کد خبر: 178213
A

لاوروف: هیچ کشوری از راهزنی غرب مصون نیست

وزیر امور خارجه روسیه گفت: این درک در جهان در حال تقویت است که مطلقاً هیچ کشوری از راهزنی غرب جمعی مصون نیست.

لاوروف: هیچ کشوری از راهزنی غرب مصون نیست

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ از رسانه‌های روسیه، سرگئی لاوروف، امروز سه‌شنبه در نشستی با شورای بازرگانان روسیه که زیر نظر وزارت امور خارجه این کشور فعالیت دارد، عنوان کرد: استفاده از شیوه‌های جدید استعماری توسط ایالات متحده و هم‌پیمانان آن به طور جدی اعتماد به جهانی شدن به سبک امریکایی را تضعیف کرده است.

وی اظهار داشت: اکثریت جهان، شکایات زیادی درباره اثربخشی و بی‌طرفی موسسات مالی بین‌المللی و قالب‌های تعاملی تحت کنترل واشنگتن دارند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت:‌ در این شرایط، کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی و زنجیره‌های تولید و عرضه در حال ایجاد هستند که در برابر تلاش‌های غیرمفید دولت‌های غیردوست برای مداخله در اجرای پروژه‌های سودمند متقابل مقاوم هستند.

لاوروف با اشاره به سیاست غرب در قبال روسیه گفت: همه ما می دانیم که غرب جمعی به رهبری ایالات متحده، آرام نخواهد گرفت و تلاش می‌کند شکستی راهبردی به ما تحمیل کند، توسعه کشور ما را متوقف کند و روسیه را در نظام بین‌المللی در حاشیه قرار دهد؛ آن‌ها مستقیما در مورد این قصد خود صحبت می‌کنند، بدون اینکه چیزی را پنهان کنند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: آشکاراست که یک جنگ ترکیبی واقعی علیه روسیه به راه افتاده است که یکی از مهم‌ترین جبهه‌های آن دقیقا در عرصه اقتصادی است.

لاوروف ادامه داد: شرکای خارجی سنتی ما به دنبال تبعیض آشکار غرب علیه روس‌ها، از فعالان اقتصادی روسیه باج‌گیری می‌کنند و تدارک گسترده‌ای برای بی‌اعتبار کردن روسیه به عنوان طرف تجاری و سرمایه‌گذاری به راه انداخته‌اند. علاوه بر این، آن‌ها با القای بدبینی به مسکو، به همه می‌گویند که اقتصاد روسیه را تضعیف خواهند کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در عین حال گفت:‌ اقدامات ضد روسی غرب از سوی اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جنوب جهانی، از جمله کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین که سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کنند، حمایت نمی‌شود.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر