کد خبر: 180177
A

چرا ایرج ملکی، بهتر از برخی سیاستمداران و نمایندگان مجلس است؟

اینبار هم ایرج ملکی(طنزپرداز) به واسطه کاندیداتوری مجلس در فضای مجازی غوغا کرده است. اما دیدبان ایران در این گزارش به این موضوع پرداخته که چرا او چندان هم گزینه بدی نیست..

 دیده بان ایران_ امیدکاجیان: خالق اتفاق "چه طور به تو گیر ندادن ".... یکبار دیگر سوژه شبکه های مجازی شده است. شاید ابتدا خیلی ها با دیدن پوستر تبلیغاتی انتخاباتی ایرج ملکی، تایید صلاحیت او در کنار رد صلاحیت های خیلی را سوژه طنز انتخابات امسال توصیف کردند و باردیگر وی را سیبل حملات خود قرار دادند،  اما طنز تلخ و واقعی آن جایی است که از زاویه ای دیگر به این ماجرا کنیم زاویه ای که اتفاقا ایرج ملکی را در برابر بسیاری از سیاسیون و برخی آقایان در قدرت و تشنه قدرت و اتفاقا واجد صلاحیت سرافراز می کند و ویژگی های او را جذاب تر .

نخستینش اینکه ملکی هیچ گاه ادعایی برای بهتر بودن و باسواد بودن و مدیر بودن و ایران را آباد کردن نداشت. ادعای کسانی که در ردای مسئولین کشور گاه از خواندن یا تلفظ معمول ترین واژه ها عاجز ماندند، آن هم در رسمی ترین امور کشور .  گاه در سازمان ملل، گاه در مجلس، گاه در تلویزیون ، گاه در جشنواره ای به قول خودشان بین المللی و... از خواندن " هل حالنا " تا " ایز د مین KAY” " گفتن ها تا " آنی تایم ، آنی ور " تا تلفظ موزه " لوور" تا " اف تی تف تیف(!)  "،  تا یک عالمه نمونه های مشابه دیگر... 

ملکی اما در کنار بی ادعا بودنش اتفاقا که آدم دموکراتی نسبت به خیلی هاست و در برابر کسانی که او را به سخره می گیرند چه در کامنت ها چه در جاهای دیگر همچنان نرم و لطیف است، بر افروخته نمی شود، دنبال شکایت و بگیر و ببند نیست و اتفاقا که آدم خیلی با جنبه تری از بسیاری سیاسیون است. تازه خیلی از کامنت ها را هم جواب میدهد و به نظر مردم احترام می گذارد و نهایت برخورد و خشونتش به تهدید برای بلاک کردن آن ها منتهی می شود آن هم با نهایت ادب و احترام .

از طرفی او به جای وعده های صد من یه غاز و عجیب و غریب، لطیفه های بهداشتی هرچند بی مزه تعریف می کند و مردم را سرگرم. این خیلی بهتر از حرف های پوشالی دروغ برای مردم است .

مهمترینش این که او آدم ساده و بی شیله پیله ای است این را دیگر همه می دانند، شما خودتان باشید یک آدم ساده دل مثل او را به برخی از سیاسیونی که سال ها مردم را فریب داده اند و می دهند ترجیح نمیدهید .

نکته دیگر اینکه ملکی به اسم اصلاح طلبی مردم را سرکار نگذاشته و کسی هم کاری به اصولش ندارد.

راستش را بخواهید اتفاقا ایرج ملکی آن قدرها هم که عده ای می گویند گزینه بدی نیست حداقلش بی آزار است . اختلاسگر نیست . دنبال رانت و زد و بند هم نبوده. نهایت اینکه فیلمی بسازد و جوکی بگوید. اینقدر او را زود قضاوت نکنید . بیشتر روی رای دادن به ملکی فکر کنید

 

volumeVideo: 67.63M | durationVideo: 00:05:17
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر