کد خبر: 177730
A
۳۰ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از بازجویی از عامل ترورش

هاشمی رفسنجانی در خاطرات چهارشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۷۲ خود نوشت: ...ساعت پنج بعدازظهر هلی کوپترها در دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش فرود آمدند. برخلاف معمول فرش قرمز در چمن گسترده بودند لابد تحت تاثیر حادثه سوءقصد دیروز است! در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی هم بسیار عطوفانه برخورد می کردند انتظار نداشتند بعد از آن سوءقصد این چنین در میان آنها ظاهر شوم. از خونسردی ام در هنگام تیر اندازی در مرقد اظهار تعجب میکردند.

روایت هاشمی رفسنجانی از بازجویی از عامل ترورش

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات چهارشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۷۲ خود نوشت: ...ساعت پنج بعدازظهر هلی کوپترها در دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش فرود آمدند. برخلاف معمول فرش قرمز در چمن گسترده بودند لابد تحت تاثیر حادثه سوءقصد دیروز است! در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی هم بسیار عطوفانه برخورد می کردند انتظار نداشتند بعد از آن سوءقصد این چنین در میان آنها ظاهر شوم. از خونسردی ام در هنگام تیر اندازی در مرقد اظهار تعجب میکردند.

در جلسه هیات دولت وزیران صحبت‌های زیادی در مورد حادثه دیروز کردند و از تضعیف دولت در رسانه ها و تریبون‌ها به سختی شکایت داشتند و می خواستند این حادثه را معلول این ناحق گویی ها معرفی کنند.

سردار محمدرضا نقدی فرمانده حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی آمد گزارش بازجویی از ضارب را داد. شخصی به نام کوروش نیک اختر پرسنل عقیدتی سیاسی ناجاست که دارای اخلاق و عقاید انحرافی است با همکاری فرد دیگری به نام موسوی که در گزینش مردود شده و با او در مرقد بوده اقدام به سوءقصد کرده است. کتابهای خانه اش بیشتر از نوشته های چپی و روشنفکری و با این حال مدعی دفاع از آرمان‌ها بوده است. تاکید کردم که با این قرائن برای ریشه یابی پیگیری کنند بنا شد ماموران وزارت اطلاعات در بازجویی شرکت کنند.

اینکه فرماندهان ناجا بطور بی سابقه متهم را از دست ماموران وزارت اطلاعات گرفته اند مساله را مشکوک تر می کند...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر