کد خبر: 97943
A

دبیر: کشتی مثل خاویار و نفت کشور ماست/ وقتی آمدم تشک های خانه کشتی ساس زده بود

رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی مثل خاویار و نفت کشور ماست. جایی که برند ورزش کشور است، در چشم جهانیان بوده و نگین نظام است باید وضعیت خوبی داشته باشد.

دبیر: کشتی مثل خاویار و نفت کشور ماست/ وقتی آمدم تشک های خانه کشتی ساس زده بود

به گزارش دیده بان ایران؛ مراسم افتتاح ساختمان جدید فدراسیون کشتی، صبح امروز و متقارن با ولادت باسعادت حضرت زینب (س) در محل خانه کشتی شهید صدرزاده واقع در مجموعه ورزشی آزادی و با حضور جمعی از بزرگان این رشته برگزار شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم اظهار داشت: ماجرای افتتاح ساختمان جدید فدراسیون کشتی برمی‌گردد به روزی که من برای ثبت نام ریاست فدراسیون آمدم. روزی که به فدراسیون آمدم جا خوردم! کشتی که ورزش اول کشور است واحد اداری نامناسبی داشت و توی ذوق می‌زد. من به ساده‌زیستی معتقدم اما جایی که برند ورزش کشور است، در چشم جهانیان بوده و نگین نظام است باید وضعیت خوبی داشته باشد. کشتی مثل خاویار و نفت کشور ماست حتما باید جایش بالاتر از یک رشته ورزشی باشد.

وی افزود: آمدن محل فدراسیون کشتی به مجموعه ورزشی آزادی اصلاً اتفاق خوبی نبود اما به هر حال کاری است که شده. دوست داشتیم فدراسیون کشتی را در مجموعه امجدیه و در سالن کشتی توفیق جهانبخت مستقر کنیم که میسر نشد. کار اجرایی و کار فنی در کنار هم اصلا اتفاق خوبی نیست اما کاری است که شده. سالن شهید صدرزاده هم مال کشتی شد و از روسای فدراسیون های جودو و شمشیربازی تشکر می کنم که دیگر این موضوع را پیگیری نکردند.

رئیس فدراسیون درباره این ساختمان جدید گفت: وقتی آمدم تشک های خانه کشتی ساس زده بود اما خدا را شکر این مجموعه هم بازسازی شد و الان به خوبی مورد استفاده کشتی گیران و تیم های ملی قرار می گیرد. مجموعه فدراسیون کشتی الحمدلله دیگر در ساختمان شهید صدرزاده متمرکز مستقر می‌شود و اگر اگر کار اداری، داوری و ... قوی شود و همه چیز در شان کشتی و بودجه وزارت ورزش در شان فدراسیون باشد، تیم ما قهرمان المپیک می‌شود.

دبیر در ادامه به تجلیل از محمد بنا سمربی تیم ملی کشتی فرنگی پرداخت و گفت: محمد بنا زحمت بسیاری برای کشتی فرنگی کشیده و بر کسی پوشیده نیست. تجلیل از او ربطی به سرمربیگری تیم ملی ندارد و این مراسم برای تجلیل از سال ها زحمت اوست. جهش در فرنگی با محمد بنا شکل گرفت و او در تاریخ کشتی ایران ماندگار است. امیدواریم ایشان مربی‌سازی هم بکنند و در این وادی هم موفق شوند.

رئیس فدراسیون کشتی همچنین از منصور برزگر پیشکسوت رشته کشتی نیز تقدیر کرد و ادامه داد: منصورخان برزگر به گردن من خیلی حق دارد و برای من خیلی زحمت کشیده. او به عنوان مربی تمام کشتی‌گیران بزرگ و کوچک جهان را شکست داده. پدر مرحوم من و منصور برزگر در سازمان آب شاغل بودند. او بیش از ۶۰ سال و بنا نزدیک ۵۰ سال به کشتی ایران خدمت کردند و کشتی ایران آن ها را فراموش نمی کند. از او خیلی ممنون هستیم و او به گردن کشتی آزاد ایران خیلی حق دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر