کد خبر: 113516
A

طبس به عنوان دومین ژئو پارک ایران معرفی می‌شود

معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ژئوپارک طبس در حال بررسی است تا به عنوان دومین ژئوپارک ایران پس از جزیره قشم برای ثبت جهانی در یونسکو معرفی شود.

طبس به عنوان دومین ژئو پارک ایران معرفی می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا شهیدی روز چهارشنبه درمراسم رونمایی از مستند رخساره زمین، قشم جزیره پدیده ها در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری افزود:

شبکه ژئوپارک جهانی پشتیبانی یونسکو در سال ۲۰۰۴ میلادی شکل گرفت، یونسکو تعریف روشنی از ژئو پارک‌ها برای خود دارند، یعنی گستره‌ای با مرزهای آشکار دربرگیرنده چند پدیده زمین‌شناختی کمیاب و برجسته.

به گفته وی جزیره قشم در ایران از این شاخص ها برای کسب نام ژئوپارک برخوردار است و توانسته درفهرست یونسکو جای گیرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه خود یک زمین شناس هست، افزود: من شناخت خوبی نسبت به جزیره قشم دارم،پدیده ها و ژئوسایت هایی که در این مستند بدان پرداخته شد در نوع خود خارق العاده هستند.

وی یادآور شد: سازمان زمین شناسی می تواند برخی ازمناطق ایران که رخساره های منحصر به فرد دارد را جهت ساخت مستند معرفی خواهد کرد.

سید رضا هاشمی مدیر اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امورخارجه نیز در این برنامه بیان کرد: تمام کارهای صورت گرفته برای توسعه است تا بتوان به ارزش های اقتصادی اضافه کرد.

وی گفت: کلیدی ترین مفهموم در عرصه سیاست خارجی منافع ملی است، البته این مفهوم باید تعریف واحد در بین مسئولان و مردم داشته باشد.

هاشمی بیان کرد: در کشور ما تعریف واحدی از گردشگری وجود ندارد. این مفهوم بین مدیران متفاوت است و تا زمانی که تعریف یکسان نباشد نمی توان شاهد توسعه اقتصادی در این حوزه بود.

وی افزود: باید استراتژی نگهداری از جزیره قشم و همچنین اقداماتی برای توسعه گردشگری در این منطقه در دستور کار قرار بگیرد.

مستند قشم ، جزیره پدیده ها به عنوان چهارمین مستنداز مجموعه رخساره زمین با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه شده است .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر