کد خبر: 125826
A

هواشناسی: هوای چند شهر به شدت آلوده می‌شود

سازمان هواشناسی برای چند کلانشهر اعلام هشدار آلودگی هوا صادر کرد.

هواشناسی: هوای چند شهر به شدت آلوده می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از  پایداری جو و سکون نسبی هوا از بعدازظهر سه‌شنبه (۱۹ بهمن ماه) تا ظهر پنج‌شنبه (۲۱ بهمن ماه) با مخاطراتی همچون افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران،کرج و تبریز خبر داد.

اثر این مخاطرات در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک، افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها خواهد بود.

توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضروری در مناطق پرجمعیت به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری اجتناب و از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز پرهیز شود. مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها نیز ضروری است.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر