کشورهای اروپایی به رانندههای ایرانی ویزا نمیدهند
رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران خبر داد: متاسفانه کشورهای اروپایی بجز ایتالیا به رانندههای ایرانی ویزا نمیدهند که آن هم محدود بوده و به شکل گیری صف در مرزها انجامیده است.
![کشورهای اروپایی به رانندههای ایرانی ویزا نمیدهند](https://static3.didbaniran.ir/thumbnail/uaFpH1nP1tdh/fUQ4pqCksNO-W7mJ87HQnq6TSFPk9zFFcyvzdIkhy21kx29E9nmhjIv4cNprBo2zKTmMYdp5wb7AleQNFGO5UiPgCHyAF45aoVWSSBSI2Cb94yn-VZfnJDnO0M2bQWNpx_xgmv2-h8AyLpxvcWMIczb8QFZ2Ugf8GN4UtmoBsyurMATIt0c3vkbVMbDAELf_NSND7we9RNs,/1569615_994+%281%29.jpg)
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رضا رستمی رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران در هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: از اول سال جاری میلادی بیمه مرکزی ایران تحریم شد و این امر ترانزیت ایران را با مشکل زیادی رو به رو کرده است.
وی افزود: متاسفانه کشورهای اروپایی بجز ایتالیا به رانندههای ایرانی ویزا نمیدهند که آن هم محدود بوده و به شکل گیری صف در مرزها انجامیده است.
رستمی ادامه داد: عمر ناوگان ما بالای ۳۰ سال است و ایمنی جادهها به این دلیل بسیار پایین آمده است. نوسازی ناوگان حمل و نقل باعث کاهش مصرف سوخت میشود و میتوان هزینه صرفه جویی شده را به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی حمل و نقل قرار داد.
وی تصریح کرد: رانندهها به دلیل خویش فرما بودن جز مشاغل سخت نیستند و حقوق بازنشستگی آنها حداقلی است
رستمی همچنین اظهار کرد: در چند سال آینده با کمبود راننده ماشینهای سنگین رو به رو خواهیم شد در حالی که حمل و نقل در توسعه اقتصادی موثرترین است، اما این بخش در هیچ دولتی و حتی در برنامه هفتم توسعه دیده نشد.
وی ادامه داد: حماسهای که بخش حمل و نقل در دوران شیوع کرونا آفرید را هیچ کس ندید. این بخش در آن روزها در حمل کالاهایی اساسی به واحدهای تولیدی بسیار موثری بود.