کد خبر: 9965
A

قوچان نژاد: سرمربی تیم ملی والیبال باید مدیر باشد

کارشناس والیبال با استقبال از حضور استویچف بلغاری برای سرمربیگری تیم ملی، مدیریت همه جانبه و قاطعانه از سوی سرمربی را لازمه کسب نتایج موفق دانست.

قوچان نژاد: سرمربی تیم ملی والیبال باید مدیر باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جبار قوچان نژاد درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال و تاخیرهای پیش آمده گفت: من به طور نسبی از گزینه‌های معرفی شده شناخت داشتم. از میان گزینه‌هایی که از ابتدا معرفی شد، آناستازی بیشتر مد نظر من بود. گزینه‌های اعلام شده از سوی فدراسیون همه از لحاظ فنی هرچند تفاوت‌های تاکتیکی با هم دارند ولی در مجموع سطح فنی آن‌ها بسیار به هم نزدیک است. در شرایط کنونی والیبال ما به حدی از رشد رسیده که بیشتر از بحث فنی نیاز به مدیریت داریم. به گونه‌ای که با حضور مربی جدید، دغدغه بازیکنان تنها ارائه بازی خوب باشد. به نظر من نوع مدیریت و اقتدار کاری که بازیکنان را از حاشیه‌ها دور سازد، باید معیار اصلی انتخاب سرمربی جدید باشد. در زمان حضور کواچ و لوزانو و به دلیل ضعف مدیریتی انرژی بازیکنان و خود کادر به هدر می‌رفت. البته این مدیریت باید با انعطاف همراه باشد و حریم هر کس مشخص گردد. من معتقدم هم‌اکنون استویچف یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدایت تیم ملی است.

کارشناس والیبال درباره وضعیت باشگاه‌ها و لیگ برتر گفت: فدراسیون باید تدابیری بیندیشد که پشتوانه‌سازی هم به موازات همین رشد صورت گیرد تا در بلند مدت دچار افت کیفی نگردیم. بنابراین باید بین باشگاه‌ها و تیم ملی تعامل نزدیکی ایجاد گردد. مربیان باشگاه‌ها با حضور در کلاس‌های توجیهی می‌توانند به پیشبرد این امر کمک کنند. هم‌ اکنون ما در برخی از پست‌ها مثل پاسور و پشت خط زن بهترین‌ها را داریم ولی اگر جوان‌گرایی صورت نگیرد، تا چند سال آینده با خلاء جدی روبه‌رو خواهیم شد. سرمربی جدید شایسته‌سالاری را باید در اولویت کاری خود قرار دهد. بازیکنان جوان باید به آرامی و طبق برنامه به تیم‌های ملی اضافه گردند و با حضور در مسابقه‌های بین‌المللی سطح تجربه‌شان بالا رود.

قوچان نژاد در ارتباط با افت بازیکنان بزرگ در بازی‌های لیگ برتر اعلام کرد: وقتی بازیکنان تیم ملی در بالاترین سطح والیبال بازی می‌کنند طبیعی است در چنین بازی‌هایی والیبال‌زده شوند و انگیزه لازم را نداشته باشند. همچنین ترس از آسیب دیدگی نیز می‌تواند جلوی نمایش خوبشان را بگیرد.

وی در پایان به دو مقوله بسیار مهم اشاره کرد که باید در صدر کارهای سرمربی جدید تیم ملی قرار گیرد: اولین مورد بحث فرهنگی و اخلاقی است که باشگاه‌ها بسیار کم به آن می‌پردازند و دومین مقوله بحث روانشناسی است که ما اصلا هزینه نمی‌کنیم. هنوز بازیکنان ما یاد نگرفته‌اند که بعد از شکست و پیروزی چگونه با آن برخورد کنند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر