کد خبر: 161711
A

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه: کسانی که می‌خواهند زیر سایه نظام جمهوری اسلامی باشند در انتخابات شرکت کنند

سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: گوشه‌ای از کار به مردم بر می‌گردد که روز ۱۱ اسفند پای صندوق بیایند. وظیفه گروه‌ها و احزاب این است که کسانی که معتقد به نظام جمهوی اسلامی هستند و می‌خواهند زیر سایه نظام جمهوری اسلامی باشند و خدمت کنند به میدان بیایند. دستگاه نظارتی و اجرایی نیز بستر را برای حضور فعالانه مردم فراهم کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه: کسانی که می‌خواهند زیر سایه نظام جمهوری اسلامی باشند در انتخابات شرکت کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ مرداد که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید: تقوا و پرهیزکاری، ثمره و میوه دین داری است. درختی ارزشمند است که ثمره و میوه داشته باشد و ثمره دین داری تقوا است.

وی خطاب به ملت شریف ایران بیان کرد: دشمنان نسبت به عاشورا و امام حسین (ع) اهانت کردند و دلخوش بودند کسی را پیدا کنند که با نغمه آن‌ها، نغمه‌ای سر دهد؛ اما چنان با شکوه به میدان آمدید که دشمن در این توطئه هم ناکام ماند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) گفت: امام سجاد (ع) در سن ۲۳ سالگی، در کربلا و روز عاشورا به امامت رسیدند. مدت امامت ایشان ۳۵ سال بود، اما این مدت در شرایط سخت و در زمان حاکمان جور بودو ایشان دست از مبارزه بر نداشتند.

وی ادامه داد: تقویت فضائل و مکارم اخلاقی در جامعه، تربیت شاگردانی از جمله ابوحمزه ثمالی و ابوخالد کابلی و ادعیه ای از جمله صحیفه سجادیه از جمله یادگاران دوران امامت امام سجاد (ع) است.

وی اظهار کرد: امام سجاد (ع) می‌فرماید: تعجب می‌کنم چرا انسان‌ها از طعام پرهیز می‌کنند که مبادا ضرری در آن وجود داشته باشد و جسم آنان را بیمار کند اما همین آدم‌ها به گناه که می‌رسند از کیفر گناه باکی ندارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با اهانت به قرآن گفت: در هفته‌های اخیر این اتفاق پشت سر هم در کشور سوئد و دانمارک رخ داد. عده در کشور به جای محکوم کردن این جنایت‌ها، می‌خواهد دولت‌هایی که پشتیبان این جریان‌ها هستند را تطهیر کنند و می‌گویند که این جریانات، کار گروهی نژادپرست بوده است و دولت‌ها مبرا هستند. کجای کار هستید؟ این‌ها با تحریک و پشتیبانی آن‌ها این اقدامات را انجام می‌دهند.

آقای حسینی بوشهری خطاب به هتاکان بیان کرد: کور خواندید که اگر احساس می‌کنید می‌توانید با قرآن مسلمانان این گونه رفتار کنید.

وی در رابطه با انتخابات یادآور شد: رهبر انقلاب چهار راهبرد کلیدی برای انتخابات بیان کردند که مخاطب آن مردم، مسئولان نظام جمهوری اسلامی و مسئولان احزاب و گروه‌های سیاسی هستند.

وی اضافه کرد: گوشه‌ای از کار به مردم بر می‌گردد که روز ۱۱ اسفند پای صندوق بیایند. وظیفه گروه‌ها و احزاب این است که کسانی که معتقد به نظام جمهوی اسلامی هستند و می‌خواهند زیر سایه نظام جمهوری اسلامی باشند و خدمت کنند به میدان بیایند. دستگاه نظارتی و اجرایی نیز بستر را برای حضور فعالانه مردم فراهم کنند.

آقای حسینی بوشهری بیان کرد: مردم و کاندیدا ها، امنیت را حفظ کنند و مسئولان اجرایی و نظارتی نیز امانت داری کنند. حق الناس این است که به افراد صالح اجازه ورود داده شود و کسی که صالح نیست خودشان ورود پیدا نکنند همچنین نسبت به رأی هایی که در صندوق ریخته‌ می‌شود امانت داری شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها بستر رقابت را فراهم کنند، ادامه داد: در مقام رقابت نیز رقابت دوستانه داشته باشیم و رقابت‌ها به رفاقت تبدل شود. گاهی تا یک سال بعد از انتخابات نیز درگیر مشکلات انتخابات هستیم.

وی تاکید کرد: انقلاب نیاز به پشتیبانی دارد و یکی از راه‌های بزرگ این پشتیبانی، حضور در انتخابات است.

وی بیان کرد: این روزها متدینین ناراحت هستند و رنج می‌کشند به همین خاطر از قوای سه گانه و کسانی که می‌توانند نقش داشته باشند می‌خواهیم که نگرانی‌های مردم را در رابطه با ناهنجاری‌های اجتماعی و بی بندوباری‌ها را برطرف کنند.

وی در رابطه با سالگرد بازگشت آزادگان به کشور گفت: این سالگرد را بزرگ بشماریم. فکر نمی‌کردیم که رژیم سفاک صدام اجازه دهد که فرزندان مان روزی به آغوش خانواده‌ها برگردند. آزادگان ما مظهر صبر هستند و امتحان پس داده‌اند. این‌ها مدافع انقلاب و نظام هستند و باید بیش از این تجلیل شوند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی روبه افول است و شکافی عمیق در بین آن‌ها ایجاد شده است. جبهه مقابل نتانیاهو می‌گوید که روبه سقوط هستیم. امیدواریم قبل از آن ۲۵ سال مورد نظر، شاهد سقوط آن‌ها باشیم.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ آقای حسینی بوشهری در خطبه اول عنوان کرد: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید: تقوا دژ محکمی است که شما را از حوادث و خطرها حفظ می‌کند همچنین تقوا می‌توان آثار گناهان را از بین ببرد.

وی در رابطه با عوامل سعادت و شقاوت بیان کرد: تکذیب انبیا الهی، عدم توجه به تعالیم انبیا، اعراض از یاد خدا و بدعت گذاری در دین از موانع رسیدن به سعادت است.

وی مبتلا شدن به ظلم و ستم را از دیگر موانع رسیدن به کمال دانست و تصریح کرد: ظلم می‌تواند نسبت به خدا، نسبت به خود و نسبت به دیگر باشد.

وی با بیان اینکه ظلم در مقابل عدالت قرار دارد، اظهار کرد: ظلم به معنای ستم، آزار و کم و ناقص کردن حق است.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در رابطه با ظلم می‌گوید: زشتی گناهان به خاطر مقدار ظلمی است که در آن گناهان وجود دارد و هرچه ظلم آن گناه بیشتر باشد آن گناه زشت‌تر است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۹۰ آیه در قرآن در رابطه با ظلم، ظالم و دفاع از مظلوم آمده است، اضافه کرد: خداوند می‌فرماید هرکسی ظلم و ستم را روش کار خودش قرار دهد راه رستگاری را نخواهد دید و در جای دیگر می‌فرماید ریشه قوم و جمعیتی که به ظلم و ستم مبتلا هستند از بین می‌رود.

وی افزود: سوال پیش می‌آید که آدم‌های ظالمی را می‌بینیم که زندگی خوبی دارند. در این رابطه باید گفت که خداوند برنامه ای به نام استدراج دارد. یعنی خداوند به این افراد آرام آرام مهلت می‌دهد تا ظرف آن‌ها پر شود و زمانی که ظرف شان پر شد مانند فواره سرنگون می‌شوند.

آقای حسینی بوشهری بیان کرد: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید: ظالم سه نشانه دارد؛ نسبت به مافوقش نافرمان است، نسبت به زیر دستش قدرت نمایی می‌کند و از ستمگرانی که وجود دارند پشتیبانی می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر