ دو ITF از اواخر سال 1393 به فدراسیون تکواندو واگذار گردید. با وجود چندین مکاتبه رسمی فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو با وزیر ورزش و جوانان توجهی به این موضوع نشده است. فدراسیون تکواندو ایران توسط فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو (ITF) به رسمیت شناخته نمی شود ، اگر چه تجمیع این دو رشته در فدراسیون تکواندو بر خلاف اساسنامه فدراسیون جهانی تکواندو (WT) نیز است.
با توجه به موارد مشابه این چنینی که ناشی از نادیده گرفتن قوانین و اساسنامه های بین المللی سازمان های ورزشی توسط وزارت ورزش و جوانان برخلاف منشور المپیک بوده است که ورزش را مقوله ای غیر دولتی و غیرانتفاعی می داند ، در چند سال اخیر هزینه های سنگینی بر کشور تحمیل شده است که پرونده های مفتوح چند رشته ورزشی در دادگاه حکمیت ورزش کلیت ورزش کشور را با خطر جدی تعلیق روبرو کرده است. قطعا بی توجهی مسئولان وزارت ورزش و جوانان به این نامه و موارد مشابه می تواند کشور را در حوزه ورزش با چالش بسیار بزرگ تعلیق در آستانه برگزاری المپیک ژاپن روبرو سازد.

 

نکته دیگر اینکه فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو به جهت ریاست پیشین خود پروفسور چانگ اُونگ (عضو ارشد IOC و عضو موسس OCA) جایگاه و نفوذ قابل توجهی در کمیته بین المللی المپیک دارد و بدلیل کمک های شایانی که به انتخاب شدن دکتر توماس باخ ریاستّ کنونی IOC در انتخابات ریاست IOC کرده اند از حمایت ویژه ایشان برخوردارند. پروفسور چانگ اُونگ هم اینک ریاست افتخاری مادام العمر ITF هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر