کد خبر: 151056
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

وحیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس: صدا و سیما واقعیت ها را درباره مسمومیت دانش آموزان منتشر کند/ می خواهند مدارس را تعطیل کند

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به دیده‌بان ایران گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها اگر میخواهند به موضوع بپردازند بهتر است ابتدا به حساسیت موضوع بپردازند و به سمت کشف عناصر مداخله گر در این حوزه بروند . مسمومیت ها واقعیت دارد و شیطنت دانش آموزان نیست، صدا و سیما واقعیت ها را انعکاس دهد.

وحیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس: صدا و سیما واقعیت ها را درباره مسمومیت دانش آموزان منتشر کند/ می خواهند مدارس را تعطیل کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مسمومیت دانش آموزان در حالی هنوز ادامه دارد که متاسفانه اقدام جدی از سوی دولت برای مقابله با این معضل انجام نشده است. نظریه‌های متفاوت و متعددی در این رابطه مطرح شده است ولی آنچه که صدا و سیما به آن پرداخته این است که گویا قضیه فقط یک شیطنت است و دانش آموزان پیرو همین موضوع رفتار میکنند.برخی دولتمردان هم بدون آنکه به کشف ماده مسموم کننده بپردازند آمریکا، اسرائیل و انگلستان را عامل مسمومیت ها معرفی می کنند.

محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت دیده‌بان ایران با بیان اینکه نباید منکر این شویم که اتفاقی نیفتاده است افزود: در رابطه با مسمومیت دانش آموزان اخبار متعددی منتشر شده است و بخش عمده‌ای از نگاه ها به این سمت است که قطعا اتفاقاتی در مدارس رخ داده است ولی اگر این اتفاقات به دلیل یک عامل بیرونی باشد که بخواهند امنیت مدارس را خدشه دار کنند اولویت اول باید با کشف و شناسایی عوامل باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در رابطه با تعلیم و سواد زنان و دختران ایران پرافتخارترین‌ کشور منطقه است اگر افرادی بخواهند این موضوع را تحت شعاع قرار دهند و امنیت روانی دانش آموزان و احساسات دختران را به خطر بیندازند قابل بخشش نیست.

وحیدی تصریح کرد: صدا و سیما باید به عنوان عنصر فعال وارد شود و هر حادثه‌ای در هر کجا که اتفاق می‌افتد را با همان واقعیت های رخ داده، انعکاس دهد. صدا و سیما و رسانه‌ها اگر میخواهند به موضوع بپردازند بهتر است ابتدا به حساسیت موضوع بپردازند و به سمت کشف عناصر مداخله گر در این حوزه بروند و همچنین نگاه بچه‌ها را در راستای واقعیت انگاری و نه برای پوشاندن واقعیت جویا شوند. 

وی بیان کرد: ایجاد ناامنی در فضای اجتماعی به ویژه در مدارس اصلی ترین هدف دشمنان و نفوذی هاست زیرا آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه کشور است و میخواهند با انتشار این اخبار که مدارس که خانه امن و دوم دانش آموزان نیر امنیت ندارد مانع از حضور دانش آموزان در مدارس شوند و بدین ترتیب اهداف خود را پیش می برند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به سایت دیده بان ایران گفت: بنده نظریه‌های موجود را رد میکنم. نباید افکار عمومی را به این سمت ببریم که این اتفاقات از طریق خود دانش آموزان و یا شیطنت آنها رخ داده است پس تا زمانیکه چیزی کشف نشده است نمیتوان اظهار نظر کرد زیرا نظریه‌های زیادی در این رابطه مطرح است.

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر