کد خبر: 175498
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۳ دی ۱۳۵۸؛

قرارداد ساخت سیگار وینستون در ایران لغو شد

برای تبلیغ در رادیو و تلویزیون فقط ۱۰ کاندیدا در لیست مبارزات ماندند و یکی از کاندیداها به اتهام‌ همکاری با رژیم گذشته امروز زندانی می‌شود. این تیتری است که کیهان روز یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۵۸ برای خود انتخاب کرده است. کیهان همچنین از تیرباران ۴ عامل کشتار ۱۷شهریور خبر داده و از نا آرامی دوباره در تبریز نوشته است.

قرارداد ساخت سیگار وینستون در ایران لغو شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ برای تبلیغ در رادیو و تلویزیون فقط ۱۰ کاندیدا در لیست مبارزات ماندند و یکی از کاندیداها به اتهام‌ همکاری با رژیم گذشته امروز زندانی می‌شود. این تیتری است که کیهان روز یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۵۸ برای خود انتخاب کرده است. کیهان همچنین از تیرباران ۴ عامل کشتار ۱۷شهریور خبر داده و از نا آرامی دوباره در تبریز نوشته است.

شهردار تهران‌ هم در گفتگویی به دفتر خانه سازی و کمیته ها حمله شدیدی کرده و اینکه شیخ حسن کروبی  و پاسداران مسلحش به نام اسلام، زمینهای شهری را غصب کرده و می‌فروشد و اراضی شهری را تا متری ۷۰۰ تومان به مستضعفان فروخته اند. این جریده همچنین خبر داده که ۱۰۳ کارمند شرکت نفت از خدمت معلق شدند و توسط پاسداران مرکز، توطئه ایجاد بلوا و شورش در قم‌ هم فاش شد و صدها قبضه اسلحه سرد و گرم از توطئه گران بدست آمد.

قرارداد ساخت سیگار وینستون در ایران لغو شد. این عنوان تیتر و خبری است که در صفحه یازدهم کیهان امروز به نقل از اطلاعیه جدید شرکت دخانیات ایران چاپ شده است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

لغو قرارداد ساخت سیگار وینستون در ایران مورد تصویب مجمع عمومی شرکت دخانیات ایران قرار گرفت. در ضمن برای افزایش جرائم سیگارهای قاچاق و گرایش هر چه بیشتر مصرف کنندگان به محصولات داخلی و جلوگیری از احتکار سیگارهای خارجی بهای هر پاکت بیست عددی انواع سیگارهای خارجی شصت ریال تعیین شد.

شرکت دخانیات ایران در اطلاعیه امروز خود اعلام کرد، بمنظور رهایی از وابستگی به کشورهای امپریالیستی لازم است امکانات تولید کالاهای داخلی افزایش یابد و به همین دلیل مسئولین فعلی شرکت دخانیات ایران برای رسیدن هر چه زودتر، به مرحله خودکفایی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند. متاسفانه در سال‌های گذشته در اثر اجرای برنامه های حساب شده این شرکت که می‌توانست یکی از بزرگترین دستگهاههای تولیدی و اقتصادی کشور باشد به عامل فروش سیگارهای خارجی تبدیل نموده بودند.

رقم واردات سیگار وینستون که در سال ۱۳۴۹ در حدود پنج میلیون نخ بود در سال ۱۳۵۶ به بیش از ده میلیارد نخ بالغ گردید. در عوض میزان تولید توتون سیگار کشور که در سال ۱۳۴۴ بیش از بیست هزار تن بود در سال ۱۳۵۷ به ۹ هزار تن تقلیل یافت.

IMG_20240113_065857_742

در ادامه اطلاعیه شرکت دخانیات آمده است که مجمع عمومی این شرکت ضمن تصویب لغو قرارداد ساخت وینستون در ایران، بمنظور جلوگیری از هدر رفتن بیت المال از طریق فساد و تباهی توتون و سیگارهای خارجی موجود و بین راهی، موافقت نمودند توتون های مخصوص سیگار وینستون که از سال قبل وارد شده بود در کارخانجات سیگارسازی تهران ساخته شود و همراه با بقیه سیگارهای خارجی موجود و بین راهی به بازار عرضه شود.

IMG_20240113_065857_246

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر