کد خبر: 130114
A

دستگیری ۷۱۲ سارق و مالخر در تهران/طرح پلیس برای برخورد با پاتوق های مجرمان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۷۱۲ سارق و مالخر در اجرای پنجاه و چهارمین طرح رعد در پایتخت خبر داد.

دستگیری ۷۱۲ سارق و مالخر در تهران/طرح پلیس برای برخورد با پاتوق های مجرمان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار حسین رحیمی در اجرای پنجاه و چهارمین مرحله از طرح رعد که صبح امروز در مقرر فرماندهی تهران بزرگ برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از نخستین روز از آغاز سال ۱۴۰۱ طرح های عملیاتی و میدانی پلیس برای تأمین امنیت نیز آغاز شد. ما امروز شاهد اجرای اولین مرحله از طرح رعد در سال ۱۴۰۱ و پنجاه و چهارمین مرحله از آن از زمان شروع تاکنون بوده ایم. این طرح پس از روزها کار اطلاعاتی، طی ۴۸ ساعت گذشته وارد فاز عملیات شده و در جریان آن مأموران پلیس ۳۳۷ حکم قضایی را به اجرا درآورده و ۷۱۲ نفر از سارقان، مالخران و افراد مرتکب دیگر جرایم را دستگیر کردند.

رحیمی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال ناامنی برای مجرمان خواهد بود، گفت: از جمله طرح های ویژه ای که امسال بر انجام آن تمرکز داریم ناامن سازی مراکز و کلونی های حضور مجرمان و بالاخص مالخران و سارقان است. در همین راستا نیز از ابتدای امسال ۱۰۳ مورد پاتوق سارقان و مالخران که به محلی برای تبادل اموال مسروقه بدل شده بود شناسایی و با آن برخورد کردیم.

رحیمی با بیان اینکه عمده دستگیرشدگان در اجرای طرح رعد مرتکب جرایمی چون سرقت اماکن، سرقت مغازه، سرقت منزل، موبایل قاپی، جیب بری، مالخری و... شده بودند، گفت: ۲۶ باند نیز از سوی مأموران منهدم شد و تا به این لحظه پنج سرقت از سوی افراد دستگیر شده کشف شده است. ۱۳۳ دستگاه خودرو نیز از متهمان کشف و توقیف شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در میان دستگیرشدگان حدود ۳۰ درصد در حوزه سرقت قطعات و تجهیزات خودرو، ۶ درصد سرقت منزل، ۹ درصد قاپ زنی و مابقی مربوط به دیگر جرایم بوده است. همچنین از دستگیرشدگان پنج قبضه سلاح جنگی و ۶۸ قبضه سلاح سرد که از آن ها عمدتا برای سرقت استفاده می شد، کشف و ضبط شده است.

رحیمی یکی دیگر از اقدامات پلیس را برخورد با قاچاق کالا برشمرد و گفت: در همین راستا نیز در اجرای این مرحله از طرح رعد ۱۶ هزار و ۴۹۵ قلم انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شده است. پلیس مبارزه با قاچاق کالا را به طور جد ادامه خواهد داد.

وی به حوزه مشروبات الکی نیز اشاره کرد و گفت: تنها در یکی از سرکلانتری های ما دو کارگاه تولید مشروبات الکلی منهدم و ۳۵۶۳ لیتر مشروبات الکی کشف و ضبط شد.

رحیمی از همراهی مردم با پلیس قدردانی کرد و گفت: درخواست ما از مردم تهران این است که در سال جدید نیز در تأمین نظم و امنیت همراه پلیس باشند و هر گونه موارد مشکوک و اقدامات مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر