مطالعات آغاز احداث متروی تهران آغاز می شود
ایران و ویتنام شمالی روابط سیاسی برقرار کردند. این خبر تیتر یک شماره امروز شنبه ۱۳ مرداد سال ۱۳۵۲ روزنامه چاپ عصر کشور، اطلاعات است که در ذیل این خبر آمده، که آخرین کشور کمونیستی به حلقه دیپلماسی ایران پیوست. روزنامه را ورق می زنیم به صفحه آخر آن می رویم به خبری با عنوان آغاز مذاکره کارشناسان فرانسوی برای احداث متروی تهران بر می خوریم، بررسی این خبر گرارش امروز روزنامه گردی دیدبان تاریخ است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ایران و ویتنام شمالی روابط سیاسی برقرار کردند. این خبر تیتر یک شماره امروز شنبه ۱۳ مرداد سال ۱۳۵۲ روزنامه چاپ عصر کشور، اطلاعات است که در ذیل این خبر آمده، که آخرین کشور کمونیستی به حلقه دیپلماسی ایران پیوست.
اطلاعات در باکسی دیگر از خاطرات جالب ژنرال نجیب خبر داده که سکوت ۱۹ ساله را شکست و اینکه سیا از او در مقابل جمال عبدالناصر حمایت می کرد.
خبر پزشکی روز هم به پیوند کلیه مرد فوت شده ۲۵ ساله به یک جوان ۱۸ ساله در بیمارستان رضا پهلوی اختصاص دارد.
تیتر قرمز روزنامه هم به پرداخت ۳۵ میلیون دلار به ایران بابت تسویه حساب ۷ ماه گذشته از طرف کنسرسیوم اختصاص دارد و اینکه از دیروز تحویل کلیه مواد نفتی به اسم شرکت ملی نفت انجام گرفت.
خلوتی تهران و غرق شدن ۷ نفر در دریای مازندران نیز مورد توجه اطلاعات قرار گرفته است.
روزنامه را ورق می زنیم به صفحه آخر آن می رویم به خبری با عنوان آغاز مذاکره کارشناسان فرانسوی برای احداث متروی تهران بر می خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛
مهندسان فرانسوی برای مذاکره در زمینه نحوه آغاز ساختمان مترو به تهران می آیند و بزودی مذاکرات کارشناسان شهرداری با این مهندسان در تهران شروع خواهد شد.
شهرداری پس از کسب نظر کارشناسان اعلام داشت که ساختمان مترو باید همزمان با احداث فاضلاب شروع شود و اجرای این دو طرح بطور جداگانه به ضرر تهران است.
مسئولان و کارشناسان اظهارنظر کرده اند که در صورت اجرای همزمان طرح های مترو و اگو هزینه شهرداری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و شهردادی از محل فروش آب این شبکه مبالغ قابل توجهی درآمد بدست خواهد آورد.
کارشناسان نظر داده اند که با ایجاد مترو و اگو و استفاده از نزدیک به هشتصد متر مکعب آب جاری آن در این روز، این فاضلاب میتواند سراسر جلگه جنوبی تهران را تا دشت کویر آبیاری کند و این منطقه را برای کشاورزی آماده سازد.
کارشناسان همچنین به شهرداری پیشنهاد کرده اند که برای بهبود ترافیک تهران باید از سطح زیر برای برای مترو و سطح رو برای اتومبیل و اتوبوس و سطح بالا برای تندروهای جمعی استفاده گردد.
مهندسان همچنین به شهرداری یادآور شده اند که ساختمان مترو و فاضلاب هر چه دیرتر انجام بگیرد هزینه افزایش خواهد یافت.
مهندسان فرانسوی و ایرانی در مورد ترافیک تهران هم عقیده هستند و اظهارنظر می کنند برای پیشگیری از مشکلات آینده ترافیک تهران باید اقدامی سریع و اساسی کرد.
تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله