رئیسجمهوری بر لزوم رفع نگرانی از حضور نیروهای ثالث در مرز مشترک ارمنستان در گفتوگو با نخستوزیر این کشور تاکید کرد.
۴۷۳ مطلب
رئیسجمهوری بر لزوم رفع نگرانی از حضور نیروهای ثالث در مرز مشترک ارمنستان در گفتوگو با نخستوزیر این کشور تاکید کرد.
«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشورمان به دعوت رسمی نخست وزیر ارمنستان و به منظور سفر رسمی دوجانبه، روز دوشنبه ۲۷ مرداد با استقبال معاونین نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور، وارد ایروان شد. پس از مراسم استقبال رسمی، مذاکرات خصوصی دو جانبه پزشکیان و پاشینیان برگزار میشود و در ادامه اسناد همکاریهای دو کشور امضا خواهد شد.
نخستوزیر ارمنستان در سخنرانی در روز دوشنبه اعلام کرد که رفع محاصره این کشور مستلزم آن است که ابتدا مرز دولتی بین ارمنستان و آذربایجان مشخص شود تا امکان بازسازی و ایجاد ارتباطات فراهم گردد.
مسعود پزشکیان شامگاه دوشنبه (۲۷ مردادماه)، در جریان سفر به ارمنستان، با حضور در محل مسجد کبود ایروان، ضمن بازدید از بخشهای مختلف این مسجد، همراه با نمازگزاران، نماز مغرب و عشاء خود را اقامه کرد.
رئیس جمهور به دعوت رسمی نخست وزیر ارمنستان و به منظور سفر رسمی دوجانبه، دقایقی پیش با استقبال معاونین نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور، وارد ایروان شد.
ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: هرچند در این سند حق دسترسی ارمنستان به مرزهای بین المللی از جمله ایران محفوظ است اما هیچ راه حلی برای صلح دائمی دو کشور ایجاد نشده و وضعیت همچنان جنگی است.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن مخالفت با حضور آمریکا در ارمنستان گفت: ما امیدواریم دولت ارمنستان نگرانیهای جمهوری اسلامی ایران را برطرف سازد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره تحولات قفقاز جنوبی گفت: ما با چشمانی باز تحولات را رصد میکنیم و هیچ موضوعی را نه سادهسازی و نه کوچکنمایی میکنیم.
وزیر امور خارجه در یادداشتی نوشت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی، تکمیلکننده همکاریهای اقتصادی و منطقهای میان تهران و ایروان است؛ همکاریهایی که چشمانداز روشنی پیش روی دو ملت قرار داده است.
«آرمن گریگوریان» با علی لاریجانی پیرامون مسائل فیمابین دو کشور گفتوگو کرد.