کد خبر: 104293
A

رواج میلگرد دزدی در جنوب کشور از پل ها و ابنیه‌های سطح جاده‌های استان هرمزگان و جنوب استان فارس+عکس

میلگردزدی از پل‌ها و ابنیه‌های سطح جاده‌های استان هرمزگان و جنوب استان فارس، خطر بزرگی است که این روزها در چندین نوبت از سوی مردم گزارش شده است. اقدامی که با گسترش آن، توان استقامت سازه‌های فولادی در سطح جاده‌ها افول کرده و کاهش می‌یابد و خطر بزرگی برای عبور تریلرها و کامیون‌هایی است که بعضا محموله‌های سنگینی با خود حمل می‌کنند.

رواج میلگرد دزدی در جنوب کشور از پل ها و ابنیه‌های سطح جاده‌های استان هرمزگان و جنوب استان فارس+عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ میلگردزدی از پل‌ها و ابنیه‌های سطح جاده‌های استان هرمزگان و جنوب استان فارس، خطر بزرگی است که این روزها در چندین نوبت از سوی مردم گزارش شده است.

چند ماه پیش سرقت میلگردهای بالای ستون‌های پروژه عمرانی بزرگی در بندرعباس موسوم به تالار فرهنگی این شهر که مدت‌ها است بدلیل برخی تعارضات قانونی متوقف شده بود و به اشتباه با عنوان ستون‌خوابی در رسانه‌ها جلوه کرد، سر و صدای زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی و فضای مجازی داشت.

رواج شکل جدیدی از دزدی‌های بسیار خطرناک در جنوب کشور

 

برخی افراد معتاد که از راه جمع‌آوری ضایعات در شهرها گذران امور می‌کنند، شب هنگام پارچه‌های به دور ستون‌های بزرگ تالار فرهنگی شهر بندرعباس می‌کشیدند و در بالای ستون‌ها مشغول بریدن میلگردهای اضافی سر ستون‌ها می‌شدند.

حالا پس از دزدی درب‌ منهول‌های سطح شهر و کابل‌های مسی مخابرات که هم حوادث متعدد و هم گرفتاری‌های زیادی را برای مردم به دنبال داشته، از چندین نقطه مختلف هرمزگان و جنوب استان فارس بخصوص محور کهورستان - لار خبر رسیده که پدیده جدیدی رو به افزایش است و آن بریدن بخش‌های فولادی و میلگردهای پل‌های سطح جاده‌ها توسط افراد دوره‌گرد و معتاد است. 

اقدامی که با گسترش آن، توان استقامت سازه‌های فولادی در سطح جاده‌ها افول کرده و کاهش می‌یابد و خطر بزرگی برای عبور تریلرها و کامیون‌هایی است که بعضا محموله‌های سنگینی با خود حمل می‌کنند.

علی مولازاده یکی از راهداران منطقه غرب هرمزگان می‌گوید: در موارد متعددی مشاهده شده که افرادی با بریدن میلگردهای ابنیه‌ها و یا گاردریل‌ها در سطح جاده‌ها اقدام به فروش آنها برای گذران زندگی می‌کنند و متأسفانه عمده این افراد معتاد هستند و ابایی از دستگیری و یا برخوردهای پلیسی و قضایی ندارند و چون ابنیه‌ها و پل‌های غرب هرمزگان و جنوب فارس نیز به نسبت دیگر نقاط کشور پرشمارتر است لذا این دسته افراد به صورت گذری در جاده‌ها مشغول بیرون کشیدن میلگرد و فولاد پل‌ها و برش آنها با اره آهنی هستند.

علی قائدی یک فعال اجتماعی نیز در این زمینه می‌گوید: بارها با این دست از افراد برخورد کرده و هر بار بیش از دو گونی بزرگ پر از مفتول‌ها و میلگردهای فولادی برای فروش به ضایعاتی‌ها همراه خود دارند. آنها این حجم از میلگرد را از پل‌های سطح جاده‌ها می برند و پس از دو یا سه روز جاده گردی، به شهرها می‌آیند تا میلگردهای بریده را به ضایعاتی‌ها در ازای ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بفروشند. 

چاره‌جویی برای این پدیده تازه که موارد دیگری از آن نیز در دیگر نقاط کشور گزارش شده، زنگ خطری برای امنیت جاده‌ای و میزان استقامت تأسیسات جاده‌ای کشورمان است. جاده‌هایی که اگر چه کیفیت مناسبی ندارند و روز به روز بدلیل بی‌توجهی به آنها از کیفیت آسفالت آنان کاسته می‌شود حالا گرفتار معضل جدیدی شده‌اند.

 

منبع:فاس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر