کد خبر: 182956
A

رئیسی: برخلاف برخی ادعاها تورم سیر نزولی به خود گرفت

رئیس جمهور کشورمان برآیند اتفاقات سال ۱۴۰۲ را رشد و شکوفایی دانست و گفت: بر خلاف برخی ادعاها تورم سیر نزولی به خود گرفته است.

رئیسی: برخلاف برخی ادعاها تورم سیر نزولی به خود گرفت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان در پیام نوروزی  برآیند اتفاقات سال ۱۴۰۲ را رشد و شکوفایی  دانست و گفت: بر خلاف برخی ادعاها تورم سیر نزولی به خود گرفته است.

گزیده پیام وی به این شرح است:

سه سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است.

برخی مدعی بودند که تورمِ ٣ رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه، از حدود ٥٥درصد به  ٣٥درصد رسیده و تورمِ کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود.

 انتقال آب به ١٠هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم

بدخواهان ایران تبلیغ می‌کردند که در آینده بخش‌هایی از ایران به علت بی‌آبی قابل سکونت نخواهد بود.

در هر سفر استانی چندین پروژه آب‌رسانی به بهره‌برداری می‌رسد، اما از جمله اقدامات آب‌رسانی دولت، ٣ پروژه بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و فلات مرکزی کشور است.

طرح جهاد آب‌رسانی به روستاها، امروز به ٥ هزار روستا رسیده و تا پایان دولت به ٥ هزار روستای دیگر هم آب‌رسانی انجام می‌شود.

 پایان عقب‌ماندگی‌ها در حوزه مسکن/ بیش از دو میلیون و ٤٠٠ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است.

در مسئله مسکن، هم «عقب ماندگی در ساخت» وجود داشت هم «بلاتکلیفی»

بعد از رفت و آمد چند دولت، هنوز ٢٤٠ هزار واحدِ مسکنِ مهر را تحویل نداده بودند که این موضوع برای دولت تعهد ایجاد کرد.

امروز بیش از دو میلیون و ٤٠٠ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است و نیمی از مسکن‌های مهر هم به مردم تحویل شد و نیم دیگر هم در دست اقدام است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر