• ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ ۱۳:۵۴
    دیده‌بان ایران گزارش می‌دهد؛

    براساس گزارش دیده‌بان ایران، در شرایطی که در روزهای اخیر، برخی اعضای شورای شهر که خواستار استعفای شهردار تهران هستند، خودشان هم تهدید به استعفا کرده‌اند تا زاکانی را هرچه بیشتر تحت فشار بگذارند، سخنگوی کمسیون شوراهای مجلس معقتد است که استعفای دسته‌جمعی تعدادی از اعضای یک شورای شهر در قانون پیش‌بینی نشده است و اعضایی که خواهان استعفا هستند، باید درخواست خود را به صورت جداگانه تقدیم هیات‌رئیسه کنند. با این حال، بررسی مفاد قانون شوراها و آیین‌نامه اجرایی آن، نشان می‌دهد که در شرایط خاصی، البته در صورت همراهی رئیس شورا، امکان استعفای جداگانه اما هم‌زمان تعدادی از اعضا به شکلی که منجر به انحلال شورای شهر شود، وجود دارد. طبق قانون، اگر شورا منحل شود، شهردار نیز به صورت خودکار عزل خواهد شد.

  • ۱۴۰۳/۰۵/۰۲ ۱۳:۲۰
    در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

    اگرچه مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تاکید دارد قراردادی که اخیرا بدون ترک تشریفات توسط این سازمان امضا شده، به صورت قانونی منعقد شده است، اما او در پاسخ به سوال خبرنگار دیده‌بان ایران، نام مجموعه طرف قرارداد و موضوعی را که بابت آن قرارداد امضا شده است، اعلام نکرد.

  • ۱۴۰۳/۰۵/۰۲ ۱۱:۱۶

    کارشناس صنعت خودرو با اشاره به زیان انباشته خودروسازان گفت: دولت جدید برای کاهشی شدن قیمت و رهایی خودروسازان از شرایط فعلی باید سیاست‌های مانند خصوصی سازی و آزاد سازی قیمت را در دستور کار خود قرار دهد.

  • ۱۴۰۳/۰۵/۰۲ ۱۱:۰۳
    دیده‌بان ایران در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛

    بی‌توجهی مطلق به مساله محیط‌زیست در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری حدود دو هفته بعد از اتمام ایام انتخابات نیز ادامه دارد و همان‌طور که در روزهای تبلیغات، کمترین مساله‌ای که به آن توجه می‌شد، موضوع محیط‌زیست بود، همین حالا نیز کمترین موضوعی که در چینش کابینه به آن پرداخته می‌شود، مساله انتخاب یک مدیر شایسته برای سکان‌داری سازمان حفاظت محیط‌زیست است؛ این موارد نشانه‌ای بر آن است که موضوع محیط‌زیست همان‌گونه که در تبلیغات انتخاباتی مظلوم بود، در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور نیز مهجور است و می‌توان انتظار داشت که در دولت آینده نیز ضوابط زیست‌محیطی، فدای طرح‌های زودبازده اقتصادی و توسعه‌ای شود، مگر این که رئیس‌جمهور منتخب، شخصا بخواهد که طرحی نو دراندازد.

  • ۱۴۰۳/۰۴/۲۸ ۱۲:۴۶

    حمدجواد آخوندی، روزنامه نگار و فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت: چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در درون خود واجد نکات مهمی بود که توجه و اعتنا به آن می تواند برای ترسیم افق و تدوین برنامه ای جامع برای نهادینه شدن و گسترش فرهنگ اصلاح طلبانه و تساهل گرایانه مورد توجه قرار گیرد .و هر گونه اعراض و غفلت از آن می تواند آثار سویی به دنبال داشته باشد.به گونه ای مجمل و مختصربه برخی از این گزاره ها اشاره خواهد شد و در آینده ای نزدیک در تحلیلی گسترده تر و جامع تر زوایای آن به صورتی کامل تر واکاوی و ارزیابی خواهد شد .

  • ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ ۱۵:۴۳
    در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران:

    محسن برهانی با تاکید بر این که هیچ‌کدام از نظام‌های سیاسی با تداوم مشروعیت‌زدایی ناشی از عدم شرکت در انتخابات، ساقط نشده‌اند، به دیده بان ایران گفت: به نظر می‌رسد که در مرحله دوم انتخابات، آمار مشارکت بین ۵ تا ۷ درصد نسبت به مرحله اول افزایش پیدا کند.

  • ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۹:۱۹

    امیر نیک رویان،کارشناس رسانه در یادداشتی نوشت: نکته حائز اهمیت درباره عدم تحقق پیش بینی ها از حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات اخیر این پرسش اساسی و مهم را به ذهن متبادر میکند که مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و رآی دادن یا رأی ندادن چه تفاوتی در بهبود شرایط موجود در پی خواهد داشت یا دست کم قرار است داشته باشد ؟!

  • ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۲:۵۱

    محمدصالح نقره‌کار نوشت: مردم اگر در رفاه باشند و تحت یک حکمرانی خوب، عدالت توزیعی مرتب و خدمات دولتی به هنگام و سزاوار دریافت کنند، این همه پرونده و دعوا و جرم در کشور تولید نمی‌شود.

  • ۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ۱۹:۳۷

    ابوالفضل فاتح، فعال رسانه ای اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: از شاخصه های این انتخابات، موج پنهانی است، که در نظرسنجی ها غائب است و اطلاع چندانی از ابعاد آن وجود ندارد. پس از قهر عظیم اکثریت مردم در سه انتخابات به ویژه انتخابات ۴۲ درصدی با پیام های خاص خود، اینک جامعه به دلیل برخورداری نسبی از «امکان انتخاب»، رویکرد متکثرتری برگزیده ست

  • ۱۴۰۳/۰۳/۱۵ ۱۴:۵۵

    محمدهای جعفرپور وکیل دادگستری در یادداشتی به اعمال مفاد اصل ۱۳۱ قانون اساسی برای انتخاب ریاست جمهوری دولت چهاردهم و ثبت نام ۸۰ تن از چهره‌های سیاسی_حکومتی برای انتخابات ۸تیرماه۱۴۰۳پرداخت و با طرحی پرسشی نوشت: سبب طرح این پرسش است که آیا شرایط برای اعمال مصوبه شورای نگهبان و آیین نامه مرتبط با احراز شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری فراهم است؟ با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۵ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر ابلاغ و در بند ۵-۱۰ آن سیاست‌ها آمده است که تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری باید توسط شورای نگهبان انجام بگیرد.مصوبه‌ی شورای نگهبان در سال ۱۳۹۶ معیارها و شاخص‌های رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن را تعریف می‌کند

جستجوی پیشرفته