کد خبر: 172567
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۵۸؛

شوروی اقدام شورای امنیت علیه ایران را وتو می کند‌

مبارزه با منافقین از مبارزه با محمدرضا سخت تر است. این تیتر که بر پیشانی روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان در ۴۴ سال قبل امروز شنبه ۲۴ آذر سال ۱۳۵۸ نشسته است اختصاص دارد به سخنان امام خمینی که در ادامه گفته اند معلوم بود که هویدا و نصیری دشمن اسلامند اما با آن منافق مقدس مآب و تسبیح بدست چه کنیم؟ و اینکه امروز ادعای انقلابی و ملی بودن یک کسب رایج است.

شوروی اقدام شورای امنیت علیه ایران را وتو می کند‌

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مبارزه با منافقین از مبارزه با محمدرضا سخت تر است. این تیتر که بر پیشانی روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان در ۴۴ سال قبل امروز شنبه ۲۴ آذر سال ۱۳۵۸ نشسته است اختصاص دارد به سخنان امام خمینی که در ادامه گفته اند معلوم بود که هویدا و نصیری دشمن اسلامند اما با آن منافق مقدس مآب و تسبیح بدست چه کنیم؟ و اینکه امروز ادعای انقلابی و ملی بودن یک کسب رایج است.

اما حرکت تازه آمریکا برای محاصره اقتصادی ایران تیتر مهم دیگر این روزنامه است که در آن آمده ژاپن زیر فشار آمریکا واردات نفت خود از ایران را کاهش داده و ۱۵ کشور عضو ناتو حمایت قلبی خود را از آمریکا اعلام کردند. از سویی دیگر این روزنامه نوشته دیوان لاهه احتمالا امروز علیه ایران رای می دهد زیرا سرعتی که دیوان برای صدور رای نشان داد در تاریخ دادرسیهای آن بی سابقه است.

IMG_20231215_090621_366

کیهان در شماره امروز خود جدول پرداخت سود ویژه کارگران در سال جاری را منتشر کرده است و خبری دارد به این مضمون که میلیونها درخت سیب و گلابی به ارزش ۸/۵ میلیون دلار از فرانسه وارد تبریز می‌شود. همچنین این جریده با چاپ عکسی از آخرین گزارش‌ها از هیات اعزامی به آذربایجان خبر داده است.

اما اعلام اینکه شوروی اقدام شورای امنیت علیه ایران را وتو می کند سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231215_090621_024

آسوشیتدپرس - سازمان ملل؛

اتحاد جماهیر شوروی اعلام داشت که با هر نوع تحریم اقتصادی ایران در سازمان ملل و شعب آن مخالفت خواهد کرد. نماینده نروژ در سازمان ملل هم مخالف هر نوع اقدام‌ شتابکارانه ای علیه ایران است.

علت اعلام این نکته از جانب شوروی و نروژ  این است که ظاهرا ونس وزیر خارجه آمریکا که از کنفرانس بروکسل برگشته گفته است که آمریکا درصدد است شورای امنیت را وادار به اقدامات اقتصادی تنبیهی علیه ایران کند و این اظهار او نمایندگان سازمان ملل را حیرت زده کرده است.

از نماینده شوروی در سازمان ملل سوال شد که عکس العمل شوروی در این مورد چه خواهد بود و او پاسخ داد که ما مخالفت خواهیم کرد. از اینها گذشته شوروی در مقام یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت می تواند هر نوع اقدام شورا را علیه ایران وتو کند و تلاش آمریکا را خنثی نماید.

مقامات وزارت خارجه آمریکا مطمئنند که هر نوع تصمیم شورای امنیت در زمینه تحریم اقتصادی ایران از جانب شوروی وتو خواهد شد. اما ظاهرا وزارت خارجه آمریکا در این مورد به شوروی هشدار داده است. بدین دلیل است که کشورهای متحد آمریکا به واشنگتن گفته اند که تحریم اقتصادی ایران فقط هنگامی موثر خواهد بود که بطور جهانی بوده و اکثریت متحدین آمریکا و کشورهای غیر متحد آنرا رعایت کنند‌ اما امیدی به موافقت شوروی ندارند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر