کد خبر: 172142
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۵۸؛

کارگران بیکار تهران: ما ضدانقلاب و آمریکایی نیستیم

تصویب طرح اشتغال کلیه بیکاران کشور در اجرای یکی از اصول قانون اساسی توسط شورای انقلاب به نقل از حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، تیتر یک امروز روزنامه چاپ عصر کیهان در روز سه شنبه ۲۰ آذر سال ۱۳۵۸ است. وی گفته است درآمد یک روز نفت کلیه استان‌ها به اجرای این طرح اختصاص می یابد و با تاسیس واحدهای تولیدی تعاونی در رشته های مختلف کشاورزی و صنعتی تمام بیکاران پس از آموزش در این واحدها جذب می‌شوند.

کارگران بیکار تهران: ما ضدانقلاب و آمریکایی نیستیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تصویب طرح اشتغال کلیه بیکاران کشور در اجرای یکی از اصول قانون اساسی توسط شورای انقلاب به نقل از حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، تیتر یک امروز روزنامه چاپ عصر کیهان در روز سه شنبه ۲۰ آذر سال ۱۳۵۸ است. وی گفته است درآمد یک روز نفت کلیه استان‌ها به اجرای این طرح اختصاص می یابد و با تاسیس واحدهای تولیدی تعاونی در رشته های مختلف کشاورزی و صنعتی تمام بیکاران پس از آموزش در این واحدها جذب می‌شوند. شهردار تهران‌ هم در یک گفتگوی اختصاصی با این روزنامه از احداث ۲ خط مترو تهران در سال آینده خبر داده است. کیهان‌ همچنین از طرح دکتر ابراهیم یزدی برای محاکمه گروگان‌های آمریکایی خبر داده که خانواده شهدای بعد از ۲۸ مرداد و افرادی که بعد از شکنجه شاه مخلوع، معلول شده اند می‌توانند در دادگاه محاکمه گروگانها شهادت بدهند. خبر مهم دیگر روزنامه اینکه دادگاه‌های انگلیس به نفع ایران رای دادند و بدنبال آن ۳ میلیارد دلار ذخایر ارزی ایران در انگلیس آزاد شده است. کیهان امروز یک گفتگوی اختصاصی دیگر هم دارد و آن با آیت الله لاهوتی سرپرست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که وی در آن دلایل چرایی استعفای خود‌ را شرح داده است.

IMG_20231211_065830_441

اما اطلاعیه کارگران بیکار ایران مبنی بر اینکه ما ضدانقلاب و آمریکایی نیستیم و خواسته های آنها از مسئولان را برای این شماره " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

کارگران بیکار تهران با صدور اطلاعیه ای ضمن تاکید بر اینکه آنها آمریکایی و ضدانقلاب نیستند اعلام داشتند که برای احقاق خواسته های به حق خود روز یکشنبه ۲۵ آذرماه در جلوی وزارت کار اجتماع خواهند کرد.

IMG_20231211_065830_802

در این اطلاعیه آمده است؛

ما کارگران بیکار تهران طی مراجعات مکرر خود به وزارت کار و تماس نمایندگان با مراجع طلاحیت دار مملکت در مورد خواسته های بحق خود که در اثر بیکاری، زندگی را برایمان مشکل و حتی غیرقابل تحمل کرده است نتیجه مثبتی نگرفته ایم و فقط به عناوین مختلف از طرف دست اندرکاران به ضدانقلاب و آمریکایی بودن متهم شده ایم. در حالیکه اطمینان داریم خود آنها هم بخوبی می دانند که ما ضدانقلاب و آمریکایی نیستیم و برای منحرف کردن افکار عمومی چنین اتهام هایی را به ما کارگران وارد می کنند.

در این اطلاعیه خواسته های کارگران بیکار به این شرح اعلام‌ شده است؛

آزادی کارگران بیکار زندانی بدون قید و شرط تا تاریخ ۲۵ آذرماه، تحویل دادن خانه کارگر به کارگران بیکار و سایر کارگران و اعلام تحویل آن از رادیو و تلویزیون قبل از ۲۵ آذرماه، ایجاد کار بدون سرمایه های امپریالیستی، بیمه بیکاری برای کارگران بدون قید و شرط، بیمه درمانی برای کلیه کارگران و افراد تحت تکلفشان، شرکت فعال نمایندگان واقعی کارگران سراسر ایران در وضع هر نوع قانون کارگری و نیاز به حمایت و پشتیبانی کارگران شاغل در آنها.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر