کد خبر: 9897
A

سلطانی فر: دولت همه نوع حمایتی از فدراسیون ها خواهد داشت

وزیر ورزش و جوانان گفت: بسیار موافقم اینکه در کشتى و تکواندو ما بتوانیم مربیان خود را به کشورهاى مختلف بفرستیم و ایرانى‌ها بتوانند در این بخش کار کنند موافق هستم.

سلطانی فر: دولت همه نوع حمایتی از فدراسیون ها خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده ان ایران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش،‌ با پیشنهاد وزیر ورزش و تصویب هیئت رئیسه، پیگیرى و برنامه‌ریزى براى اخذ میزبانى مسابقات کشتى قهرمانى جهان در سال 2019 تصویب شد.

مسعود سلطانى‌فر وزیر ورزش توجه به مناطق محروم و توسعه کشتى در این بخش از کشور را مهم دانست و گفت: محرومیت‌زدایى یکى از وظایف و رسالت مهم این وزارتخانه است و فدراسیون کشتى در کنار توجه به استان‌هاى پیش رو و مطرح، براى توسعه این رشته به مناطق محروم نگاه ویژه‌ترى داشته باشد و امکانات و مربیان و کارشناسان و حتى میزبانى خود را به این مناطق ببرد.

وزیر ورزش افزود: براى توسعه و رشد متوازن ورزش در سراسر کشور وزارت و دولت همه گونه حمایتى از فدراسیون ها خواهد داشت.

سلطانى فر توجه به اقوام و عدالت ورزشى را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ورزش موجب همگرایى است و اتحاد و همراهى این بخش ثبات و امنیت پایدار کشور را به همراه دارد.

وزیر ورزش اقتصاد ورزش را بزرگ توصیف کرد و گفت: باید بنگاه هاى اقتصادى را به سمت سرمایه گذارى در ورزش پیش ببریم و تشویق کنیم و یکى از برنامه‌هاى اصلى من توسعه اقتصاد ورزش است. براى موفقیت این بخش اگر ساز و کار قانونى بیشترى براى حضور بخش خصوصى و مشارکت آنها نیاز باشد بنده و وزارتخانه کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نگاه ما به کشتى به عنوان ورزش پر طرفدار و و ریشه دار ایران باید عمیق و وسیع باشد، یادآور شد: در توسعه کشتى در جهان سهم ایران باید بیشتر از همه باشد. من با فرستادن متخصصان و مربیان به کشورهایى که زمینه و اشتیاق دارند بسیار موافقم اینکه در کشتى و تکواندو ما بتوانیم مربیان خود را به کشورهاى مختلف بفرستیم و ایرانى ها بتوانند در این بخش کار کنند موافق هستم.

سلطانى‌فر خاطرنشان کرد: هر چه فدراسیون کشتى بتواند کشتى را در دنیا مطرح کند و در کشورهاى مختلف توسعه بدهد به نفع کشور و ورزش کشتى است و هر چه تعداد کشورهایى که قهرمانان خود را به المپیک مى‌فرستند بیشتر باشد براى حفظ کشتى در این بازی‌ها موثر‌تر است. از خادم براى برنامه ریزى و وقت زیادى که براى فدراسیون و جامعه کشتى کشور مى‌گذارد تشکر مى کنم و یکى از برنامه‌هاى خوب فدراسیون توجه به قهرمانان و پیشکسوتان ارزشمند این رشته است. بها دادن به آنها و حضورشان در کمیته‌هاى مختلف فدراسیون، براى این رشته یک سرمایه بزرگ است.

نصرالله سجادى هم در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون کشتى گفت: این فدراسیون توانسته است اغلب برنامه‌هاى اعلامى خود را با کیفیت لازم اجرا کند و گزارش ناظران و بازرسان وزارت خانه این موضوع را تایید مى کند.

معاون امور قهرمانى افزود: آمارها نشان مى‌دهد رشد مدال آورى کشتى از سال 1392 و حضور خادم رشد قابل ملاحظه‌اى داشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر