کد خبر: 178317
A

جزییات جدید از حمله به نیروهای آمریکایی در اردن

تلفات نظامیان امریکایی در پی حملات گروه‌های مقاومت از زمان آغاز حمله اسرائیل به نوار غزه تاکنون به سه کشته و ۱۴۳ زخمی رسیده است.

جزییات جدید از حمله به نیروهای آمریکایی در اردن

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تلفات نظامیان امریکایی در پی حملات گروه‌های مقاومت از زمان آغاز تهاجم رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکنون به سه کشته و ۱۴۳ زخمی رسیده است.

گروه‌های مقاومت از زمان آغاز حمله اسرائیل به نوار غزه بار‌ها پایگاه‌های محل استقرار نظامیان امریکایی در منطقه را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده‌اند و در پی این حملات نظامیان آمریکایی متحمل تلفاتی نیز شده‌اند. 

پیت نگوین، سخنگوی پنتاگون، می‎گوید که نظامیان امریکایی در پی حملات گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه و اردن از ۱۸ اکتبر سال گذشته (۲۶ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۱۴۶ تلفات را متحمل شده‌اند.

سخنگوی پنتاگون، مدعی شد که بیشتر این نظامیان امریکایی دچار جراحت جزئی شده‌اند. 

سخنگوی وزارت دفاع امریکا، گفت: از ۱۴۶ تلفات، سه نفر در عملیات‌ها کشته، ۲ نفر جراحات بسیار جدی، ۹ نفر جراحات جدی و ۱۳۲ نفر جراحات غیر جدی متحمل شدند.

براساس آمارها، از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) تا روز سه‌شنبه دست‌کم ۱۶۸ حمله به نیرو‌های امریکایی و ائتلاف به سرکردگی واشنگتن انجام شده که بیشتر آن‌ها در عراق و سوریه رخ داده است.

سه سرباز آمریکایی طی تنها حمله در اردن در پایان ژانویه کشته شدند.

حمله به اردن اولین حمله در دوره اشاره شده بود که به کشته شدن نظامی‌های امریکایی منجر شد.

گروه‌های مقاومت بار‌ها عنوان کرده‌اند که تا زمانی‎‌که تهاجم اسرائیل به نوار غزه پایان باید این نوع حملات علیه مواضع امریکایی در منطقه ادامه خواهد داشت.

منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر