کد خبر: 115109
A

سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس: ابراهیم رئیسی با معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فرهنگیان را نا امید کرد

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس: انتظار بود فردی معرفی شود که از بدنه خود آموزش و پرورش باشد و سلسله مراتب مدیریتی را یک به یک طی کرده باشد، به تنگناها و به مشکلات و به فرصت ها و چالش های وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش آگاهی داشته باشد. آقای باغگلی عزیز شما تجربه و تخصص لازم و مورد نظر مجلس انقلابی را برای اداره این وزارتخانه ندارید، برنامه های شما بر واقعیات، مشکلات و مطالبات فرهنگیان منطبق نیست، این عدم انطباق به کشور، وزارت آموزش و پرورش و به دولت آقای رییسی صدمه وارد خواهد کرد.

سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس: ابراهیم رئیسی با معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فرهنگیان را نا امید کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: قبل از مخالفت با وزیر پیشنهادی بگویم، تاکید می کنم که ای کاش طرح شفافیت تصویب شده بود تا اکنون مزایای این طرح برای مردم و کشور مشخص می شد، با امید به خدا عزیزانی که به این مهم اعتقاد دارند رای خودشان به وزرای پیشنهادی را به صورت شفاف ارائه خواهند داد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش از کلیدی ترین و حساس ترین وزارتخانه ها می باشد، مشکلات این وزارتخانه به اندازه خودش حساس و بزرگ می باشد، نیروهایی که در این وزارتخانه فعالیت می کنند و فرهنگیان عزیز نیروهای بزرگ و فرهیخته ای هستند، مشکلاتی که گریبانگیر جامعه فرهیختگان و وزارت آموزش و پرورش است بر کسی پوشیده نیست، از رتبه بندی معلمان و معیشت آن ها تا کمبود ۳۰۰ هزار نیروی معلم تا انتهای سال ۱۴۰۳و عزت این عزیزان، همچنین عدم اجرای سند تحول و… از همه مهمتر تغییر نگاه از آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه انسان ساز به یک وزارتخانه مصرف گرا از جمله این مشکلات می باشد.

نماینده مردم مرودشت عنوان کرد: این ها مشکلات بزرگی است، انتظار بود برای رفع این مشکلات فردی بزرگ و با تجربه و با تخصص کافی و لازم در حیطه آموزش و پرورش معرفی شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

رشیدی کوچی گفت: انتظار بود فردی معرفی شود که از بدنه خود آموزش و پرورش باشد و سلسله مراتب مدیریتی را یک به یک طی کرده باشد، به تنگناها و به مشکلات و به فرصت ها و چالش های وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش آگاهی داشته باشد، لازم نیست بگویم ولی امروز چشم صدها هزار فرهنگی فرهیخته و دانشمند به این جلسه مجلس دوخته شده است، اگر امروز من رشیدی کوچی سخن می گویم بدون شک زبان گویای این عزیزان هستم.

وی ادامه داد: این عزیزان فرهنگی همه به نوعی دغدغه مند و نگران هستند و بعضا شاید ناامید و عصبانی. من حقیقتا شناخت آنچنانی نسبت به وزیر پیشنهادی نداشتم ولی در این مدت ایشان را جوانی انقلابی، تحول خواه و دلسوز و خوش اخلاق یافتم، اما آیا این چهار گزینه جهت اداره وزارت آموزش و پرورش کافی است؟ قطعا خیر. ایشان قطعا یکی از رویش های انقلاب است به شرط آنکه در جایگاه خودش استفاده شود، ان شاءالله در آینده جزو نیروهای خوب برای کشور خواهد بود،

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: آقای باغگلی عزیز شما تجربه و تخصص لازم و مورد نظر مجلس انقلابی را برای اداره این وزارتخانه ندارید، برنامه های شما بر واقعیات، مشکلات و مطالبات فرهنگیان منطبق نیست، این عدم انطباق به کشور، وزارت آموزش و پرورش و به دولت آقای رییسی صدمه وارد خواهد کرد.

رشیدی کوچی ادامه داد: اگر بر مسند این وزارتخانه تکیه بزنید بدنه آن با شما همکاری نخواهد کرد، هرچه عدم همراهی عمیق تر، مشکلات بیشتر می شود، شما در کارنامه کاری خود اشاره کردید که مدیریت مجموعه‌ای با ۷ یا ۸ هزار دانش آموز را داشته‌اید، در حالی که حوزه انتخابیه اینجانب نزدیک به ۸ هزار معلم و کادر آموزشی دارد، انتظار بود خودتان را از این معرفی کنار می‌کشیدید و کار به اینجا نمی کشید، ان شاءالله مجلس انقلابی با قدرت در برابر وزرایی که احتمال می‌دهد در آینده ناکارآمد باشد، می‌ایستد و به آنها رای اعتماد نمی‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر