کد خبر: 177293
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۹ بهمن ۱۳۵۷؛

آیت الله خمینی: با تکیه بر اقتصاد اسلامی وضع کارگران و دهقانان را بهبود می دهیم

بختیار: استعفا نمی دهم/ سفر نخست وزیر به پاریس هنوز منتفی نشده است. این تیتری است که روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان در روز دوشنبه ۹ بهمن سال ۱۳۵۷ برای خود انتخاب کرده است. تیتر دوم و عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به ادامه درگیریها در سراسر کشور.

آیت الله خمینی: با تکیه بر اقتصاد اسلامی وضع کارگران و دهقانان را بهبود می دهیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بختیار: استعفا نمی دهم/ سفر نخست وزیر به پاریس هنوز منتفی نشده است. این تیتری است که روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان در روز دوشنبه ۹ بهمن سال ۱۳۵۷ برای خود انتخاب کرده است. تیتر دوم و عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به ادامه درگیریها در سراسر کشور. خبرگزاری لیبی هم از نقشه جرالد فورد برای جلوگیری از بازگشت امام به میهن خبر داده و گویا جمع کثیری از روحانیون در سرتاسر کشور به همراه روحانیون تهران تا بازگشت امام به کشور دست به تحصن زده اند. آخرین خبرها از محمدرضا شاه پهلوی هم اینکه وی همچنان در کشور مغرب ماندگار است. به صفحه دوم روزنامه می رویم خبری به نقل از هفته نامه فرانسوی نوول اکونومیست بر می خوریم که گویا با امام  خمینی مصاحبه ای داشته است،که متن خبر فوق بدین شرح است؛

photo_2023-01-29_09-25-01

بنابر گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه آیندگان نوشت: پاریس - خبرگزاریها؛ آیت الله خمینی در مصاحبه ای با هفته نامه فرانسوی نوول اکونومیست اظهار داشت؛ این بر عهده حکومت ایران است که سرمایه گذاریهای خارجی را در کشور با در نظر گرفتن مصالح ملی مورد به مورد بررسی کند.

photo_2023-01-29_09-24-49

 آیت الله خمینی افزود؛ روابط ایران‌ با خارج مورد تجدیدنظر قرار خواهد گرفت زیرا هیچ قرارداد سیاسی، اقتصادی، نطامی یا غیره هرگز مبتنی بر منافع خاص کشور نبوده است. رهبر مذهبی ایران از سوی دیگر، ضمن هدفهای اقتصادی حکومت اسلامی آینده متذکر شد؛ برای تامین حداقل نیازهای غذایی مردم لازم است به سرعت به وضع دامداری و کشاورزی سر و سامان داد و مصرف کالاهای تجملی را که موجب حیف و میل تمام ثروتهای ملت ایران می شود محدود کرد. صنایع مادر، صنایع سنگین، نفت و پتروشیمی نیز مورد توجه خاص ماست. آیت الله خمینی افزود؛ ما با تکیه بر قوانین اقتصادی اسلامی خواهیم کوشید به کارگران و دهقانان کمک کنیم تا از حداکثر ثمرات کارشان برخوردار شوند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر