کد خبر: 98628
A

آرش میراسماعیلی: حجت الاسلام کُردمیهن دان پنج جودو را دارد/ به حواشی توجه نمی کنم!/ انتصابات ما فنی است

رییس فدراسیون جودو درباره انتصاب پر سر و صدای کردمیهن به عنوان مسئول فرهنگی فدراسیون جودو گفت: او دان ۵ جودو و داور ممتاز و مربی درجه یک این رشته است و انتصابات ما قطعا فنی و از دل خانواده جودو است.

آرش میراسماعیلی: حجت الاسلام کُردمیهن دان پنج جودو را دارد/ به حواشی توجه نمی کنم!/ انتصابات ما فنی است

به گزارش دیده بان ایران؛ آمیراسماعیلی درباره آخرین وصعیت پرونده جودوی ایران در دادگاه CAS، اظهار کرد: پس از برگزاری دادگاه به هر دو طرف یک ماه فرصت داده شد تا با یکدیگر به توافق برسند. از ۲۶ شهریور تا ۲۶ مهر دو طرف این فرصت را داشتند اما رییس دادگاه CAS چندی پیش در ایمیلی اعلام کرد با توجه به حساسیت پرونده رای تا ۲۹ ژانویه اعلام خواهد شد. ما نیز منتطر صدور رای دادگاه هستیم و به رای تمکین خواهیم کرد.

رییس فدراسیون جودو افزود: وکلای ما در دادگاه عملکرد بسیار خوبی داشتند و طرف مقابل نیز نتوانست مستندات محکمه پسندی ارائه کند. همه ما را از پیش بازنده می دانستند اما همین که CAS  برای صدور رای نهایی زمان بیشتری در نطر گرفته به اعتقاد من اتفاق خوبی است. من و رییس فدراسیون جهانی جودو برخورد صمیمانه و گرمی با هم داشتیم و دقایق زیادی صحبت کردیم. الان نیز ارتباط خوبی داریم اما او بر روی پیش شرط خود مصر است و باید منتظر صدور رای دادگاه بمانیم.

وی خاطرنشان کرد: رای دادگاه هر چه باشد ما به عنوان عضوی از فدراسیون جهانی جودو باید با آن ها کار کنیم و تعامل داشته باشیم. قطعا باز هم وارد مذاکره می شویم و نگرانی خاصی نداریم. حتی در صورتی که بازنده شویم، فدراسیون جهانی جودو نمی تواند به راحتی جمعیت ۹۰ هزار نفری جودوی ایران را نادیده بگیرد. به صدوری رای منصفانه خوش‌بین هستیم و امیدوارم اتفاق خوبی برای جودوی ایران رقم بخورد.

میراسماعیلی همچنین درباره انتصاب حجت الاسلام کردمیهن به عنوان رییس کمیته فرهنگی فدراسیون جودو و حواشی ایجاد شده پس از این انتصاب، گفت: انتصابات ما طبیعتا جودویی و فنی است و ما به مسائل و موضوعات دیگر توجه نمی کنیم. انتصابات فدراسیون از دل خانواده جودو بوده و خواهد بود. او دان ۵ جودو و داور ممتاز این رشته است. سال گدشته نیز در رنکینگ داوری سوم شد و همچنین مربی درجه یک جودو است که مدارک آن را دارد. به حواشی توجه نمی کنیم و به دنبال انجام وظایفمان هستیم.

رییس فدراسیون جودو در پایان درباره حضور محمد بریمانلو در رشته کوراش گفت: ورزشکاران رشته هایی مثل سامبو، جوجیتسو و کوراش اکثرا جودویی هستند که این موضوع باعث آسیب به جودو شده است و ما سعی کردیم از بروز این آسیب جلوگیری کنیم. تمرکز بچه های جودو باید بر روی این رشته باشد. ما هبچ دشمنی با رشته های دیگر نداریم اما رشته هایی که به نوعی وابسته به جودو هستند باید خودشان استعدادیابی کنند و ورزشکار پرورش دهند. هر جودوکاری هم می خواهد به رشته دیگری برود به آن احترام می گذاریم اما در صورت رفتن دیگر حق بازگشت به جودو را ندارد. البته موضوع بریمانلو متفاوت است او عنواندار جهان است و ارزش و شان جایگاه خود و این رشته را می داند. رفاقت و دوستی خوبی با یکدیگر داریم. او فقط به خاطر تمرین در اردوی کوراش حاضر شده و همانطور که اعلام کرده اولویتش جودو است. 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر