کد خبر: 45637
A
دیده بان ایران دلایل مخالفت برخی مراجع با حضور زنان در ورزشگاه ها رابررسی می کند؛

نظر مراجعی که مخالف حضور زنان در ورزشگاه ها هستند + جدول

در حالی سالیان سال برخی از مسئولان با بهانه هایی از قبیل نبود امنیت در استادیوم ها و یا بکارگرفتن الفاظ ناشایست از سوی مردان؛ مانع حضور زنان در ورزشگاها میشدند که شب گذشته و بر طبق ادعای بسیاری از تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی هیچگونه حرف ناشایست و یا برخورد خلاف قانونی از سوی زنان و مردان تماشاگر بوجود نیامد.

نظر مراجعی که مخالف حضور زنان در ورزشگاه ها هستند + جدول

دیده بان ایران: شب گذشته بالاخره پس از مدتها زنان ایرانی توانستند برای نخستین بار پس از انقلاب وارد ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی شوند. همان استادیومی که تا همین چند وقت قبل، زنان و دختران ایرانی از آن به عنوان ورزشگاه یکصدهزار پسری یاد می کردند.

تصاویری که شب گذشته در رسانه های مجازی با تیتر"لمس آزادی" دست به دست میشد حاکی از این بود که شور و شادی این زنان تنها در قالب چند تصویر و یا توییت قابل توصیف نیست.

اما چرا اینقدر دیر؟!

 در حالی سالیان سال برخی از مسئولان با بهانه هایی از قبیل نبود امنیت در استادیوم ها و یا بکارگرفتن الفاظ ناشایست از سوی مردان؛ مانع حضور زنان در ورزشگاها میشدند که شب گذشته و بر طبق ادعای بسیاری از تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی هیچگونه حرف ناشایست و یا برخورد خلاف قانونی از سوی زنان و مردان تماشاگر بوجود نیامد.

این مسئولان محترم که شب گذشته تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حضور خانواده ها در ورزشگاه آزادی بکار گرفتند اما تنها دقایقی پس از اجازه تماشای بازی و باز ششدن درب های آزادی با شدت هر چه تمام تر سعس داشتند این پیروزی را به نام خودشان به ثبت برسانند.

تا جاییکه ریییس دفتر رییس محترم جمهور طی اطلاعیه نیم بندی این موفقیت را حاصل تلاش خودش دانست و برخی دیگر باز کردن درب استادیوم را حاصل رایزنی وزیر کشور و دستور مستقیم حسن روحانی دانستند.

 

مخالفت مراجع!!

مخالفت مراجع درباره حضور زنان در استادیوم ها مربوط به یکی دو سال گذشته نیست. محمود احمدی نژاد یکی از کسانی بود که به گفته بسیاری از نزدیکانش تلاش بسیاری را برای اجازه دادن به زنان برای تماشای بازی فوتبال بکار بست. اما پی از مدتی مراجعی که از او به عنوان رییس جمهور محبوب خودشان یاد میکردند این کار احمدی نژاد را تقبیح کردند.

به طور مثال  آیت الله مکارم شیرازی خطاب به احمدی نژاد گفته بود: در همه جای جهان ورزشگاه های فوتبال به عنوان مکان های ناامنی شناخته می شوند که درگیری، زد و خورد و حتی گاه کشته هایی در پی دارد. این مرجع تقلید همچنین به رییس دولت دهم گفت: در هر مسئله ای باید به مشاوران آگاه به آن زمینه مراجعه کرد. در مسائل دینی به مراجع و علما، در مسائل اقتصادی به اقتصاددانان، در مسائل سیاست خارجی به آشنایان به سیاست خارجی. آقای رئیس جمهوری نباید تنها به مشاوران خودشان در این زمینه قناعت کنند. مسئول دفترآیت الله مصباح یزدی هم پس از این اظهارات به رسانه ها گفته بود که دو نفر مامور شده اند که به صورت شفاهی به رئیس جمهور تذکر دهند و آیت الله مصباح هم بیان کرده اند که به وظیفه شرعی اش عمل کرده و دیگران هم باید چنین کنند. در پی اظهارنظر علما درباره ممنوع بودن حضور زنان در ورزشگاه ها مشاور رئیس جمهور در امور علما و روحانیان از احتمال تجدیدنظر در دستور رئیس جمهور خبر داد و با بیان اینکه مسئله اخیر یکی از زمینه های کمک و حضور حوزه های علمیه در تصمیم گیری های جاری کشور است، سعی کرد تا از نگرانی مراجع بکاهد.

 

دیده بان ایران در جدول زیر نظر برخی مراجع را درباره حضور زنان در ورزشگاه ها را بازنشر کرده است که در پی می آید:

 

نظر مراجع مخالف با حضور زنان در ورزشگاه

     آیت

ا...  مکارم شیرازی  

جو حاکم در ورزشگاه ها برای حضور زنان مناسب نیست. از طرفی در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه ها خودداری کنند بخصوص اینکه این برنامه ها را از رسانه ها می توانند ببیند و حضور آنها ضرروتی ندارد.
   آیت ا..     صافی گلپایگانی  حضور بانوان در ورزشگاه ها به سبب نیمه عریان بودن بدن بازیکنان جایز نیست.
   آیت ا...     علوی   گرگانی  حضور بانوان در ورزشگاه ها به سبب نیمه عریان بودن بدن بازیکنان جایز نیست.
    آیت ا..گرامی  حضور بانوان در وزرشگاه ها با توجه به اختلاط در جایگاه ها  و رفت و آمد با مردها و اینکه نگاه ها احیانا به بدن های نیمه عریان ورزشکاران می افتد و عواقب خوب اخلاقی ندارد  ، جایز نمی باشد. 
    آیت ا..   نوری         همدانی  اصلاجایز نیست.
    آیت ا.. میرزاجواد      تبریزی  اجتماع زنان و مردان در اماکن مزبور که معمولاً همراه با امور فسادانگیز و ارتکاب حرام است بر مردان و زنان جایز نیست.
     آیت ا...        فاضل       لنکرانی(ره)  نظر زن به بدن مرد حتی بدون لذت و ریبه جایز نیست و به همین دلیل به هیچ وجه رفتن زنان به ورزشگاه جایز نیست.


 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر