دومین پارت لکوموتیوهای جدید از آمریکا تا ۲۰ روز دیگر به ایران می رسد/دو ماه حقوق اضافی به کارگران داده میشود
کیهان ۲۰ صفحه ای روز چهارشنبه ۲۳ تیر سال ۱۳۵۰ پیش روی شماست. آغاز تصفیه خونین در مراکش بعد از تیرباران ۱۰ ژنرال و سرهنگ و دستگیری عده زیادی از افسران، تیتر مهم آن است. عکس یک روزنامه هم به همین موضوع اختصاص دارد. خبر دیگر به اظهارنظر وزرای اقتصادی دولت اختصاص دارد که گفته اند در قراردادهای دستجمعی بعنوان سود ویژه امسال، دو ماه حقوق اضافی به کارگران داده میشود.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان ۲۰ صفحه ای روز چهارشنبه ۲۳ تیر سال ۱۳۵۰ پیش روی شماست.
آغاز تصفیه خونین در مراکش بعد از تیرباران ۱۰ ژنرال و سرهنگ و دستگیری عده زیادی از افسران، تیتر مهم آن است. عکس یک روزنامه هم به همین موضوع اختصاص دارد.
خبر دیگر به اظهارنظر وزرای اقتصادی دولت اختصاص دارد که گفته اند در قراردادهای دستجمعی بعنوان سود ویژه امسال، دو ماه حقوق اضافی به کارگران داده میشود.
کنکور سراسری هم با شرکت ۳۸ هزار دیپلمه فردا پایان می یابد و مخابرات اعلام داشته که به جای تلفن ۰۸ تلفن ۱۱۸ به کار افتاده و تلفن قبلی تا دو هفته دیگر به کار خود پایان می دهد.
محمدرضا پهلوی هم بدنبال سفر کامیل شمعون شخصیت سیاسی بانفوذ لبنان، موافقت خود را با تجدید رابطه سیاسی با لبنان اعلام کردند.
عکس دیگر صفحه اول روزنامه هم به سفر اشرف پهلوی به همدان و افتتاح نخستین خانه زن ایران اختصاص دارد.
روزنامه را ورق می زنیم، خبری با تیتر ورود دومین پارتی لکوموتیوهای جدید به ایران تا ۲۰ روز دیگر از آمریکا جلب توجه می کند که متن خبر بدین شرح است؛
دومین پارتی لکوموتیوهای خریداری شده راه آهن تا ۲۰ روز دیگر به ایران می رسد.
راه آهن ایران ۵۱ دستگاه لکوموتیو که با سرعتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر قادر به حمل واگن ها است از آمریکا خریداری کرده است که اولین پارتی آن که شامل ۲۱ دستگاه بود چندی قبل بوسیله کارخانه جنرال موتورز آمریکا که سازنده این لکوموتیوهاست به راه آهن ایران تحویل داده شد.
راه آهن ایران از این لکوموتیوها در حمل محصولات راه آهن استفاده می کند و لکوموتیوهایی را که تاکنون در حمل محصولات راه آهن به کار می رفته به خطوط دیگر می فرستد.
راه آهن تصمیم دارد که با تعمیرات اساسی لکوموتیوها و همچنین تغییراتی در خطوط راه آهن، به سرعت قطارها بیفزاید.
اکنون نیز با از بین بردن بعضی پیچهای تند در خط تهران - مشهد قطارها می توانند تا سرعت ۹۰ کیلومتر، در این خط حرکت کنند. این برنامه در خطوط دیگر راه آهن نیز به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله