کد خبر: 99872
A

امیرواعظ آشتیانی: علی کریمی رأی نمی‌آورد

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیر اسبق باشگاه استقلال، درباره حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال نیز گفت: به ‌نظر من علی کریمی را حذف می‌کنند. یعنی با توجه به باند، گروه و تشکیلاتی که وجود دارد، کریمی رأی قابل توجهی نمی‌آورد.

امیرواعظ آشتیانی: علی کریمی رأی نمی‌آورد

به گزارش دیده بان ایران؛ انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی قرار است ۱۰ اسفند برگزار شود که علی کریمی کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس، کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک، شهاب‌الدین عزیزی خادم عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند سرپرست فعلی فدراسیون و یک روحانی ناشناخته و بدون سابقه ورزشی به‌ نام ستار عبدی‌پور برای ریاست فدراسیون کاندیدا شده‌اند. امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال و قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی در خصوص حضور این افراد در انتخابات فدراسیون دیدگاه هایی جالبی دارد. 

 

امیر رضا واعظ آشتیانی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: واقعیت این است که برخی از افرادی که کاندیدا شده‌اند، در سرنوشت امروز یا گذشته فدراسیون تأثیرگذار بوده‌اند و عده‌ای هم هستند که نوع روش و منش مدیریت‌شان «شاه سلطان حسین» است و تجربه نشان داده که چطور کار می‌کنند. برخی هم  باورشان بر این است که تجربه و مدیریت نمی‌تواند ملاک باشد. در صورتی که تجربه یک واقعیتی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد و برخی هم دارای رزومه‌های خوبی هستند ولی مجمع فدراسیون از آنها بابد بپرسد در سمت‌های قبلی که داشته‌اند، چه توفیقی کسب کرده اند و چه کارهای مهمی انجام داده‌اند؟ آیا توانسته‌اند فرد مفیدی باشند؟ ضمن اینکه افکار عمومی هم افراد را به‌لحاظ مدیریتی بخوبی قضاوت می‌کنند.»

 

او در ادامه گفت: افرادی هستند که سابقه فوتبالی خوبی دارند و افرادی هم تحصیلکرده هستند یا سابقه مدیریت ورزشی خوبی دارند ولی باید سؤال کرد که چرا آنها جلو نیامده‌اند؟ حالا اینکه افرادی آنقدر جسارت داشته‌اند که برای ریاست یا نایب رئیسی آمده‌اند قابل احترام است ولی همه چیز را باید کنار هم در نظر گرفت. خیلی‌ها هم هستند که تجربه دارند ولی در زمان خودشان متوقف مانده‌اند. برخی‌ها سمت‌های خوبی داشته‌اند ولی عمر تلف کرده‌اند و جامعه برکتی از آنها به لحاظ مدیریتی ندیده است. من احساس می‌کنم به سمتی رفته‌ایم که انگار می‌خواهیم بین بد و بدتر انتخاب کنیم.

*ما تعریف نادرستی از رئیس فدراسیون داریم. همه فکر می‌کنند که رئیس فدراسیون همه کاره است. پس دبیرکل چه؟ من فکر می‌کنم برخی‌ها هم که جلو نیامدند به خاطر اوضاع و احوال اقتصادی فدراسیون است. حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی فقط درباره پرونده ویلموتس وجود دارد که امیدواریم در دادگاه CAS نتیجه دیگری به دست بیاید. فدراسیون شخم خورده و جمع کردن آن بسیار مشکل خواهد بود.

 

این مدیر فوتبالی، درباره حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال نیز گفت: به ‌نظر من علی کریمی را حذف می‌کنند. یعنی با توجه به باند، گروه و تشکیلاتی که وجود دارد، کریمی رأی قابل توجهی نمی‌آورد. در تعریف فدراسیون آمده نهاد عمومی غیر دولتی ولی برخی یا مفهوم آن را نمی‌دانند یا می‌دانند و می‌خواهند آدرس اشتباهی بدهند. می‌گویند بازنشسته‌ها هم می‌توانند بیایند، در حالی که نمی‌توانند قانون را دور یا دریبل بزنند. اگر این طور است آقای حیدر بهاروند هم بازنشسته است و باید از قانون تمکین کند و اگر تمکین نکند، قانون این اجازه را به او نمی‌دهد.

 

او در پایان گفت: درخواست میزبانی جام ملت‌ها مزاحی است که مردم در این فضای کرونایی لبخند بزنند! میزبانی شاخصه‌هایی دارد که مهم‌ترینش مدیریت است ولی اینها ندارند و در برگزاری لیگ‌شان عاجز هستند. در همین بازی استقلال و پرسپولیس، وقتی یک تیم گل می‌زند همه عوامل تیم به داخل زمین می‌ریزند. کجای فوتبال حرفه‌ای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد و از سرپرست و مربی و تدارکات با بازیکنان شادی می‌کنند؟

 
منبع: ایران ورزشی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر