وزارت کشور یکی از وزارتخانههایی است که در دولتهای گذشته با پدیده "ساختارهای موازی" مواجه بوده است. گفته میشود حدود ۳۰۰ نفر غیر از کارمندان رسمی این وزارتخانه در قالب "قرارگاهها و کمیتههای مختلف" مانند قرارگاه عفاف و حجاب و...فعالیتهایی را انجام میدهند که خارج از ساختار رسمی وزارتخانه است