کد خبر: 99305
A

فریده شجاعی: به محمود فکری گفتم ما منتظر ستاره سوم هستیم

همسر مرحوم منصور پورحیدری گفت: معتقدم علی کریمی، بهترین شخص برای پذیرفتن سکان هدایت فوتبال ایران خواهد بود.

فریده شجاعی: به محمود فکری گفتم ما منتظر ستاره سوم هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ هرگاه به روزهای منتهی به دربی پایتخت نزدیک می‌شویم، ناخودآگاه نام منصور پورحیدری برای هواداران استقلال زنده می‌شود. چهره‌ای فراموش‌نشدنی که در مقام سرمربی هفت مرتبه پیروزی مقابل حریف سنتی را جشن گرفت و چهار بار هم این اتفاق در زمانی رخ داد که منصورخان مدیر فنی استقلال بود. رویارویی با پرسپولیس و موارد دیگر دست به دست هم داد تا عصر دیروز پای صحبت خانم دکتر فریده شجاعی بنشینیم، همسر منصور پورحیدری فقید که همچنان هوادار پروپاقرص استقلال به حساب می‌آید.

خوشحالی روح منصور
واقعاً خوشحالم که استقلال با پیروزی‌های متوالی صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شده و این موفقیت توسط کادری به دست آمد که همگی رابطه بسیار خوبی با پورحیدری داشتند. از آقای مظلومی گرفته تا محمود فکری، صمد مرفاوی، سعید عزیزیان و... مطمئن باشید روح منصور هم از صدرنشینی استقلال شاد است و قطعاً او نیز مانند همه ما می‌خواهد در پایان فصل قهرمان لیگ برتر شویم.

ستاره سوم
چند وقت قبل به آقای فکری گفتم قهرمانی در لیگ برتر ارزشمند است ولی ما منتظر فتح لیگ قهرمانان آسیا و نقش بستن ستاره سوم روی پیراهن استقلال هستیم. پارسال در مصاحبه با خبر ورزشی گفته بودم یکی از آرزوهایم این است که فرزندان منصور پورحیدری قهرمانی دوباره استقلال در آسیا را ببینند. باور کنید هنوز هم این آرزو را دارم و امیدوارم در نهایت محقق شود.

پرتاب عسل!
دوباره به دربی پایتخت رسیده‌ایم و شما نمی‌دانید من از این مسابقه چقدر خاطرات تلخ و شیرین دارم. حکایت بالغ بر 40 سال زندگی است. گاهی اوقات قبل از بازی با پرسپولیس، اردوی استقلال در خانه خود ما برپا می‌شد. یادش بخیر، در بازی تابستان سال 74 مقابل پرسپولیس که 3 بر یک پیروز شدیم، پس از یکی از گل‌های استقلال، علی از فرط خوشحالی عسل را به آسمان پرتاب کرد و نزدیک بود سر دخترم به سقف بخورد! البته به خاطر حساسیت فراوان، معمولاً دربی‌ها را تماشا نمی‌کردم و به بچه‌ها می‌گفتم نتیجه را به من بگویند. یک‌بار برای اینکه اصلاً در جریان مسابقه قرار نگیرم و استرس نداشته باشم، همزمان با برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس راهی امامزاده صالح (‌ع) شدم و پیش خودم گفتم اینجا دیگر خبری از فوتبال نخواهد بود. داخل رفتم و یک گوشه‌ای نشستم اما لحظاتی بعد، یک خانم کنارم آمد و گفت: خانم پورحیدری! شما هم مثل من اینجا آمده‌اید تا برای پیروزی استقلال دعا کنید؟ آن خانم رادیو نیز همراه داشت و بازی را گوش می‌کرد. یادش بخیر، دیداری که می‌گویم با پیروزی استقلال تمام شد. شاید باورتان نشود ولی بندهای انگشتان علی پسرم به خاطر استرس‌هایی که در دربی‌ها داشت و مرتب آنها را می‌جوید، هنوز هم متورم است.

احترام پرسپولیسی‌ها
منصور تمام زندگی خود را برای استقلال گذاشت ولی باور کنید حتی پس از دیدارهایی که او سرمربی بود و پرسپولیس را شکست می‌داد، از هواداران محترم این تیم بی‌احترامی نمی‌دیدیم. اغلب اوقات که سر خاک منصور می‌روم، هواداران پرسپولیس نیز آنجا هستند و به پورحیدری ادای احترام می‌کنند.

شایستگی کریمی
ضمن احترام به همه افرادی که برای احراز سمت ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا می‌شوند، قاطعانه معتقدم اگر علی کریمی ثبت‌نام کند، بهترین شخص برای پذیرفتن سکان هدایت فوتبال ایران خواهد بود. برای ریاست فدراسیون چه کسی بهتر از علی کریمی؟ قطعاً به عنوان یکی از اعضای جامعه ورزش حامی کریمی هستم. آقای کریمی یکی از بازیکنان مورد علاقه منصور بود که اتفاقاً در دوران سرمربیگری ایشان برای اولین بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد. کریمی همیشه حرمت منصور را داشت و به نظرم جامعه فوتبال باید در این انتخابات بدون توجه به حساسیت‌های رایج میان آبی و قرمز، حامی کریمی باشد. اینکه می‌گویند او تجربه مدیریت نداشته نیز به نظرم تضادی با ریاستش ندارد چون برخی افراد با وجودی که تجربه مدیریت هم داشتند، در نهایت با اشتباهات خود فاجعه‌ای به نام قرارداد مارک ویلموتس را رقم زدند.

منبع: خبرورزشی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر