کد خبر: 172885
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۵۸؛

داوطلبان ایرانی جنگ به اسرائیل وارد سوریه شدند

تشییع جنازه با شکوه فراوان دکتر مفتح و تصاویری از این مراسم، خبر مهم امروز کیهان در روز چهارشنبه ۲۸ آذر سال ۱۳۵۸ است. اما تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به بررسی قطع رابطه سیاسی ایران و عراق در شورای انقلاب که گویا سیدمحمود دعایی سفیر ایران در عراق نیز در این جلسه حضور داشت و صادق قطب زاده اعلام‌ کرده که مدارک مربوط به دخالتهای ناروای عراق در امور ایران را تسلیم شورای انقلاب کرده است.

 داوطلبان ایرانی جنگ به اسرائیل وارد سوریه شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تشییع جنازه با شکوه فراوان دکتر مفتح و تصاویری از این مراسم، خبر مهم امروز کیهان در روز چهارشنبه ۲۸ آذر سال ۱۳۵۸ است. اما تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به بررسی قطع رابطه سیاسی ایران و عراق در شورای انقلاب که گویا سیدمحمود دعایی سفیر ایران در عراق نیز در این جلسه حضور داشت و صادق قطب زاده اعلام‌ کرده که مدارک مربوط به دخالتهای ناروای عراق در امور ایران را تسلیم شورای انقلاب کرده است.

IMG_20231219_070906_575

خبر دیگر روزنامه امروز کیهان اینکه آمریکا با تحکیم مواضع نظامی خود در خلیج فارس در مورد محاکمه گروگانها به ایران هشدار داده است. در اخبار آمده که ژاپن و انگلیس موافق و اتحادیه ۹ کشور اروپایی مخالف تحریم اقتصادی ایران هستند.

روزنامه را ورق میزنیم و به صفحه آخر آن می رویم خبر ورود داوطلبان ایرانی به سرپرستی شیخ محمد منتظری به سوریه را برای این شماره " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20231219_070906_864

بیروت - آسوشیتدپرس:

یک دیپلمات لبنانی دیروز اظهار داشت حدود ۴۰ ایرانی داوطلب جنگ علیه اسرائیل دیروز وارد سوریه شده تا از آنجا به جنوب لبنان رفته و در کنار فلسطینی ها بر علیه اسرائیل به جنگ‌ پردازند.

وی افزود؛ اینها ظاهرا پیشاهنگان داوطلبند که به اینجا آمده اند تا راه را برای ورود هزاران داوطلب دیگر هماهنگ کنند.

این دیپلمات که نمی‌خواست نامش فاش شود اظهار داشت؛

این عده اکنون در اردویی در نزدیکی دمشق جای داده شده اند و مقامات سوری در حال رسیدگی به اعزام آنها به جنوب می باشند.

در حالیکه یکی از روحانیون بیروت خبر از جذب ۵۰ نفر از ایرانیان توسط سازمان الفتح می داده یک مقام رسمی سازمان الفتح اظهار بی اطلاعی کرد و سپس افزود؛ البته نظر شخصی من در مورد کسی که به اینجا بیاید تا در کنار ما بجنگد این است که بسیار خوش آمده.

یک دیپلمات دیگر لبنانی گفت اگر چه حجت الاسلام‌ منتظری توجهی به اعتراضهای لبنان مبنی بر عدم فرستادن ایرانی ها به جنوب لبنان نکرده است اما این خود فرصتی است تا سوری ها را امتحان کنیم.

وی افزود: سوری ها می کوشند تا فلسطینی ها را تحت فشار قرار دهند تا خود را بر محور سعودی - عراق نچسبانند، چرا که به اعتقاد آنها این محور می خواهد در مقابل محور تازه ای که در شرف شکل گرفتن است یعنی محور سوریه - لیبی - ایران در خاورمیانه بایستد. وی ضمن اشاره به اختلاف اخیر لیبی - الفتح اظهار داشت این قسمتی از آن فشار است که فوقا به آن اشاره کردم.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر