کد خبر: 18340
A
گزارش دیده بان ایران از گذشته و حال نامزد پوششی نواصولگرایان در انتخابات 96؛

مروری بر کارنامه سیاسی نو اصول گرایی که تریبون دانشجویان علامه را شکست ،حقوق های نجومی بنیان گذاشت و صنعت خودرو را نابود کرد / نامزد مینیاتوری به دنبال تخریب روحانی!

بذرپاش پس از انتخابات ریاست جمهوری، با وجود مشاغل متعدد به تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می دهد و در درس رفتار سازمانی با نمره 9 مردود می شود، اما با موافقت شورای آموزشی دانشگاه، نمره وی به 18 تغییر کرده و در امتحان دیگری نیز نمره مشابه می گیرد؛ اما نمره نهایی او، یکباره به نمره قبولی بالا تغییر می کند. بذرپاش سپس بدون دادن کنکور دکترا، با نامه ای از وزارت علوم به عنوان دانشجوی دکترای دانشگاه علامه پذیرفته می شود و زمانی که موضوع توسط رسانه ها فاش می شود، احمدی نژاد ناگزیر دستور رسیدگی به پرونده وی را می دهد و بذرپاش با انتشار بیانیه ای از تحصیل در دانشگاه علامه انصراف می دهد، اما در عمل این اتفاق رخ نمی دهد.

مروری بر کارنامه سیاسی نو اصول گرایی که تریبون دانشجویان علامه را شکست ،حقوق های  نجومی بنیان گذاشت و صنعت خودرو را نابود کرد / نامزد مینیاتوری به دنبال تخریب روحانی!

دیده بان ایران- سعید سیف: نشست جمنا صحنه جالبی از تقابل  قدرت نمایی اصول گرایان را به نمایش گذاشت! از لشگر کشی یاران زاکانی تا جوانی نورسیده که  بالاتر از بزرگانی قرار گرفت که ادعای  ریاست جمهوری دارند. جوانی تندرو که در میان هم طیفی هایش نو اصول گرا خوانده می شود. شهردار ۱۲ ساله پایتخت حتی نتوانست به اندازه بذرپاش جوان هم درون اصولگرایی رای کسب کند. می‌توان گفت که بالاترین رای را همانطور که پیش بینی می شد زاکانی آورده است. به این دلیل که او سال‌ها با ساختار این تشکیلات که امروز رای دادند کار کرده بود. رای بالای رئیسی به عنوان نفر اول تحت تاثیر جوی است که اصولگرایان در میان خود به راه انداخته بودند. نتایج نهایی رای گیری جمنا منتشر شد که طی آن اقای رئیسی به عنوان نفر اول مشخص شد. فاصله او با کاندیدای بعدی ۶۰۰ رای بود. نفر دوم این لیست برخلاف تصور بسیاری نه تنها قالیباف نبود،‌ بلکه زاکانی شد. با ۱۵۴۶ رای. پس از او بذرپاش به عنوان نفر سوم انتخاب شد. در این رای گیری قالیباف به عنوان نفر چهارم برگزیده شد. این اتفاق بی تاثیر از مصاحبه روز گذشته او نیست. حالا قالیباف در شرایط بسیار سختی گرفتار خواهد شد.

«بذرپاش جوان» نامزد نواصولگرایان در انتخابات 96؟

بذرپاش از آنجایی که سابقه های سیاسی مورد علاقه سران نواصولگرایی، ویژگی های فیزیکی و توان رسانه ای لازم را دارد، می تواند به عنوان یکی از گزینه های کاندیداتوری نواصولگرایان به جامعه معرفی شود.

جریان های نواصولگرایی با توجه به رویکرد و تفکراتی که دارا هستند، در جذب نیروهای جدید منفعلانه عمل کرده و از سوی دیگر در دفع نیروهای سنتی جریان اصولگرایی کارنامه درخشانی دارند. معظلی که این جریان به آن مبتلا شده در بسیاری ازمقاطع به ضررشان تمام شد ولی به نظر می رسد قصد ندارند از این اشباهات خود درست بگیرند.

 

برای مثال این جماعت از همان ابتدای رقابت های انتخاباتی برای مجلس شوای اسلامی، می دانستند که راهی به جایی نخواهند برد و باخت آنها در این دوره حتمی است، ولی باز هم در انتخابات ریاست جمهوری که گستره عظیم تری از انتخابات مجلس دارد، همان مسیر را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

آنها در این بین گزینه ها و برنامه های مختلفی نیز برای حرکت خود در مسیر رقابت فراهم آورده که ارایه آن به جامعه را، به روزهای نزدیک به انتخابات موکول کرده اند.جریان نواصولگرا که باخت سال 92 و 94را به خوبی در یاد دارد، علاقه ای به تکرار این روند ندارد و در همین راستا از ماه ها پیش تلاش کرد تا شخصیت هایی را در این عرصه برای خود هزینه کند. در میان این گزینه ها افرادی بودند که بدون شک صلاحیت و توانایی رای آوری را ندارند و از سوی دیگر نیز، افرادی به جامعه معرفی شدند که به هیچ وجه قصد ورود به این میدان رقابت را نداشتند.به همین دلیل بذرپاش تندرو را معرفی کردند!

معضل دست خالی نو اصول گرایان!

معضل دست خالی نواصولگرایان برای حضور در انتخابات، به رویکرد آنها در گذشته بر می گردد و امروز آنها در تلاش هستند تا این ضعف را با معرفی گزینه های بی اساس بپوشانند. فرضیه دیگری نیز در این بین برای تبیین این نوع رفتار نواصولگرایان وجود دارد و آن استتار گزینه های خود برای مراقبت در برابر حمله ها و هجمه ها است. تصمیمی که با توجه به رویکرد نواصولگرایان چندان دور از ذهن نیست.

 

رونمایی از بذرپاش جوان

 

این نماینده مجلس نهم که بعد از حذف توسط مردم در انتخابات مجلس، سکوت اختیار کرده بود، در روزهای اخیر با ورود به مسائل مختلف کشور سعی می کند اقدامات دولت را زیر سوال ببرد. بذرپاش کار خود را از بسیج دانشگاه شروع کرد و بعد ازمدتی حمایت از احمدی نژاد در سنین جوانی به کارخانه سایپا رفت.

او در دوره مجلس نهم با لیست ائتلافی اصولگرایان وارد مجلس و در آنجا به عاملی برای اجرای سیاست های این جریان تبدیل شد و تا حدودی نیز موفق بود.

وی به گزینه ای برای اصولگرایان مبدل شده بود تا با توجه به رویکردها و ویژگی هایی که داشت، در سطوح مختلف مجلس، در برابر اقداماتی که برای این جریان مناسب و مفید نبود، بایستد. بذرپاش جوان با ائتلاف اصولگرایان جدا شده از لاریجانی، به هیات رئیسه راه پیدا کرد و تا پایان عمر نمایندگی خود در همان سمت حضور داشت. اکنون وقت تخریب روحانی است برای این کار به جوانی تندرو  بدل شد.

شکستن تریبون دانشجویان دانشگاه علامه

مهرداد بذرپاش، در سال 77 و به عنوان دانشجوی رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و از سال دوم تحصیل وارد تشکل بسیج دانشگاه شد. اولین و شاید جنجالی‌ترین اقدام وی در این تشکل، حضور فعال در فعالیت‌های مربوط به تجمع دانشجویان در اعتراض به حکم اعدام هاشم آغاجری در سال 81 بود؛ اقدامی که بسیار بیش از (سال 81) و یا «ورود به دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف» (سال 82) بازتاب داشت. که در نهایت منجر به شکستن تریبون دانشجویان شد. این همان واقعه‌ای بود که بذرپاش در مورد آن در مصاحبه با روزنامه دانشگاه شریف، جمله معروف «هر جا هتاکی باشد ما هستیم» را بر زبان آورد.

تندروی عامل ترقی بذرپاش 

« تندروی » بذرپاش به وی کمک کرد تا پله‌های ترقی را بسیار زودتر از حد انتظار طی کند. با پیروزی اصول‌گرایان در انتخابات شورای شهر و انتخاب محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران در سال 81، بذرپاش که در آن زمان ریاست بسیج دانشجویی دانشگاه شریف را بر عهده داشت به عنوان مشاور شهردار به خدمت گرفته شد. این سمت بعدها و در زمان تصدی پست ریاست جمهوری از جانب احمدی‌نژاد باز هم تکرار شد، اما این بار بذرپاش در برابر «مسوولیت پذیری» خود در ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد توقع بیشتری داشت. شاید همین توقع بود که باعث شد تا در تاریخ بهمن‌ماه ۱۳۸۴، و تنها شش ماه بعد از انتصاب بذرباش به عنوان مشاور رییس جمهور، خبر عضویت وی در هیئت مدیره شرکت سایپا منتشر شود.

ماجرای یک خودرو ساز ورشکسته 

بهار سال 1386 یک اتفاق عجیب و پر سر و صدا در صنعت خودرو رخ داد و طی این اتفاق یک جوان 27 ساله که به " جوان اول دولت " شهره شده بود به سمت مدیریت عامل شرکت پارس خودرو معرفی شد. این انتصاب از پر سر و صدا ترین انتصابات صنعت خودرو بود و منتقدان زیادی در رابطه با اینکه یک جوان 27 ساله (علیرغم اینکه فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از معتبرترین دانشگاه کشور باشد) تجربه کافی برای مدیریت چنین بنگاه بزرگی را ندارد، مصاحبه ها کردند و مقاله ها نوشتند. در هر صورت بذرپاش در کیلومتر 9 جاده مخصوص فعالیت خود را شروع کرد. با مدیریت افرادی مانند بذرپاش صنعتی که احمدی‌نژاد می‌خواست آن را اول آسیا و برتر دنیا کند، حالا دیگر جایگاه رده سیزدهمی‌اش را هم ندارد و تیراژش تقریبا به نصف رسیده است. محمود احمدی‌نژاد، مرداد‌ماه 87 در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم ایران خودرو خراسان: «خودروسازی ایران باید در عرض پنج سال به رتبه اول در آسیا برسد و در عرض 10 سال برترین خودروساز دنیا شود.» امروز آخرین روز عمر دولت محمود احمدی نژاد است، دولتی که نگاهی ویژه به صنعت خودرو داشت، اما این «نگاه» بیش از آنکه سبب خیر شود، حاشیه ساز شد افرادی که در سایپا حضور داشتند به خوبی به یاد دارند که بذرپاش شاید اولین پایه گذار اولین مدیران نجومی بود؛ افزایش حقوق مدیران سایپا به امید رونق این خودرو سازی ایده ای که موثر واقع نشد اما پایه گذار سنت نامیمونی شد که حاصل اش را دولت یازدهم با خود یدک می کشد! ماجرای حقوق 600 میلیونی که روزنامه ایران از آن نام برد پاشنه آشیل مدیریت بذرپاش در  خودرو سازی ایران است. 

ابهام در وضعیت تحصیلی مهرداد بذرپاش

 

بذرپاش پس از انتخابات ریاست جمهوری، با وجود مشاغل متعدد به تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می دهد و در درس رفتار سازمانی با نمره 9 مردود می شود، اما با موافقت شورای آموزشی دانشگاه، نمره وی به 18 تغییر کرده و در امتحان دیگری نیز نمره مشابه می گیرد؛ اما نمره نهایی او، یکباره به نمره قبولی بالا تغییر می کند.

 

بذرپاش سپس بدون دادن کنکور دکترا، با نامه ای از وزارت علوم به عنوان دانشجوی دکترای دانشگاه علامه پذیرفته می شود و زمانی که موضوع توسط رسانه ها فاش می شود، احمدی نژاد ناگزیر دستور رسیدگی به پرونده وی را می دهد و بذرپاش با انتشار بیانیه ای از تحصیل در دانشگاه علامه انصراف می دهد، اما در عمل این اتفاق رخ نمی دهد.

 

مهرداد بذرپاش به تحصیل در دروه دکترا بدون کنکور ادامه می دهد، اما یکی از برجسته ترین اساتید دانشکده مدیریت که هم اکنون ریاست انجمن مدیریت استراتژیک ایران را برعهده دارد، وی را با نمره 4 مردود می کند و این استاد تمام بعدها توسط رییس دانشگاه علامه به علل واهی بازنشسته شده و اکنون مشغول تدریس در دانشگاه تهران است.

 

مهرداد بذرپاش که با دختر وزیر آموزش پرورش احمدی نژاد نیز ازدواج کرده بود و در یک مصاحبه تلویزیونی با رشیدپور شرکت کرده و با تمجید از اسفندیار رحیم مشایی خود را زاپاس المشایی معرفی کرده بود، در اواخر دولت احمدی نژاد به سمت اصولگرایان مخالف وی تغییر جهت می دهد و در طیف ایثارگران جای می گیرد.

 

وی با حمایت جریان ایثارگران به نمایندگی مجلس می رسد، بذرپاش به دلیل مشکلات تحصیلی و نمرات وی، از تحصیل در دوره دکترا پس از چندسال انصراف می دهد و در سال 1389 مجددا بدون کنکور و با نامه وارد دانشگاه می گردد.

 

ماجرای یک افشاگری

 

پیرو افشای قرار گرفتن نام بذرپاش در میان صد نفر هیات علمی روزهای آخر ریاست شریعتی در دانشگاه علامه، وی با انتشار جوابیه ای مشابه بیانیه سال 1386، مجددا موارد خلاف واقعی را اظهار کرد.

 

در واقع صرف نظر از روشهای ناپلئونی در تحصیل، آنچه بیشتر آزاردهنده است، این است که فردی که ردای نمایندگی مردم تهران را پوشیده، با وجود ورود به هیئت علمی در لیست از ما بهتران، با صداقت کامل! اظهار می کند که "بدلایل شخصی مخالفت خود را اعلام نموده".

 

وی اخیرا در پاسخ به برخی روزنامه ها گفت:بنده در سال 1377 وارد دانشگاه شریف در رشته مهندسی صنایع شدم و در سال 82 فارغ التحصیل و در سال 82 وارد دوره کارشناسی ارشد دانشگاه علامه شدم تا سال 84 ؛ پس می بینید هم کارشناسی و هم کارشناسی ارشد خود را در دوره اصلاحات گذراندم. اگر خلافی شده نفرمائید که عملکرد دوستان زیر سؤال می رود. در دوره دکتری که زمانی که در دولت مسئولیتی نداشتم واحدهای درسی خود را با معدل17،5 و امتحان جامع خود را در یک مرحله با موفقیت سپری نمودم و پروپوزال پایان نامه خود را در گروه تخصصی و شورای تحصیلات تکمیلی به تصویب رساندم؛ حال نکند می فرمائید که همه اینها را اساتید به ایشان نمره داده اند؟

 

نمرات مردودی بنده از مردودی به قبولی ناگهان تغییر نموده است نیز از اساس کذب محض است و از کسانی که اطلاعی از نحوه اداره دانشگاه دارند باید پرسیده شود که آیا می شود نمرات را در شورای دانشگاه تغییر داد؟ لازم به ذکر است این مطلب خلاف را یکی از افرادی که آن هم به دلیل فساداخلاقی با حکم کمیته انضباطی از دانشگاه اخراج شده بود به شما گفته که از اساس کذب است.

 

اینکه رئیس دانشگاه علامه بدلیل توسعه گروه‌ها و دانشکده‌ها افزایش تعداد دانشجویان به صورت نوبه ای تقاضای هیئت علمی بویژه از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه را بدهد امری نه تنها مذموم نیست بلکه درست و مناسب است و احتمالاً اگر این کار در زمان مدیریت سابق دانشگاه انجام می گرفت که انجام شد امری بسیار پسندیده علمی و درخور بود ولی راجع به اینجانب لازم است عرض کنم بنده بدلایل شخصی مخالفت خود را روزهای گذشته هرچند کار قانونی بوده است به رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده، معاون دانشکده و برخی از اعضای گروه علمی اعلام نموده بودم. 

حال با وجود این بحث ها و حاشیه ها بذرپاش می خواهد رئیس جمهور شود 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر