کد خبر: 173001
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸؛

امیرانتظام بازداشت شد/بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از کاخ مروارید شمس پهلوی

بازداشت عباس امیرانتظام سخنگوی دولت موقت و سفیر ایران در سوئد خبر داغ امروز روزنامه کیهان در روز پنجشنبه ۲۹ آذر سال ۱۳۵۸ است. کیهان به نقل از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام افشاء کرده است که امیرانتظام از روز اول انقلاب رابط آمریکا بود و اینکه خواسته بود که در سوئد سفیر باشد تا راحت تر بتواند نقش خود را ایفا کند.

امیرانتظام بازداشت شد/بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از کاخ مروارید شمس پهلوی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بازداشت عباس امیرانتظام سخنگوی دولت موقت و سفیر ایران در سوئد خبر داغ امروز روزنامه کیهان در روز پنجشنبه ۲۹ آذر سال ۱۳۵۸ است.

کیهان به نقل از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام افشاء کرده است که امیرانتظام از روز اول انقلاب رابط آمریکا بود و اینکه خواسته بود که در سوئد سفیر باشد تا راحت تر بتواند نقش خود را ایفا کند.

IMG_20231220_063955_734

تیتر یک کیهان امروز هم اختصاص دارد به تظاهرات ضد شاه در پاناما و مجروح و زندانی شدن ده‌ها نفر در این رابطه.

 این روزنامه همچنین از آغاز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری خبر داده با اعلام شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان. خبر دیگر هم‌ اینکه تمام کارمندان سفارت ایران بجز یک کارمند اداری در مراکش به تهران احضار شدند و ۷ ساواکی نیز از شهرداری تهران اخراج شدند. کشف شبکه جعل ویزای عراقی برای فرار ضدانقلابیون نیز خبر مهم دیگر این جریده عصرگاهی است.

اما سوژه امروز ما برای " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" اختصاص دارد به بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از کاخ مروارید شمس پهلوی در مهرشهر کرج که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20231220_063956_152

صبح دیروز گروهی از خبرنگاران داخلی و خارجی بنا به دعوت وزارت ارشاد ملی از کاخ مروارید متعلق به شمس پهلوی واقع در مهرشهر کرج بازدید به عمل آوردند‌‌.

کاخ مروارید که از طریق سوءاستفاده ها و دزدی ها به دستور شمس پهلوی و توسط مهندسین ایتالیایی با صرف هزینه های سنگین در زمینی به مساحت ۲۲۵ هکتار از اراضی مهرشهر کرج بنا شده در شمار یکی از کاخهای مجلل خانواده پهلوی بوده و دارای اتاقهای متعدد - سالن‌های پذیرایی- یک استخر شنای مجهز به دستگاه آبگرمکن- سالن سینما و چند بار مشروب است.

شمس پهلوی از نه سال پیش تا قبل از فرار به خارج از کشور در این کاخ اقامت داشته است. در قسمت بزرگی از محوطه کنار کاخ فضای سبز و دو دریاچه مصنوعی ایجاد شده است که نگهداری آن هزینه گزافی را در بر می‌گیرد.

یکی از کارگران کاخ مروارید در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد رفتار شمس پهلوی گفت؛

هیچوقت بخاطر ندارم که شمس بدون توهین و اهانت دستور کاری را داده باشد. حرف عادی او همیشه با فحش و ناسزا همراه بود. شمس اصولا مثل پدرش بد دهن بود و حتی با همسر خود مهرداد پهلبد نیز همیشه با خشونت صحبت می کرد و جلوی پیشخدمتها به او فحش می دادو آبروی او را می برد.

در مورد حقوق کارکنان و خدمه کاخ سوال شد، یکی از کارکنان گفت استدلال شمس همیشه این بود که کارگران را همیشه باید گرسنه نگه داشت تا خوب کار کنند.

یکی دیگر ار خدمه این کاخ گفت حدود یکسال پیش از فرار شمس بعلت کمی حقوق و فشاری که در اینجا به من وارد می شد از کار کناره گرفتم و مدت هشت ماه متواری بودم ولی ماموران ساواک مرا دستگیر و با تهدید مجددا مرا مجبور به کار کردند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر