کد خبر: 113588
A

تلویزیون حوزه علمیه راه اندازی شد+ آدرس

نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی پاسخ به‌شبهه‌های غدیر راه اندازی شد.

تلویزیون حوزه علمیه راه اندازی شد+ آدرس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قائم مقام مدیرحوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، در آیین افتتاح رسمی تلویزیون اینترنتی پاسخ ویژه پاسخگویی به شبهات غدیر گفت: طی سال‌های اخیر اقدام‌های ارزشمندی از سوی مرکز پاسخ‌گویی به‌شبهه‌های دینی حوزه علمیه، رقم خورده است که افتتاح تلویزیون اینترنتی یکی از خروجی‌های بزرگی است که به‌کارویژه‌های روحانیت مربوط می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی اظهار داشت: همان‌گونه که روحانیت از گذشته تاکنون مرزبان و دیدبان مسائل دینی و شناسایی شبهه‌ها و پاسخگوی آن بودند، امروز این رسانه دیداری با بهره‌گیری از فضای مجازی می‌تواند نقش ارزشمندی را ایفا کرده و به‌کمک مرزبانان دین آمد تا در مقابل هر شبهه که مانند ویروس عمل می کند، اطلاع رسانی، روشنگری و آگاه بخشی داشته باشد.

ملکی ادامه داد: امروز تمام دشمنان اسلام و انقلاب در جبهه مقابل اسلام و انقلاب متحد و صف آرایی دارند تا با وارد کردن، هجمه‌های متعدد و متنوع در مسائل و موضوع‌های مختلف انسان را دچار تزلزل دینی، فکری و عقیدتی کنند و روحانیت نیز به‌عنوان دیده بان دین و مرزبانان اعتقادی در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی می‌کنند و داشتن چنین رسانه‌ای می‌تواند کمک مضاعفی به‌تبلیغ و روشنگری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این ۴۲ سال نقش دشمنی دشمنان بر همه نمایان است به طوری که اگر در هر نقطه از کشور، سیل، زلزله، خشکسالی، بی برقی صورت گیرد، مستکبران از این حادثه استفاده می کنند و در سرعت، وسعت و عمق زیادی دشمنی ها و ترفندهای تهاجمی خود را پیاده سازی می‌کنند، اینجاست که ملت بصیر، ولایت مدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی باید به‌این خدعه و نیرینگ‌ها هوشیار و آگاه باشند.

قائم مقام امور استان‌های حوزه ادامه داد: اگر این چهار دهه را مورد واکاوی و بررسی قرار دهیم خواهید دید که بیشترین حجم فعالیت‌های شبکه های مختلف خارجی با حمایت گسترده کشورهای خارجی معاند جمهوری اسلامی ایران، اقدام به‌تخریب فعالیت‌های نظام اسلامی، خدمتگزاران به‌انقلاب و مردم را در دستورکار خود قرار داده‌اند و از این رو هر چه بیشتر به‌توانیم از نعمت شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی و ماهواره ای بهره مند شویم، توانسته‌ایم در مقابل این هجمه پاسخگویی مناسب داشته باشیم.

ملکی گفت: امروز نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی پاسخ به‌شبهه‌های غدیر راه اندازی شد و با ظرفیت عظیم علمی و انسانی حوزه‌های علمیه بتوانیم پیشرفت و توسعه کَمی و کیفی در این قضیه داشته باشیم.

بر اساس این گزارش تلویزیون اینترنتی پاسخ با همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به‌شبهه‌های حوزه‌های علمیه، فعالیت آزمایشی خود را از رمضان سال جاری شروع کرده و تاکنون مجموعه نشست‌های علمی و مدارس فصلی در موضوع‌های گوناگون شبهه‌پژوهی و پاسخ به‌شبهه‌ها را به‌صورت زنده پوشش داده است.

این شبکه تلویزیون اینترنتی با هدف ارائه پاسخ‌های چند رسانه‌ای و روزآمد به‌شبهه‌ها در بستر رسانه و فضای مجازی و با همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به‌شبهه‌های حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده‌است.

در حال حاضر نیز تلویزیون اینترنتی پاسخ، هر هفته چهارشنبه ها ساعت ۱۷ به‌بحث و گفت و گو و ارائه پاسخ به‌شبهه‌های روز می پردازد.

به‌گفته مسئولان این مرکز تا عید غدیر خم امسال، پخش برنامه‌ها به‌چهار روز در هفته خواهد رسید که شامل برنامه‌های زنده، تولیدی و تامینی خواهد بود.

همچنین علاقه‌مندان به‌مباحث مرتبط با پاسخگویی به‌شبهه‌های دینی می‌توانند نشست‌ها و مدارس شبهه پژوهی مرکز مطالعات و پاسخگویی به‌شبهه‌های را به‌صورت زنده از این شبکه مشاهده نمایند.

تلویزیون اینترنتی پاسخ از طریق آدرس pasokh.tv با اینترنت رایگان قابل مشاهده‌است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر