کد خبر: 173692
A

معرفی 10 رمان پرفروش ایرانی

رمان های ایرانی پرفروش را در هر کتابخانه‌ای پیدا می‌کنید، اما اگر هنوز با این کتاب‌ها آشنا نشدید، در این مطلب قصد داریم تا 10 رمان پرفروش ایرانی را به شما معرفی کنیم تا کتابخانه شخصی شما بیش‌از‌پیش زیبا‌تر و پربارتر شود.

معرفی 10 رمان پرفروش ایرانی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رمان های ایرانی پرفروش را در هر کتابخانه‌ای پیدا می‌کنید، اما اگر هنوز با این کتاب‌ها آشنا نشدید، در این مطلب قصد داریم تا 10 رمان پرفروش ایرانی را به شما معرفی کنیم تا کتابخانه شخصی شما بیش‌از‌پیش زیبا‌تر و پربارتر شود.

بسیاری از خوانندگان کتاب‌های داستانی معتقد هستند "رمان های ایرانی پرفروش" جزو بهترین کتاب‌هایی هستند که در طول زندگی مطالعه کرده‌اند، به دلیل شناخت نویسنده از فرهنگ ایرانی و سلیقه مخاطبان، این دسته از کتاب‌های رمان جایگاه ویژه‌ای در بین مخاطبان و فارسی زبانان سراسر دنیا دارند. در ادامه این مطلب با این 10 رمان ایرانی پرفروش آشنا می‌شویم.

پرفروش ترین رمان های ایرانی کدامند؟

پرفروش ترین رمان های ایرانی بر اساس میزان خرید کتاب در سایت های فروش کتاب به راحتی قابل تشخیص است، ما نیز بر تصمیم گرفتیم بر همین اساس 10 رمان پرفروش ایرانی را مشخص و به شما معرفی ‌کنیم.

  • رمان سمفونی مردگان

  • رمان چشم‌هایش

  • رمان شوهر آهو خانم

  • رمان یک عاشقانه آرام

  • رمان سال بلوا

  • رمان گیله مرد

  • رمان سالتو

  • رمان رویای نیمه شب

  • رمان قهوه سرد آقای نویسنده

  • رمان طعم گس خرمالو

کتاب سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی

رمان سمفونی مردگان که به قلم عباس معروفی خلق شده است یکی رمان های پرفروش ایرانی در سال‌های اخیر بوده است. این کتاب که برنده جایزه بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سورکامپ شده است، درباره زندگی یک مرد ایرانی است که خانواده‌ای متعصب، خشک و سختگیر دارد.

این کتاب درباره پسری به نام آیدین، شاعر و فردی روشنفکر در بین این خانواده سنتی است. این رمان داستانی غم‌انگیز دارد و نویسنده به خوبی موضوعاتی همچون، مرگ، قتل، عشق، مذهب و خانواده را در این کتاب به تصویر می‌کشد.

اگر قصد دارید یک رمان ایرانی مطالعه کنید که برای همیشه در ذهن شما باقی بماند، کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی بهترین انتخاب برای شما است.

کتاب چشم هایش نوشته بزرگ علوی

یکی از معروف ترین رمان های ایرانی نوشته بزرگ علوی، کتاب چشم‌هایش است. این رمان جذاب که در بین فهرست 10 رمان پرفروش ایرانی قرار دارد به دوره رضاشاه برمی‌گردد داستان زندگی یک نقاش بزرگ به نام استاد ماکان است که به شکلی نامعلوم به قتل می‌رسد، بعد از این اتفاق یکی از طرفداران استاد ماکان درگیر حل راز این قتل می‌شود و متوجه ارتباطی بین یکی از نقاشی‌های استاد ماکان و قتل وی می‌شود.

کتاب چشم‌هایش یکی از پرفروش ترین رمان های ایرانی در ژانر هیجان‌انگیز است که تا آخر مخاطب را پای داستان کتاب نگه می‌دارد.

کتاب شوهر آهو خانم نوشته محمد علی افغانی

کتاب شوهر آهو خانم از معروف ترین رمان های ایرانی است که حتما تا حالا اسمش را زیاد شنیده اید، این رمان پرفروش اثر علی محمد افغانی نویسنده ایرانی اهل اصفهان است.

این رمان یکی از شاهکار های ادبی ایران است و هنگامی که نویسنده در زندان به‌سر می‌برد نوشته شده است. علی محمد افغانی پس از رهایی از زندان این کتاب را به چاپ رساند و تماما با هزینه شخصی خودش این کار را انجام داده است.

روایت کتاب از زندگی زنی به نام آهو است که شخصیتی سنتی و ساده دارد، آهو که زنی خانه‌دار است درگیر ماجراهایی را رقیب عشقی‌اش به نام "هما" می‌شود که قصد دارد شوهر آهو را از چنگش در بیاورد.

هما زنی مستقل و امروزی است که به شوهر آهو ابراز علاقه می‌کند، تلاش‌های آهو برای حفظ رابطه تمامی ندارد اما هرچه تلاش می‌کند گویا اثر نمی‌کند.

اگر به موضوع احساسات، عشق، خیانت، استقلال زن و همچنین به یک رمان فمنیستی علاقه دارید، توصیه می‌کنم این رمان جذاب پرفروش را از دست ندهید.

کتاب یک عاشقانه آرام نوشته نادر ابراهیمی

اگر قصد خرید یک کتاب عاشقانه را دارید، کتاب یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی با بیش از 70 بار نوبت چاپ در انتظار شما است. یک عاشقانه آرام داستانی عاشقانه از مبارزات و تلاش‌های یک معلم گیلانی و مبارزات سیاسی وی، هنگامی که عاشق دختری با نام عسل است رخ می‌دهد.

کتاب سال بلوا نوشته عباس معروفی

رمان سال بلوا اثر عباس معروفی یکی از کتاب‌هایی است که به موضوع ظلم به زنان، محدودیت ها، عشق‌های ممنوعه و تبعضات جنسیتی می‌پردازد. نویسنده محوریت کتاب را بر اساس دختری به نام نوش‌آفرین نوشته که در واقع دختر یک سرهنگ نظامی است که به خاطر شغل پدر مجبور به مهاجرت می‌شود در این حین عاشق فردی می‌شود که یک کوزه‌گر است و داستان کتاب را شکل می‌دهد.

کتاب گیله مرد نوشته بزرگ علوی

کتاب گیله مرد اثر بزرگ علوی شامل داستان‌هایی از زندگی یک مبارز گیلانی است که درگیر مبارزه با خان منطقه می‌شود که این راه همسرش کشته می‌شود، کودک خردسال‌ش یتیم می‌شود و بعد ها خود گیله مرد نیز دستگیر می‌شود.

این رمان جذاب و پرفروش ایرانی موضوعات مختلف اجتماعی را به به عنوان چالش‌هایی برای مخاطب بر روی کاغذ می‌آورد که به دلیل جذابیت بیش از حد به یکی از 10 رمان پرفروش ایرانی تبدیل شده است.

کتاب سالتو نوشته مهدی افروزمنش

داستان در مورد یک جوان کشتی‌گیر به نام سیاوش است که در جنوب شهر زندگی می‌کند و پدری معتاد و مادری افسرده دارد. این جوان برای گذران زندگی مجبور می‌شود به کارهای خلاف از جمله توزیع مواد مخدر روی بیاورد.

سیاوش یک ورزشکار است که علاقه شدیدی به رشته کشتی دارد اما به خاطر شرایط خانوادگی امکان ادامه ورزش را ندارد تا وقتی که با یک کشتی‌گیر ثروتمند آشنا می‌شود که قصد دارد از سیاوش در مسیر تبدیل شدن به قهرمان کشتی جهان حمایت کند.

از داستان این کتاب، یک سریال به نام یاغی نیز ساخته شده است.

کتاب رویای نیمه شب نوشته مظفر سالاری

کتاب رویای نیمه شب رمانی عاشقانه و درون مایه مذهبی دارد، این رمان درباره داستان جوانی سنی است که عاشق دختری شیعه می‌شود، در این مسیر اتفاقات زیادی برای هردوشخص رخ می‌دهد و روابط شیعه و سنی در دین اسلام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اگر به دنبال رمانی مرتبط با دین اسلام و روابط شیعه و سنی هستید، این رمان پرفروش اثر مظفر سالاری را حتما مطالعه کنید.

کتاب قهوه سرد آقای نویسنده نوشته روزبه معین

رمان قهوه سرد آقای نویسنده داستان پسری است که عاشق دختری با اختلاف سنی زیاد حدود 15 سال می‌شود، این دختر معلم پیانو پیرزن همسایه است.

آرمان تصمیم می‌گیرد وارد خانه پیرزن همسایه شود و نت‌های موسیقی را دچار تغییراتی کند، پس این اتفاق این موسیقی تبدیل به یکی از شاهکارهای دنیا می‌شود و توسط دختر پیانوزن نواخته می‌شود.

اگر به داستان‌های هیجان‌انگیز عاشقانه علاقه دارید قهوه سرد آقای نویسنده مناسب شما است.

کتاب طعم گس خرمالو نوشته زویا پیرزاد

رمان طعم گس خرمالو شامل نوشته‌هایی از 5 داستان کوتاه و مختلف است که ابعاد جامعه را به تصویر می‌کشد. این رمان برنده چندین جایزه ادبیات داستانی شده است.

این کتاب به سبک رئالیست اثر زویا پیرزاد تلاش می‌کند تا تاثیر حضور زنان در اجتماع را به تصویر بکشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر