تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: برجام را مرده نمیبینم، برجام در کما قرار دارد، غربی ها باید شرایطی ایجاد کنند که برجام از کما بیرون بیاید چون اگر برجام بمیرده دنیا به ویژه ۱+۵ لطمه آن را می خورند.
۱۱۲۳ مطلب
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: برجام را مرده نمیبینم، برجام در کما قرار دارد، غربی ها باید شرایطی ایجاد کنند که برجام از کما بیرون بیاید چون اگر برجام بمیرده دنیا به ویژه ۱+۵ لطمه آن را می خورند.
مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه درباره سرانجام پرونده هسته ای ایران اظهار می دارد: باید قطعنامه شورای حکام را یک گام تلقی کرد و اگر تا سه ماه آینده توافقی حاصل نشود و وضعیت عادی نگردد ممکن است گام بعدی ارسال پرونده ایران به شورای امنیت باشد و طبیعتا بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت می تواند عواقب ناخوشآیندی به همراه داشته باشد.
تحلیلگر اصولگرای مسائل کشور گفت: چین و روسیه راحت به رأی شورای امنیت تن نمیدهند و این برای آمریکاییها یک چالش است. بنابراین معتقدم شورای حکام در نشست امروز خود به صدور یک بیانیه شدیدالحن بسنده کنند.
یک دیپلمات پیشین گفت: هرچند قطعنامه شورای حکام قصد ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت را نداشته باشد و حتی در صورت ارجاع، قطعنامه در آن نهاد مورد وتوی چین و روسیه قرار بگیرد اما این شرایط برخورد با ایران و اسنپ بک و افزایش تنش را نسبت به تهران فراهم میکند.
روز گذشته سرانجام خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات های غربی مدعی شد ایالات متحده و سه کشور اروپایی طرف توافق هستهای ایران، پیشنویس قطعنامهای را به آژانس بینالمللی انرژی اتمی تسلیم کردهاند که در آن تهران را به دلیل همکاری نکردن با آژانس مورد انتقاد قرار دادهاند. اما جزئیات بیشتر از این قطعنامه که ظرف امروز و فردا در آژانس به بحث و رای گذاشته می شود، چیست؟
روزنامه منتقد سیاست های دولت ابراهیم رئیسی و کاسبان تحریم نوشت: کاسبان تحریم که خود را عین نظام و منتقدان خود را خارج از نظام میپندارند، اکنون از اینکه میشنوند آمریکا و سه کشور اروپائی با روش ظالمانه و خصمانه خود درصدد بازگرداندن موضوع ایران به شورای امنیت هستند خوشحالند، ولی دولتمردان میتوانند با هوشمندی از فرصت اندک باقیمانده استفاده کنند و مانع این بازگشت نامیمون شوند.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: اخبار مربوط به فعالیت هستهای ایران براساس آنچه در گزارش آژانس بینالمللی انرژی اتمی آمده، از تلاش دولتهای غربی برای فعال کردن شورای حکام آژانس علیه ایران حکایت دارند. منابع مختلف ازجمله اولیانف مذاکرهکننده ارشد روسیه گفتهاند موضوع ایران روز چهارشنبه این هفته در شورای حکام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
محمدرضا غائبی سرپرست نمایندگی ایران در آژانس انرژی اتمی گزارش جدید گروسی را منعکس کننده همکاری های گسترده ایران با این سازمان ندانست و گفت: این گزارش با کنار گذاشتن استدلالات ایران و نامعتبر خواندن غیر منصفانه آنها، همچنان بر مفروضات از پیش تعیین شده آژانس تکیه کرده و جمع بندی یک طرفه خود را ارائه می دهد.
گروه طالبان درخواست شورای امنیت برای لغو محدودیتهای اعمال شده بر زنان افغانستانی را نپذیرفت و اعلام کرد، نگرانیهایی که جامعه بین الملل در خصوص این مسائل ابراز کرده است، "بی پایه و اساس است".
"مجید میراحمدی" درباره اقدام تروریستی روز گذشته و شهادت پاسدار مدافع حرم، صیاد خدایی، گفت: این اقدام به طور قطع توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است و مطمئن باشند انتقام سختی در انتظار آنهاست.