دبیر شورای نگهبان گفت: آمریکا که خود را بزرگترین مدعی دفاع از حقوق بشر معرفی میکند، در حقیقت بزرگترین ناقض حقوق بشر است.
۱۳۳۱ مطلب
دبیر شورای نگهبان گفت: آمریکا که خود را بزرگترین مدعی دفاع از حقوق بشر معرفی میکند، در حقیقت بزرگترین ناقض حقوق بشر است.
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل درباره اتهامات تروئیکای اروپا علیه تهران اعلام کرد: هرگونه تهدید به اجرای «مکانیسم ماشه» نه تنها سازنده نیست، بلکه با واکنش قاطع ایران مواجه خواهد شد
«آنجلا راینر»، معاون نخست وزیر بریتانیا می گوید که فروپاشی نظام بشار اسد در سوریه خبر خوشی است. وی افزود: باید یک راهحل سیاسی در سوریه مطابق با قطعنامههای سازمان ملل وجود داشته باشد.
اطلاعات جهت آگاهی عموم مردم برای نخستین بار منتشر می کند؛ متن کامل اصلاح شده لایحه مالک و مستاجر. این خبر، تیتر اول روزنامه ۳۶ صفحه ای اطلاعات روز پنجشنبه ۱۸ آذر سال ۱۳۵۵ است. گویا بخاطر این لایحه، امروز بین نمایندگان مجلس بحث شدیدی درگرفته است. کمیته نظارت بر اجرای ساعت خرید مردم هم اعلام داشته که هزاران مغازه از روز شنبه فقط از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر باز است و تخلف از ساعت کار تا سه هزار تومان جریمه دارد. در پی تیراندازی از سوی یمن جنوبی به هواپیمای غیرمسلح ایرانی که ماموریت…
جورج مالبرونو، روزنامه نگار مشهور فرانسوی از یک دیپلمات نوشت: در ۴۸ ساعت آینده وضعیت بشار روشن خواهد شد.
دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان این که هر ۲۵ ثانیه یک نفر در جهان به اچآیوی مبتلا میشود، گفت: پایان دادن به ایدز به عنوان تهدیدی برای سلامت عمومی تا سال ۲۰۳۰ امکان پذیر است.
معاون سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد با همه طرفهای درگیر در مذاکرات آتشبس برای نوار غزه در تماس است.
خضریان؛ عضو کمیته هستهای مجلس: غربیها به دلیل عدم داشتن طرح جایگزین برجام، اسنپ بک را معلق نگاه داشتند تا به عنوان یک سیاست چماق و هویج از آن استفاده کنند با این حال ایران در صورت افزایش فشارها، در سیاست های هسته ای خود تجدیدنظر خواهد کرد. اسنپ بک غربیها نیز از گذشته آغاز شده اما معلق مانده است لذا لازم نیست امتیازات فراپادمانی بدهیم.
سرانجام چهارمین قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران با ۱۹رای مثبت ، ۱۲ رای ممتنع و ۳ رای منفی به تصویب رسید. قطعنامه ای که مهم ترین حرفش درخواست ارائه گزارش از آژانس در مورد برنامه هسته ای ایران تا نشست بعدی شورای حکام در اسفندماه بود که البته می تواند با توجه به احتمال ارجاع این گزارش به شورای امنیت سازمان ملل برای ایران خطرناک باشد .
امام جمعه موقت تهران با اشاره به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران گفت: با این مصوبه باید بگوییم که فاتحه سازمان ملل خوانده شد و دیگر سازمان ملل چه رویی دارد در برابر جهانیان سر بلند کند؟ وقتی علیه کشوری که از مظلوم حمایت میکند بیانیه میدهد و ظالم آن را امضا میکند چه بخواهید چه نخواهید همینهاست که مرگ بر اسرائیل را ماندگار میکند.