کد خبر: 99447
A

آیا صلاحیت «مهدی مهدوی کیا» توسط فدراسیون فوتبال رد می شود؟

مهدی مهدوی‌کیا و سایر نامزدهای فدراسیون فوتبال تا یکم بهمن فرصت دارند مدارک خود را به منظور تکمیل پرونده و بررسی صلاحیت، به این فدراسیون تحویل دهند.

آیا صلاحیت «مهدی مهدوی کیا» توسط فدراسیون فوتبال رد می شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی مهدوی‌کیا، گزینه پیشنهادی علی کریمی برای سمت نایب رییس اول است که موجب شگفتی اهالی فوتبال شده و حالا حمایت‌ها از این دو اسطوره برای پیروزی در انتخابات دهم اسفند در میان طرفداران فوتبال بیش‌تر هم شده است.

با این حال، یکی از شرایط حضور در انتخابات، موجب نگرانی‌ها و گمانه‌زنی‌ رسانه‌ها در ارتباط با رد صلاحیت مهدوی‌کیا شده است. طبق اساسنامه و اطلاعیه انتخابات، تمام داوطلبان باید شخصا اصل مدارک خود را به این فدراسیون ارائه کنند.

آن طور که فدراسیون فوتبال می‌گوید، وکیل یا نماینده تام هم نمی‌تواند به جای نامزدهای انتخابات، امور اداری مربوط به نام‌نویسی نامزدها را انجام دهد. در نتیجه با توجه به حضور مهدوی‌کیا در آلمان، این نگرانی درباره او وجود دارد که تا پایان وقت اداری امروز (آخرین فرصت حضور در انتخابات) قادر به تکمیل به مدارک خود نشود.

ما آن طور که از اطلاعیه فدراسیون فوتبال مشخص است، بیستم دی آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی در انتخابات است و پس از این کمیته بدوی به مدت هفت روز (۲۷ دی) فرصت دارد نسبت به نواقص موجود در مدارک داوطلبان به طور کتبی اطلاع رسانی کند و پس از این داوطلبان به مدت سه روز از ۲۹ دی تا پایان وقت اداری تا یکم بهمن فرصت دارند نواقص موجود در پرونده خود را برطرف کنند و پس از این کمیته بدوی برای آخرین بار بررسی مدارک را در دستور کار قرار می‌دهد و داوطلبانی که قادر به رفع ایرادها و کمبودهای پرونده نشوند، از ادامه فرآیند تایید صلاحیت کنار می‌روند.

در اطلاعیه این فدراسیون برای برگزاری انتخابات آمده است: «حداکثر ۷ روز پس از پایان مهلت ثبت نام (تا پایان روز ۹۹/۱۰/۲۷)، کمیته بدوی انتخابات باید به نامزدهایی که موفق به ارائه مدارک مورد نیاز نشده اند به صورت مکتوب اطلاع رسانی کند و۳ روز اداری دیگر برای تکمیل نقص مدارک (تا پایان  وقت اداری ۹۹/۱۱/۱) به آن‌ها فرصت دهد. در صورت  تکمیل نشدن مدارک در این مهلت نامزدی ایشان کان لم یکن تلقی می‌شود.»

به همین دلیل هم خیلی از داوطلبان که از روزهای گذشته فرآیند ثبت نام اینترنتی در انتخابات را انجام داده‌اند، به ساختمان این فدراسیون مراجعه نکردند و در ۱۰ روز آینده نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام می‌کنند. در نتیجه مهدی مهدوی‌کیا از امروز تا یک بهمن مهلت دارد اصل مدارک خود را آماده کند و با اعلام کمیته برگزاری انتخابات و حضور در محل ساختمان این فدراسیون به دبیرخانه تحویل دهد.

تاکنون سایر چهره‌ها مانند کیومرث هاشمی، غلامرضا بهروان، محمدرضا ساکت و ... هم که به صورت اینترنتی نامزد ریاست فدراسیون شده، در این ساختمان حاضر نشده‌اند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر